Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing vad funkar? 5 linor

• vad funkar? 5 linor

Publicerad av ric på 3 februari, 2005 vid 23:00

Tjenare alihop!
    Jag är helt novis i sporten, säger det på direkten så e det saggt! smile.gif

var nere i varberg i förrgår vet inte riktigt om Falle var överaskad att få en elev i februari eller om det hänt förr. kul som fasen var det iallafall grin.gif en kraftkänsla jag absolut inte räknat med o då bodydragade jag med en 4:a. därför är jag lite osäker nu när jag skall köpa drake.. fick tips om Naish X4 14kvm fast det låter i mina öron otroligt stort (fast många säger att det är lagon 12-14kvm)
    har hittat en Naish V4 12kvm är det skillnad, menar skillnad så att jag inte alls bör överväga köp?
    kunde inte hålla mig (och falle var en bra säljare) så jag köppte en shiftbom samma dag den vill jag ju givet använda då jag (utan att kunna jämföra med annat) tyckte att 5 linor var kalas. kan den anslutas till V4:an också?

slutligen har jag sett en Neil Pryde 5000 5/3 våtdräkt ch en Neil Pryde 4000 torrdräkt. prisskilland är minimal men jag vill kunna ha den närhelst på året jag vill ut så vad är bästa altenativet tycker ni?

finns det dessutom någon annan i Uddevalla/närheten som läser detta o känner att det vill ha med en novis killa att hjälpa, styla inför och kita med ((eller bara allmänt förnedra tongue.gif )) så ring mig gärna 0736 52 51 75! ofta ledig alltid sugen

ric svarade 20 år, 10 månader sedan 4 Medlemmar · 4 Svar
  • 4 Svar
  • nn4an_mike

Medlem
    4 februari, 2005 vid 00:51

Tjena ! Grattis till ditt eminenta val av sport som kommer medföra portning i alla ornitolog-klubbar i hela sverige laugh.gif ,och välkommen oxå till steffo. Jag var nyutexaminerad Henrik Fahlen elev förra våren och har fått mycket tips och ideer under mina första stapplande steg på brädan både här på steffo samt av alla vänliga kitare som aldrig tvekat att hjälpa till när hjälp har behövts.
    Kul att Henrik F är igång och kör kurser redan i februari, hoppas att det inte var en engångsgrejgrej bara för dig, för i så fall skall tjejjen gå sin kitekurs så fort som möjligt nu. Fick du låna våtdräkt eller torrdräkt på kursen ? – fråga #2 var det svinkallt att bodydragga i vattnet? ( vill inte att tjejjen skall bli avskräckt och tycka kite är förenat med smärta och högkoncentrerad skräck vid första mötet med sporten )

Ha det gött
    Micke smile.gif

• kalabra

Medlem
    4 februari, 2005 vid 07:35

12-14m2 är lagom att börja med.
    Köp våtdräkten, den funkar under vintern men framförallt kommer torrdräkten att vara för varm under sommaren.
    Jag kör endast 5/3 våtdräkt med lite förstärkningsgummi under på vintern.

• anonym-anvandare

Medlem
    4 februari, 2005 vid 10:01

Du kan använda Shift till V4an. Alla kites som har pumpleach-ögla på leading-edge, faktiskt! 5e-lina är super för vattenstart och depower, tycker jag!
    Lycka till

• ric

Medlem
    4 februari, 2005 vid 10:21

NN4AN_Mike >> Tackar tackar!
    Du kan lugnt skicka dit tjejen, körde i torrdräkt med tillhörande underställ. för säkerhetsskull pälsade ja på mig en tröja och ett par adidasbyxor också, resultatet var att jag toksvettades o nästan dog när jag var tvungen att promenera tillbaka mot vinden efter 30-40 meter bodydraggning grin.gif
    lita kallt i all vind på stranden men det går över när man fattat draken och adrenalitet kickar in!!

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA