Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Vad har hänt på steffo???

• pjoter

Medlem
    15 november, 2005 vid 11:52

hahaha.. ja jävlar. skunk ja.. finns de kvar??

• pjoter

Medlem
    15 november, 2005 vid 11:53

sitter insnöad i lägenheten i mamö för de mesta. va så längesen jag surfade nu så jag e fan rädd för att åka ut.. kommer ju bli retad som fan då jag inte kan hoppa längre.

• luuddee

Medlem
    15 november, 2005 vid 13:10

hehe ja det e sannt mobbad ska du blir.. för jävlar va högt man kunde hoppa igår.. inte riktigt lika mycket vind ida men hoppa gick det ida med..

• jonaish

Medlem
    15 november, 2005 vid 13:47

Svar till:

Svar till:

märkligt..

kille som e en jäkel på automatmopeder,

[/ QUOTE ]

efter som jag gillar motorer så vill jag bara fråga en sak till er som HAR bil och körkort

HUR FAN KÖR FOLK? KÖPT KÖRKORTET ELLER?

Den frågan ställer jag mig själv varje dag i trafiken. I och med att jag skriver detta kommer med största sannolikhet flera av er som eventuellt svarar att skriva: ”men du själv då…är du kungen på vägen”, eller ”är du bäst på att köra bil eller”. Det är inte det allt handlar om, och jag säger inte att jag är bättre än ALLA andra, men nog fan KAN jag köra bil och jag KAN trafikregler och hur man beter sig i trafiken.

Varför…
    *kör vissa 50 på 70 sträckor, och sedan när det blir 50 så kör man i 70? Har flertalet gånger varit med om detta…
    *varför bromsar folk tvärt utan att ha något att bromsa för?
    *varför blinkar inte folk när de ska svänga? Sedan blir de irriterade när man visar att de ej har blinkat…
    *varför kan man bli omkört av en fartdåre, som sedan lägger sig framför och bromsar så att man själv får ligga 10-20 km/h under hastighetsbegränsningen?
    *varför ska ALLA tvärbromsa i södergående på motorvägen bara för att en trafikolycka har inträffat i norrgående? Ser man inte att det är ett stort räcke emellan norr och södergående? ALLA är så jävla nyfikna att de nästan själva orsakar en ny olycka…
    *varför ska folk ligga i häcken på ens bil och stressa som fan, trots att man håller hastigheten? Även fast det är helt fritt att köra om på den långa raksträckan så ska det stressas…Har markerat genom att trycka till så att bromsljuset tänds, för att de ska hålla avstånde, men då blinkar de med helljuset och kommer snart upp i häcken igen…
    *Varför börjar folk helt plötsligt gasa när man ska köra om? De kan ha legat i 70-75 på 90 sträcka en bra stund, men så när man väl har fri sikt och raksträcka och ska göra en omkörning så märker man hur de gasar…vill de att man ska fronta, eller?
    *varför kör inte folk när rödlyset slår om till grönt? Vi kan ha haft rött i flera minuter, men när det väl blir grönt så kan det ibland ta 10-15 sekunder innan första bil börjar rulla…

VARFÖR?????????????

Jag kan rabbla upp hur mycket som helst. Frågan kvarstår, köper folk körkortet på postorder eller mutar de bilskoleläraren?

[/ QUOTE ]

1:a det är inte jag som har skrivit det!!!

2:a ville kolla om det va någon som körde så wink.gif

3:a när jag hade trimmad moppe så tog inte jag precis hänsyn för att det va bara en massa bönder på vägen smirk.gif

• victoria

Medlem
    15 november, 2005 vid 13:52

Svar till:

1:a det är inte jag som har skrivit det!!!

2:a ville kolla om det va någon som körde så wink.gif

3:a när jag hade trimmad moppe så tog inte jag precis hänsyn för att det va bara en massa bönder på vägen smirk.gif

[/ QUOTE ]

1:a och vem skulle det vara då ?

2:a inne på ett kite-forum ?

3:a say whoooot ?

• jonaish

Medlem
    15 november, 2005 vid 13:55

Svar på varje fråga.

*kör vissa 50 på 70 sträckor, och sedan när det blir 50 så kör man i 70? Har flertalet gånger varit med om detta…

De snackar i mobil och håller ej koll på hastigheten. Sen när de slutar snacka kompenserar de detta genom att köra för fort.

*varför bromsar folk tvärt utan att ha något att bromsa för?

De kör för fort och blir temoporärt nojjiga. Eller så är de osäkra på hasigheten – och blir temporärt nojjiga.

*varför blinkar inte folk när de ska svänga? Sedan blir de irriterade när man visar att de ej har blinkat…

De är lata och egoistiska.

*varför kan man bli omkört av en fartdåre, som sedan lägger sig framför och bromsar så att man själv får ligga 10-20 km/h under hastighetsbegränsningen?

Nja, kanske inte 10-20 under…men… Det handlar om en yngre man som som brassar på lite, sen blir han nojjig och lugnar ner sig temporärt.

*varför ska ALLA tvärbromsa i södergående på motorvägen bara för att en trafikolycka har inträffat i norrgående? Ser man inte att det är ett stort räcke emellan norr och södergående? ALLA är så jävla nyfikna att de nästan själva orsakar en ny olycka… *

Blåljus och blinkande orangea ljus får oss instinktivt att sakta ner. Man ser inte så mkt av själv olyckan ändå.

*varför ska folk ligga i häcken på ens bil och stressa som fan, trots att man håller hastigheten? Även fast det är helt fritt att köra om på den långa raksträckan så ska det stressas…Har markerat genom att trycka till så att bromsljuset tänds, för att de ska hålla avstånde, men då blinkar de med helljuset och kommer snart upp i häcken igen…*

De vågar inte köra om och vill således stressa upp hastigheten i stället.

*Varför börjar folk helt plötsligt gasa när man ska köra om? De kan ha legat i 70-75 på 90 sträcka en bra stund, men så när man väl har fri sikt och raksträcka och ska göra en omkörning så märker man hur de gasar…vill de att man ska fronta, eller?*

De tror att om du snabbt ökar till rimlig hastighet så ”slipper” du köra om.

*varför kör inte folk när rödlyset slår om till grönt? Vi kan ha haft rött i flera minuter, men när det väl blir grönt så kan det ibland ta 10-15 sekunder innan första bil börjar rulla…*

De sitter och funderar på annat. smile.gif

och som jag sa, det är inte jag som har skrivit det…

allt är från passagen

• jonaish

Medlem
    15 november, 2005 vid 13:58

Svar till:

1:a och vem skulle det vara då ?

2:a inne på ett kite-forum ?

3:a say whoooot ?

[/ QUOTE ]

1:a från passagen grin.gif

2:a det va kanske inte rätt att ha det här smirk.gif

3:a skit samma smile.gif

• eddie

Medlem
    15 november, 2005 vid 15:34

Svar till:

volvon går som ett skott, som den alltid gjort å pjott går bättre å bättre.. snart e de surfdags igen!!

[/ QUOTE ]

Vad har du brutit?

• pjoter

Medlem
    15 november, 2005 vid 16:09

inte en pinal bruten. men en massa mjukvara i hälen mådde inget bra efter en hård fylla i sthlm. jävla skitstad!
    men nu e jag snart på g igen känner jag. bara läka en piercing sen så. 1 eller 2 veckor till så blire surf. så ut å kör så mkt ni kan nu innan jag får det att sluta blåsa.

Sida 3 av 3

Diskussionen ‘Vad har hänt på steffo???’ är stängd för nya svar.

Inledning av diskussionen
0 av 0 svar Juni 2018
Nu
Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Vad har hänt på steffo???

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.