Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Va ute i morse och fick ett vinddropp från17 till 5 m/s

  • Va ute i morse och fick ett vinddropp från17 till 5 m/s

    Publicerad av kiters_se på 5 oktober, 2008 vid 07:48

    Började kite vi 07.00 i Rågelund, fin vind på 16-18 m/s lite byigt men kul. Plötsligt tvärdog vinden, från 17 -5 m/s på 2 s. Respekt för vädrets makter. Var nära land så det tog inte lång tid att komma in.

    Peter

    johanneslarsson svarade 15 år, 7 månader sedan 10 Medlemmar · 16 Svar
  • 16 Svar
  • litease

    Medlem
    5 oktober, 2008 vid 09:25

    kanske tur att man valde att ligga kvar i sängen sex timmar längre då och njuta av en god varm kopp kaffe snart. mm… Var det likadant på andra ställen också?

  • blackadder

    Medlem
    5 oktober, 2008 vid 11:10

    Japp…

  • kamikazekiteren

    Medlem
    5 oktober, 2008 vid 11:42

    HAHA Vi har fortfarande 15-20msa, här i skaune. Moahaha! 🙂

  • yann

    Medlem
    5 oktober, 2008 vid 12:03

    Samma grej i Läjet men där dog det helt. Ena stunden på gränsen till överiggad på 5an och sen gick det inte ens att hålla den i luften.

  • _sofia_

    Medlem
    5 oktober, 2008 vid 15:25

    he he och just då de hade droppat kom jag ha ha!

  • kiters_se

    Medlem
    5 oktober, 2008 vid 16:10

    @_Sofia_ 505314 wrote:

    he he och just då de hade droppat kom jag ha ha!

    Både i lördags och söndags satt jag i bilen och väntade på att det skulle bli ljust! Du kan ju inte ligga å sova när det är grymt där ute 😉

    Men nu är jag trött!

    Ha det!

    Peter

  • blackadder

    Medlem
    5 oktober, 2008 vid 16:49

    Det var nu på kvällen man skulle köra i Läjet. Ökande från ca 8m/s till 13m/s. Och sol. Och inget folk.

  • kiters_se

    Medlem
    5 oktober, 2008 vid 17:03

    @Blackadder 505356 wrote:

    Det var nu på kvällen man skulle köra i Läjet. Ökande från ca 8m/s till 13m/s. Och sol. Och inget folk.

    Grymt sa grisen!

    Peter

  • _sofia_

    Medlem
    5 oktober, 2008 vid 17:09
    Blackadder;505356 wrote:
    Det var nu på kvällen man skulle köra i Läjet. Ökande från ca 8m/s till 13m/s. Och sol. Och inget folk.

    Life is bitter sometimes, just as fernet. hade gärna ställt upp Ulrik om int plikten innifrån landet kallade.

    Kunde int sova på hela natten då de skakade utav vinden i hela husvagnen och regna som faen, tyckte jag förtjänade lit sovmorron, surt att de int va ngn vind bara när man var at the beach…:smirk:

  • debkausf

    Medlem
    5 oktober, 2008 vid 17:13

    Kom från läjet nu, 18 i byarna när jag la ner men ganska fina waves

  • above_the_law

    Medlem
    5 oktober, 2008 vid 17:17
    Yann;505265 wrote:
    Samma grej i Läjet men där dog det helt. Ena stunden på gränsen till överiggad på 5an och sen gick det inte ens att hålla den i luften.

    Ja, man blev ju förvånad över att inte se dig i lineupen i morse/förmiddags istället:tongue: . Det var ju riktigt nice att surfa på riktigt igen en dag som denna även i Svedala (innan vinddroppet och precis efter)!

    Fast du kansek drog och vågsurvade på någon annan spot efteråt?
    Tänkte nog att det var du som var ute med Ozon 5:an…

  • johnk

    Medlem
    5 oktober, 2008 vid 17:41

    Kom också hem från läjet nu. Det var byigt, men gott om vind fanns det iaf. Lite för gott för 8:an faktiskt så jag lade ner.

  • yann

    Medlem
    6 oktober, 2008 vid 10:08

    @above_the_law 505375 wrote:

    Ja, man blev ju förvånad över att inte se dig i lineupen i morse/förmiddags istället:tongue: . Det var ju riktigt nice att surfa på riktigt igen en dag som denna även i Svedala (innan vinddroppet och precis efter)!

    Fast du kansek drog och vågsurvade på någon annan spot efteråt?
    Tänkte nog att det var du som var ute med Ozon 5:an…

    Hörde det var grymt i hamnen om det är det du tänker på men 50 pers i lineup. Där är min smärtgräns nådd för länge sen. La mig och vågsurfade lite ovanför stenen i Läjet men var alldeles för trött i armarna för att få något vettigt.

    Det var en Ozone Light 3a med 15m linor jag var ute på. :p Joystick!!!!

  • above_the_law

    Medlem
    6 oktober, 2008 vid 13:17

    @Yann 505705 wrote:

    Hörde det var grymt i hamnen om det är det du tänker på men 50 pers i lineup. Där är min smärtgräns nådd för länge sen. La mig och vågsurfade lite ovanför stenen i Läjet men var alldeles för trött i armarna för att få något vettigt.

    Det var en Ozone Light 3a med 15m linor jag var ute på. :p Joystick!!!!

    Menade hamnpiran ja, men konkurrensen var inte så jobbig faktiskt och det var en riktigt skön stämning dessutom:-)!
    Va, var det en 3:a?!!!! Fan, det måste jag testa någon gång. Såg ju riktigt roligt ut när du körde i alla fall… Sålde tyvärr min 5:a i strax före helgen för atr skaffa en BEST Nemesis HP 7:a (depower som en 5:a men mer stabil), så nu måste jag nog ha en 3:a också, he he. Har ju i o f s en övnings foil och kraschar den så kan man ju alltid vågsurfa in i sådana förhållanden….

    Ha det gott till nästa sväll!

  • yann

    Medlem
    6 oktober, 2008 vid 16:01

    Haha, japp å min 5a depowrar som en 2a å min 3a som ett 1a 😉 Kan ju inte använda all depower för då flyger den inte längre. Tror du kommer att sakna en 5a mer än en 3a faktiskt. Jag hade utan problem kunnat köra 5an i 5ms till men ville ta tillvara på tillfället att prova 3an. Var lite underriggad men kunde höjda utan problem. Fick essa lite i vändningarna och imellanåt i lullarna men istället fick man ju grymma rides utan onödig störande kraft från draken. Största anledningen att det var svårt att höjda var att det kom så jäkla schyssta vågor man bara var tvungen att köra down the line 🙂

    Nästa storm får du inte missa!

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Va ute i morse och fick ett vinddropp från17 till 5 m/s

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.