Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Vad ska man köpa?

• Vad ska man köpa?

Publicerad av oharris på 28 januari, 2007 vid 12:15

Hej! Jag har nu i vinter börjat med kiteing! Bor uppe i Umeå så det handlar förstås denna årstid om snowkiting, fast självklart blir det vatten så fort isen försvinner… (alltså i maj :frown: ). Jag har en Crossbow 12a nu och den känns bra när det inte blåser så mycket. Men jag har börjat fundera på att man kanske bör ha en till drake, som är storleken mindre till dagar det blåser lite mer (12 är rätt stor på isen…)!

Min fråga är alltså: vilken storlek bör jag välja? 9m2, 8m2?? Bör jag köpa en crossbow eller kan man prova på ett annat märke? Vill ha en Bow!

Förslag på storlek och märke!!!
    Jag väger 78 kg!

// Fredrik

larssa svarade 18 år, 3 månader sedan 9 Medlemmar · 9 Svar
  • 9 Svar
  • skotten

Medlem
    28 januari, 2007 vid 14:11

if you have a 12, then you are pretty sorted for a good wind range, but for when its really windy, or if you feel like a bit of wave riding, you will need something faster, I would go for an 8 or a 9, I think a 10 would stil mean you cant ride those really crazy days.

because I am loyal to EH, obviously I am gonna say they are wonderfull, but if you take a look at the rippehr rather than the beast, you will get a great kite that is super fast, it has better hang than the beast (although the beast has better low end pull – but thats not important when you need to ride an 8 right?) And although they are expensive anywhere else in scandinavia, the EH supplier here can normally offer great prices. You get a lot of bang for your buck.

pm me if you want more info.

• milkman

Medlem
    28 januari, 2007 vid 14:20

Kontakta Peter på Långens kite. Han håller till i Umeå och har rätt bra koll på några märken i alla fall
    Värdelös sida (sorry Peter). Och ruskigt dåligt uppdaterad. Men telefonnummer finns där i alla fall.
    http://www.umea.com/langens-kite/

• walle

Medlem
    28 januari, 2007 vid 19:18

@Oharris 362313 wrote:

Hej! Jag har nu i vinter börjat med kiteing! Bor uppe i Umeå så det handlar förstås denna årstid om snowkiting, fast självklart blir det vatten så fort isen försvinner… (alltså i maj :frown: ). Jag har en Crossbow 12a nu och den känns bra när det inte blåser så mycket. Men jag har börjat fundera på att man kanske bör ha en till drake, som är storleken mindre till dagar det blåser lite mer (12 är rätt stor på isen…)!

Min fråga är alltså: vilken storlek bör jag välja? 9m2, 8m2?? Bör jag köpa en crossbow eller kan man prova på ett annat märke? Vill ha en Bow!

Förslag på storlek och märke!!!
    Jag väger 78 kg!

// Fredrik

annars hör du med http://www.kitesweden.se dom håller till uppe i Luleå…
    säljer ju OceanRodeo, och ”ONE” är en suverän bowkite!

• hugeo

Medlem
    28 januari, 2007 vid 19:39

köp en fjoill för fan, lika bäst om man ska harva snöö

• oharris

Medlem
    29 januari, 2007 vid 15:06

Inte så sugen på en foil eftersom att jag vill kunna använda den på sommaren oxå.. Hur är Best Waroo? eller Naish Boxer SLE?? Vad rycker nu med rutin??

/ F

• pjoter

Medlem
    29 januari, 2007 vid 15:15

min foil funkar fint på sommaren åsså.

• jbi

Medlem
    29 januari, 2007 vid 16:00

@Oharris 362475 wrote:

Inte så sugen på en foil eftersom att jag vill kunna använda den på sommaren oxå.. Hur är Best Waroo? eller Naish Boxer SLE?? Vad rycker nu med rutin??

/ F

Hepp ! Har skickat dig ett privat meddelande.
    Mvh JB

• larssa

Medlem
    29 januari, 2007 vid 22:14

köp nåt mellan en 7-9kvm, själv kör jag SS TD och är kanon nöjd, men du kan köra vilket märke som helst

• lasurf

Medlem
    30 januari, 2007 vid 09:56

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Vad ska man köpa?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.