Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vad hände med radikal Ronald?

  • Vad hände med radikal Ronald?

    Publicerad av perkele på 5 november, 2007 vid 10:08

    Halloj.
    Ni som var med på 80-90 talet kommer säkert ihåg Radical Ronald och… ja, va hette den andra snubben det minns jag faktiskt inte. Rolig liten serie i vilket fall, var med i då tidens Surf Sport.

    – är det nån som har en strip scannad? Finns det kanske tom en sajt att kika på, hittar inget på goooogle…

    (måndag…)

    😉 T

    g_l svarade 16 år, 4 månader sedan 14 Medlemmar · 17 Svar
  • 17 Svar
  • dr-masse

    Medlem
    5 november, 2007 vid 10:10

    … och Rudy Splaish. Skaparen Kent Nilsson (senare Zeiron) lär ju knalla runt någonstans på västkusten.

    Återkommer med några ex från nätet. Fortfarande briljant.

  • perkele

    Medlem
    5 november, 2007 vid 10:18

    skulle betala dyra pengar för en Tshirt

  • imported_macts

    Medlem
    5 november, 2007 vid 16:19

    Författaren Kent Z finns på kitedelen av denna konf

  • tsss

    Medlem
    5 november, 2007 vid 18:23

    @perkele 426679 wrote:

    skulle betala dyra pengar för en Tshirt

    samma här! En toppenidé

  • doffe

    Medlem
    5 november, 2007 vid 21:44

    @perkele 426675 wrote:

    Halloj.
    Ni som var med på 80-90 talet kommer säkert ihåg Radical Ronald och… ja, va hette den andra snubben det minns jag faktiskt inte. Rolig liten serie i vilket fall, var med i då tidens Surf Sport.

    – är det nån som har en strip scannad? Finns det kanske tom en sajt att kika på, hittar inget på goooogle…

    (måndag…)

    😉 T

    Scannade strip från SurfSport nr 3/4 1988. Strandmodereportage i form av tecknad serie av Kent Nilsson. Kläderna gick ju faktiskt att köpa i butik 1988.
    Nä nu ska jag läsa…………

  • perkele

    Medlem
    7 november, 2007 vid 22:03

    @MacTS 426772 wrote:

    Författaren Kent Z finns på kitedelen av denna konf

    Fasiken vi raggar rätt på denna Kent Z och så grejjar vi fram ett schysst material till en t-shirt, trycker den, säljer den här – så kan steffo få in lite flis till servers eller vad det nu är…

    härligt

  • mag

    Medlem
    9 november, 2007 vid 22:44

    Kent gjorde några oförglömliga bilder, planscher och strippar i SurfSport, SURF m fl. Och skrev några reportage i SS samt Åka Skidor från kul resor bl a i WA. De inspirerde mig att dra dit, helt klart.

    Jag röstar för T-shirt/luvtröja! 🙂 Men ge pengarna till Kent så han ritar fler goa strippar!!!
    /Magnus

  • periskop

    Medlem
    10 november, 2007 vid 11:37

    ajaj, vad är det man ser (när man för en gångs skull loggar in här på surfkonfen) en “ruta” ur min serie publicerad utan ersättning! 😉
    Skämt å sido, kul att mina gubbar fortfarande skvalpar runt i några vilsna surfares skälar! Jo än surfar ju liket, jag Kent alltså, fattar ni, i år firar jag 30 år på VATTNET! d.v.s det var för 30 år sedan jag ställde mig på en bräda (en orginal) och vart helt såld. Sedan dess har man ju flåsat runt klotet i jakt på diverse vågor å vind. Det ni! Och surfsuget har ju inte avtagit, tvärtom. Fast jag har ju gått över till vad dom flesta vindsurfarna skulle kalla den andra sidan, kitesurfing alltså (fast enligt mina kitekompisar är jag snart tillbaka till vindsurfingen, då jag börjat korta mina linor, som nu senast endast är 7 meter långa, så vem vet :-).
    Det jag i dagsläget kan kommentera inlägget med är att Rudy och Ronald snart nog dyker upp på nätet, i någon form av serie stripp.
    Det blir gammal skåpmat, såklart. Eller så kanske man trycker upp en bok. Den kan ju innehålla lite serier tillsammans med surfbilder från mina 30 år på vattnet…kanske man får sålt 10 exemplar…haha…hm det förstnämnda låter ju enklast och minst riskabelt.

    Passar också på att bifoga några icke vindsurf bilder, bilden på mig och inspiratören Robby är väl ett bildbevis på ett visst släktskap oss emellan, kolla frisyrerna, photoshop? Näää!!
    Att bifoga kitebilder i detta forumet är väl som att svära i kyrkan, men jag bjuder på ett par 🙂

    Aloha på er,
    Kent som nu väntar på nästa storm

  • canoya

    Medlem
    12 november, 2007 vid 13:04

    Rudy och Ronald var ju en del av själen i SurfSport! Jag applåderar tanken på att de skulle dyka upp på nätet snart!

    För övrigt så är din (tror jag) gamla Mistral SLE 253 på väg till Nya Zeeland för att få känna på vågorna där med mig i stropparna. Vore kul att kolla in Rudy och Ronald från andra sidan klotet!

    /Håkan

  • bananen

    Medlem
    12 november, 2007 vid 13:43

    Snälla gör en bok! Den kommer ju att sälja 10593 ex (antal medlemmar på surfzone).

  • dannew

    Medlem
    13 november, 2007 vid 08:38

    Tjenare Kenta!

    Jag är precis som de övriga en stor beundrare av Radical Rodney och Rudy Splaish. De fick iväg mig till Maui, och avstod en skidresa för att kunna köpa min första surfbuss innan man var 18. Är inne på min 4:e buss och kommer aldrig att byta!! Jag kommer DEFINITIVT att köpa bok, T-shirt mm om du gör något sådant. Kanske du inte förstått hur uppskattad din serie var, och fortfarande är!? Jag slängde alla mina surftidningar (de äldre) men klippte ut serien innan…kunde bara inte släppa den.

    Coolt med foto av dig och legenden! Och såg dig allt i Apelviken för någon vecka sedan. Lustigt att efter alla världens hav och vågor, så är Viken ändå bäst… ;o)

    Hoppas vi ses snart på vattnet igen (säsongen börjar ju nu med vinterstormarna) och att vi snart får träffa våra vänner igen på ett eller många sätt!

    //Danne W (numer B)

  • fluff

    Medlem
    13 november, 2007 vid 08:48

    Sök på “print on demand” så slipper du (Kent) riska pengar.

  • gonadman

    Medlem
    13 november, 2007 vid 09:15

    Fasen, kalla mig en gammal stöt om ni vill men under ett par guldsäsonger på slutet av 80-talet början på 90 så nådde surfsport sin höjdpunkt. Jag minns inte minst ett tecknat modereportage med Rudy och Ronald. WaveAction gänget gjorde även några bejublade reportage. Kanske världens bästa surfblaska under en eller två korta säsonger.

  • perkele

    Medlem
    13 november, 2007 vid 13:30

    Jaaa kom igen…
    Tees, hoods och böcker, ge oss, massan vad vi vill ha…
    😉

    Nostalgisk tråd tror många av oss har djupa rötter i denna strip.

    Timo

  • mexi_

    Medlem
    14 november, 2007 vid 10:40

    Jag använde Kents illustrerade tips på inredning i folkabuss när jag byggde min, mycket kul hade jag!!! Har kvar en massa nummer i förrådet, riktigt kul att ta fram ibland! Jag kommer också att köpa din bok!

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vad hände med radikal Ronald?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.