Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing vad är hållhaken?

  • samhansson

    Medlem
    18 november, 2008 vid 21:51

    Som Staine sade:

    -Den vågen är som att sätta sig på gymmet å köra benpress i 1 vecka!

    För möe offshoore

  • gogga

    Medlem
    19 november, 2008 vid 08:28

    Det där ser ju inte soft ut någonstans… Enbart jobbigt! Kite ska avnjutas!

  • hengo

    Medlem
    19 november, 2008 vid 08:55

    jo klart jobbigt om man tappar kiten.. annars måste det ju vara perfekt? och ledsnar man på kiten kan an ju vågsurfa

  • nic

    Medlem
    19 november, 2008 vid 09:37
    gogga;516888 wrote:
    Det där ser ju inte soft ut någonstans… Enbart jobbigt! Kite ska avnjutas!

    Sideoff är hur soft som helst. Bästa vindriktningen för vågor. Fast killen på filmen har lite för stor kite och/eller håller kiten för högt. I sideoff är det lätt att släppa kiten och bara surfa med vågen eftersom kiten hela tiden befinner sig på rätt ställe oavsett draget i kiten.
    Jag är väldigt sugen på Punta Preta, passar min stance dessutom, fast det blir nog inte än på ett tag…

    nic

  • gonzo

    Medlem
    19 november, 2008 vid 17:32

    jag såg när han körde i punta preta det va en ren njutning helt skadat grym

  • nundy

    Medlem
    20 november, 2008 vid 17:56

    fattar inte varför man ska ha kite i såna förhållanden… got damn

  • mav

    Medlem
    20 november, 2008 vid 18:48

    Stället ska vara grymt. Side off eller side e ju det man letar efter!
    Killen i filmen åke kite bland vågor/över vågor och surfar inte men är man inte så overpowered eller håller kiten lägre så blir det ju riktigt fin åkning.

    Nästa tripp blir absolut till cabo.. Sist jag var där seglade vi dit från kanarieöarna och lade oss utanför lite folktomma öar och surfade och harpunerade lunch… ganska gött ställe.

  • olle-2

    Medlem
    20 november, 2008 vid 20:03

    Spoten är grym ända tills du råkar ut för ett haveri, då är det brasilien nästa. Inverterade min 12a där och var lååååångt ut innan jag fick ordning på skiten.

    Detta är den stora anledningen att det inte är crowded. Alla håller till på andra sidan där du har side on.

  • gonzo

    Medlem
    20 november, 2008 vid 20:09

    ja kusinens drake total haverera å sprack samtidigt som selen pajja. så jag fick åka fram å hjälpa han å vi han driva lååångt ut innan dom slöa jävlarna kom ut med båten å hämta han. det va inte så jävla festligt när man såg att man passera utanför revet å vattnet blev helt svart.

    erik häng på i januari jag funderar på att dra ner dit då i två veckor fast då har du väl fullt upp i sälen.

  • brushanen

    Medlem
    20 november, 2008 vid 20:13

    The Champ kör ostroppat i Cabo Verde
    http://www.youtube.com/watch?v=zKfr-efC1uQ&NR=1

  • nic

    Medlem
    21 november, 2008 vid 11:05
    Brushanen;517189 wrote:
    The Champ kör ostroppat i Cabo Verde
    http://www.youtube.com/watch?v=zKfr-efC1uQ&NR=1

    Jag är inget oreserverat hadlowfan men han kör riktigt bra ostrappat här…

    nic

  • mikhogl

    Medlem
    21 november, 2008 vid 13:46

    menmen, det finns en räddningsbåt eller? är det jättevanligt att man blåser bort?

    puss och kram

  • skotten

    Medlem
    21 november, 2008 vid 14:01

    haha that dude was hardly riding the wave, he just happened to be hanging there.. awesome…

  • swe22

    Medlem
    21 november, 2008 vid 14:24

    Punta preta kan vara näästy om man klantar sig på fel ställe. Men ön kryllar av nica spots

    ohh nej inge räddningspatruller där inte..

  • debkausf

    Medlem
    21 november, 2008 vid 16:16

    Ha ha, grymma ramper att hoppa på! Dock inget för duvungar. Off eller sidoff, alltid byig vind, pp blir mer svåråkt vid lättvind, 1.5-5m lodrätt våg som anfaller Snabbt!!
    Ett tipps kan vara att köra en kite med full delta shape på denna spot o se till att vara 2 st som e skillade ifall olyckan e framme. Inte åka nära vågsurfarna!!!! Localsen kommer att kasta sig o försöka dra ner dig om dom kommer åt!! Resq finns ca: 1km söderut på riu funana men dom kommer inte om ingen ber dom! Krachar du i brytet vid point braket så blir det revlandning. Om bryten tar kiten lär du aldrig få upp den igen om den ens överlever.

    förutom dessa randoms så finns det inga hakar!!!! Ha Ha…..do it!

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing vad är hållhaken?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.