Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vad gör ni när ni inte vindsurfar?

  • jat

    Medlem
    18 maj, 2003 vid 09:35

    Är det ingen som spelar golf? Det är jättebra sätt att få timmarna att gå. Fy tusan vilken tid det tar. Soliga dagar utan sol är det perfekt.

  • jat

    Medlem
    18 maj, 2003 vid 09:37

    Soliga dagar utan sol är det perfekt.

    eeeh… soliga dagar utan vind menar jag….

  • anonym-anvandare

    Medlem
    18 maj, 2003 vid 10:26

    jag har paddlat kajak några gånger, mkt trevligt om man får en stabil kajak o det inte går vågor

  • jeppepeppe

    Medlem
    18 maj, 2003 vid 11:03

    Håller helt med om att golf är kanon att hålla på med när det inte går att windsurfa! Lite vind=rolig golf, mycket vind=tråkig golf=rolig windsurfing! Dessutom är golf ett ganska bra sätt att öva upp sin mentala förmåga… grin.gif

  • Knatte

    Gäst
    18 maj, 2003 vid 16:27

    Vågor höjer bara insatsen i paddlandet. Du kan få en härlig surf på dyningarna.
    Men klart att brytande sjö, inte är så kul längre.

  • markram

    Medlem
    18 maj, 2003 vid 16:44

    Klättring är ett fint komplement.
    Är man i Varberg och väntar på vind finns det många fina stenblock som kräver både teknik och styrka för att komma upp på.
    Om ni avskyr vikter, dragmaskiner o gym kan det varmt rekommenderas.
    Men varning utfärdas, man tycker att man är stark surfare -tills man kört ett par timmar på en inomhusvägg eller nån klippvägg..

  • styret

    Medlem
    18 maj, 2003 vid 18:57

    funderar på att börja klättra i vinter, när dert inte blir så mycket vattentimmar.

    det verkar schysst, har testat lite såna väggar på skoj på semestern och så. är det nått jags ak satsa på eller?

  • calle_kuling

    Medlem
    18 maj, 2003 vid 21:23

    Inlines är great här i Visby, eller att bara gå ut å gå.. eller springa runt muren e lite grejjer jag pysslar med när jag inte är med Göran, min iller wink.gif

    Har en hyfsad hoj (mtb), men är lite skraj för den blir så manglad när man försöker ha skoj med den.. typ köra cross nerför snäckbacken eller norderport.. (lite i innerstan laugh.gif) Alltså, hur mycket ska hojjarna palla för? Ena pedalen på min tidigare cykel lossnade pga för mycket hoppande.. Det blev för stor påfrestning med hävstångseffekten på.. ja, där i mitten.. där pedalen sitter.. .. Skulle haft en bmx kanske, är den mer hållbar kanske?

  • anonym-anvandare

    Medlem
    19 maj, 2003 vid 05:56

    Jag har precis börjat klättra. Det är kul. Man måste vara stark också – bra träning. Man är ganska utpumpad efter en tjugometers klippa. Ganska spännande med. Klättring rekomenderas.

    ogge

  • alexa

    Medlem
    19 maj, 2003 vid 06:57

    Jag kör med Aikido…

  • anonym-anvandare

    Medlem
    19 maj, 2003 vid 06:59

    Tränar Taekwondo, bra snabbhet-, balans- och vighetsträning! Passar bra ihop rent tidsmässigt om man inte surfar på vintern. Är ju ofta uppehåll juni-augusti. Är också bra att sparka av sig frustrationen ibland….

  • go_catch_a_wave

    Medlem
    20 maj, 2003 vid 21:04

    har smiskat min mountainbike sen -94. fyra finnmarksturer,bockstensturen, långa lugnet, mfl. och all träning inför detta.cykeln är en Cannondale med XT och roxshox. för mig skevade hjulen ibörjan men lösningen på det var handbyggda hjul, något dyrare=mycket bättre! byggt på cykelcity GBG. dom masserar och locktitar ekernipplarna samt spänner dom lagom hårt.
    ditt problem kanske mer är att hårdträna på icke hårdträningskompatibel cykel s.a.s! Tips:=finns mycket begagnade hojar som är fina om du som surfare inte vill lägga pengar på en ny cykel. kan vara värt att ha hållbara grejor när du smiskar järnet nedför en rotig stig att inte magla juvelerna mot ramen för att trampan går av… grin.gif
    lönar sig sällan att byta ut cykeln del för del.

    Själv tycker jag att frisbeegolf är rätt kul att koppla av med när det inte blåser. finns en fin 18hålsbana i Stenungsund, bor brevid. billigt att hålla på med och (till skillnad från allt annat).
    150:- för en frisbee och man behöver en driver(utkastare), enmidrange och en putter.

  • levieux

    Medlem
    21 maj, 2003 vid 07:10

    Finns det ett liv utan vindsurfing confused.gif confused.gif confused.gif

  • tubert

    Medlem
    21 maj, 2003 vid 07:53

    Jag tar också fram frisbeen när vinden inte vill leka. Jag är inte någon vidare frisbeegolfare (än), men det är kul ändå.
    Fiskespöet är också ett bra alternativ.

  • JOHN_J_RAMBO

    Gäst
    21 maj, 2003 vid 07:55

    Vilka gubb sporter…jag spelar golf..jag kastar Freesbe tongue.gif
    Xtrema grejer skall d va wink.gif

Sida 2 av 3

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vad gör ni när ni inte vindsurfar?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.