Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › VAD SKA JAG KÖPA FÖR BRÄDA?!
-
VAD SKA JAG KÖPA FÖR BRÄDA?!
Publicerad av anonym-anvandare på 23 mars, 2004 vid 17:19jag har idag en Mistral Vision 131, den funkar bra som freeride bräda med lite volym men är grymt sugen på en mindre bräda som funkar både o träna manövrar på och vågsurfing i hårdare vindar. snabb helst=)
Vad rekomenderar ni? borde jag sälja min vision o tjacka två lite ”billigare” slitna brädor, en större (freestyle/freeride)o en mindre typ wave/fresstyle eller helt enkelt bara köpa en billig vågis och hur många liter e lagom till en vågis för sv. förhållanden ung? tack på förhand!
chill…
markram svarade 21 år, 9 månader sedan 3 Medlemmar · 8 Svar -
8 Svar
-
Aloha bro!
Klart som fan du ska ha en ball liten vågbräda! Rekomiderar varmt RRD´s sortiment, me en sån skär du sönder vågorna me känsla, loopar me kvalite å bränner lätt förbi de andra landkrabborna på vattnet! Rock’n Roll, DUDE! -
Varför inte behålla din mistralvision och köpa en wave/freestajl bräda? På det sättet optimerar du dina surfdagar och har en bräda som du kan testa lite tricks och vågrida med. Samt en bräda som du kan dra ut när det inte blåser allt för mkt.
Att rekomendera antal liter är ganska svårt om jag inte vet hur mkt du väger.
-
Köp min Fanatic Mosquito(252) från förr. Du får den svinbilligt.
/David -
Svar till:
jag har idag en Mistral Vision 131, den funkar bra som freeride bräda med lite volym men är grymt sugen på en mindre bräda som funkar både o träna manövrar på och vågsurfing i hårdare vindar. snabb helst=)
Vad rekomenderar ni? borde jag sälja min vision o tjacka två lite ”billigare” slitna brädor, en större (freestyle/freeride)o en mindre typ wave/fresstyle eller helt enkelt bara köpa en billig vågis och hur många liter e lagom till en vågis för sv. förhållanden ung? tack på förhand!
chill…
[/ QUOTE ]
Behåll Visionen, den har fått bra kririk och planar up tidigt. Sen kan du ju alltid köpa en ok. vågis som inte är superliten och ganska snabb, tex:
En Cutre (drops)i sandwich som ligger på 85 liter (enl. Adde som jag köpte den av ), men jag tycker den känns mindre.
Gott om fina fenor ingår (3-4st), för olika förhållanden.
Den är din för 2 lapp med fenorna.
Finns i Göteborg.
Lätt och stark bräda från Dunkerbecks firma och hemmahamn (Pozo=stenstrand), så kvalitén är inga problem.
Och självklart sitter det stroppar och finapads på ovansidan -
thanks guys! har haft lite prob. med internet och har inte sett några svar, men nu har ja fått lite kött på benen, grymt schysst! cutre vågisen, har du kvar du? du kan kasnke ev. skicka några bilder till [email protected], jag väger 77 pannor typ… tack för svaren! surfs up
-
Det beror mycket på var du seglar. Bor själv på östkusten (Söderhamn). En vågis har man inte så mycket användníng för här. Fick inte ens användning för mitt nya 5.0 ifjol. Vill däremot ha en så liten bräda som möjligt. En bräda med volym runt 100 liter, så att man kan ta sig hem om det tunnar ur. Men seglar du på västkusten, öland så är det en annan sak.
-
ok, de e ju så att jag inte ens bor vid kusten utan inåt sv. vid mälaren men surfar en del på spec. haga o i varberg o mer blir det efter studenten. men med mina 77 kilo o hyffsat mediokra surfegenskaper är det ngn som har några specifika ”brädtips” till mig, fick här förslag om en cutre ca 80-85l… kasnke kan vara ngt. ?!
grymt uppskattat med allt hjälp, verkligen! ride on…
-
Svar till:
thanks guys! har haft lite prob. med internet och har inte sett några svar, men nu har ja fått lite kött på benen, grymt schysst! cutre vågisen, har du kvar du? du kan kasnke ev. skicka några bilder till [email protected], jag väger 77 pannor typ… tack för svaren! surfs up
[/ QUOTE ]
Har precis lånat en digitalkamera bilder kommer snart.
Logga in för att svara.