Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Vad gör Vindsurfingklubbarna?
-
Vad gör Vindsurfingklubbarna?
Publicerad av januja på 1 december, 2002 vid 13:58Vad gör vindsurfingklubbarna på vintern?Jag tänker framför allt på dom som inte har råd eller kan resa till något bra surfställe.Jag tycker att det borde finnas en fysansvarig i varje klubb, som det självklart finns i andra idrottsklubbar med inriktning på framgång.Det är A och O att vara vältränad året om.Torsdagsträning med inriktning på styrka och kondition.
adde svarade 22 år, 5 månader sedan 6 Medlemmar · 8 Svar -
8 Svar
-
Låter som en skitbra idé… Alla klubbar borde ha några roddmaskiner till exempel, det har ju one design seglarna använt hur länge som helst..
MVH
Gustav -
Och vad du själv för att hjälpa till.
Det är ju bara att skaffa ett träningskort och köra igång.
-
Självklart så har jag träningskort, jag tränar året om styrka,smidighet,kondition.
-
Vi i styrelsen i GWC (Göteborgs Windsurfing Club) ordnade ett fördelaktigt gymkortserbjudande till våra medlemmar i våras 2002 men få nappade. Erbjudandet gällde ett årskort inkl. instruktör, aerobic, body pump m.m. samt solarie för 100 kr/mån (!). För att erbjudandet skulle gälla var minst 15 pers tvugna att teckna avtal. Vi fick in 5 intresserade av ca 140 medlemmar. Efter upprepade förfrågningar dessutom.
Skälet till att så få hakade på berodde på att de flesta redan tränar regelbundet. Mao så är det svårt att samordna någon form av träning via klubben då de flesta inte är intresserade.
Skulle intresse uppstå så tar vi upp projektet igen!
Mvh,
Gustav
Sekreterare/webmaster GWC
http://www.gbgwindsurfing.com -
Är det någon som vet om det finns någon sorts fungerande klubb i Umeå? Det verkar rätt lamt!
Man kanske skulle ta och starta en själv?
Ifall det finns någon klubb, eller om någon skulle vilja hjälpa mig att dra igång nånting, maila mig eller droppa av ett meddelande på gästboken på min hemsida: -
Ingen aning har funderat på att ta upp grejerna te ume men har lagt ner dessa planer blir bara en massa bök fram o tebaka.
-
Vad är den ultimata träning man kan göra på gym, vilka maskiner är bäst rent ws-mässigt?
/Anders
-
Som en liten parantes så kan man på ’mitt’ gym i gbg med lätthet träffa ett-par-tre surfare med en småfranska nästan varje dag. Det är väl minst ett 15-tal som jag vet om seglar. Om alla är med i GWC vet dock jag inte. Blev rätt så förvånad när jag sprang på en gymmare – i en kohage i Skåne en blåsig dag…
För övrigt har väl damsektionen i GWC flera aktiviteter på gång? (allt utom fotboll?)
/adde
Logga in för att svara.