Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vad ska jag göra?

• Vad ska jag göra?

Publicerad av anonym-anvandare på 5 april, 2003 vid 13:01

Jag har en Local Spirit mastfot med quikrelease. Något som är mycket irriterande är att muttern i quikreleaseadaptern lossar med jämna mellanrum. Jag har försökt säkra den med loctite men det hjälper föga. Finns det någon som har något bra tips?
    Fredrik

vzone518 svarade 16 år, 6 månader sedan 3 Medlemmar · 4 Svar
  • 4 Svar
  • voodoo

Medlem
    5 april, 2003 vid 13:26

Vilken Loctite använder du?
    Det finns ju flera olika med olika låsning!
    http://www.loctite.se/po-threadlocking.htm#hs

• Knatte

Gäst
    5 april, 2003 vid 13:56

Försök byta ut den nuvarande muttern mot motsvarande ”klämd” mutter.
    Dvs. Muttern är lite stukad och väldigt lätt ovalformad. Du lär inte lossa i första taget.
    Används i Volvo bilar, där man inte vill att muttern skall lossa i första taget.
    Borde kunna hitta en sådan mutter i järnaffärer (eller reservdelbutiker för bilar.) smirk.gif

• anonym-anvandare

Medlem
    5 april, 2003 vid 15:43

Loctite 270 heter flaskan och det är gänglåsning. Jag tror jag provar med en ”stukad” mutter. Tackar för tipset.
    /Fredrik

• vzone518

Medlem
    11 juli, 2009 vid 03:47

I’m definitely going to bookmark you!.___________________________________Buy Gaia GoldqinyoDvd Box Set

Logga in för att svara.

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Installera Surfzone som app?

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA