-
Vad har hänt sedan 2002?
Hej,
Jag höll på med windsurfing för några år sedan, min första bräda var en bic veloce i kombination med ett helcambrat gaastra gav de fart som inte var av denna värld men man var heller inte långt ifrån att blåsa bort innan man kunde använda brädan. Krävdes en hel del kraft att få den ur vattnet.
Sedan kom den stora nyheten wide-brädor! Feta flak som planade tidigt ryktades det om, en av mina kompisar hade införskaffat sig en av de här nya brädorna och efter att ha testat den en gång var det bara att gå till surfbutiken o tömma plånboken. Det var då jag fick min techno 283 på 150 liter. Vilken bräda!
Senare skaffade jag också en AHD wave/freeride som var riktigt kul när vädret tillät. Men det var 5 år sedan jag surfade senast och jag antar att det har hänt en hel del sedan dess. Jag har inget av de gamla prylarna kvar men funderar på att köpa nytt nu till sommaren. Jag tänker mig ca 125 liter, med två riggar 8 och 6.5 kanske, jag är en kille på 95 pannor så jag kan hålla i skiten även fast det blåser på lite!
Man vad ska jag ha?
Logga in för att svara.