Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Vad ska ni segla på 2009?

  • getwet

    Medlem
    12 februari, 2009 vid 17:18

    @Klang 530052 wrote:

    Låter som det satsas friskt även 2009, härligt!

    Se till och hålla dig hel nu… drick Åsens mjölk, ger extra starka ben. Vill du att jag skickar upp några liter från skåne, eller flyttar du ner snart… ?

    Vi åker ned till Skåne nu sista helgen i feb för att reka, (såvida det inte är ett djävla väder). Kommer att kika runt i Ystad hela helgen för att bilda oss en uppfattning om vad som är vad.
    Funkar inte vin på samma sätt som mjölk?
    Sen får vi se…….men nedåt ska vi.

  • badjanne

    Medlem
    12 februari, 2009 vid 18:13

    @getwet 530071 wrote:

    Vi åker ned till Skåne nu sista helgen i feb för att reka, (såvida det inte är ett djävla väder). Kommer att kika runt i Ystad hela helgen för att bilda oss en uppfattning om vad som är vad.
    Funkar inte vin på samma sätt som mjölk?
    Sen får vi se…….men nedåt ska vi.

    Jag har vatt ude rekat lita ti daj
    http://www.akessonvin.se/main/default.asp
    Kronovalls Vinslott

  • kapten-k

    Medlem
    12 februari, 2009 vid 21:54

    Häru haru nonna kåugar å vilja imellan.

    http://www.algonet.se/~sylve_a/slott_so.htm

    Charlottenlund har granna riggydor och ligger bara it stenhutt fron vannet!

    Ärligt talat så kan du spana in den 1km långa piren i Ystad hamn

    yh.jpg

  • imported_macts

    Medlem
    13 februari, 2009 vid 07:14

    @Kapten K 530133 wrote:

    Häru haru nonna kåugar å vilja imellan.

    http://www.algonet.se/~sylve_a/slott_so.htm

    Charlottenlund har granna riggydor och ligger bara it stenhutt fron vannet!

    Ärligt talat så kan du spana in den 1km långa piren i Ystad hamn

    yh.jpg

    Shit vilken fin pir. Hur hög är den? Får man segla innanför? Skulle ju kunna vara Sveriges svar på Herkingen i Holland

  • kapten-k

    Medlem
    13 februari, 2009 vid 08:31

    @MacTS 530153 wrote:

    Shit vilken fin pir. Hur hög är den? Får man segla innanför? Skulle ju kunna vara Sveriges svar på Herkingen i Holland

    Problemet är att den är lite hög, så jag vet inte hur mycket vind som går över.

  • jester

    Medlem
    13 februari, 2009 vid 09:05

    Dom brukar hu köra bakom en hög pir i Frankrike med gott resultat. Port nånting nånting…

  • ludde-2

    Medlem
    9 mars, 2009 vid 18:03

    Kommer köra min Kona ONE med mitt 7.4. Kommer nog o testa några av exocet bräderna oxå med XO till det. Crossen låter intressat, något o rekomendera?

  • jfr007

    Medlem
    9 mars, 2009 vid 19:23

    @Kapten K 530162 wrote:

    Problemet är att den är lite hög, så jag vet inte hur mycket vind som går över.

    Som vanligt så är Kapten Klänning som öser ur sig idéer men det bara jag som har rekat på allvar.
    Piren är tokhög. Dessutom är det ett riktigt hårigt beachbreak att ta sig ut ifrån från småbåthamnen (typ fyrnoll l’Almanarre pålandsvind – riktigt jävligt). Jag vände. Det skulle vara om man lyckas sjösätta från pontonbryggorna inne i småbåtshamnen, simma ut därifrån, seglar bakom pirarna som är höga och läar samt tillslut lyckas undvika att bli slukad eller påkörd av höghastighetskatamaranen som anländer med jämna mellanrum. Nej då stannar jag hellre hemma och klipper gräset.

  • kapten-k

    Medlem
    9 mars, 2009 vid 20:36

    @JFR007 534163 wrote:

    Som vanligt så är Kapten Klänning som öser ur sig idéer men det bara jag som har rekat på allvar.
    Piren är tokhög. Dessutom är det ett riktigt hårigt beachbreak att ta sig ut ifrån från småbåthamnen (typ fyrnoll l’Almanarre pålandsvind – riktigt jävligt). Jag vände. Det skulle vara om man lyckas sjösätta från pontonbryggorna inne i småbåtshamnen, simma ut därifrån, seglar bakom pirarna som är höga och läar samt tillslut lyckas undvika att bli slukad eller påkörd av höghastighetskatamaranen som anländer med jämna mellanrum. Nej då stannar jag hellre hemma och klipper gräset.

    HAHAHA bra jobbat, vi saknar dig i Habo, vi har varit ute två gånger nu.
    (Jag ber om ursäkt för stället vi testade sist)

    LUDDE: DU VET VÄL ATT DU ÄR PÅ SPEEEED FORUMET, så du är välkommen att köra speed/slalom med din kona one.

  • ludde-2

    Medlem
    12 mars, 2009 vid 17:57

    ojj sorry, didn’t notice…vet inte vad som räknas som speed, men 30 knop förra året va tillräckligt med speed för mig iaf 🙂

  • kapten-k

    Medlem
    12 mars, 2009 vid 22:09

    @Ludde– 534615 wrote:

    ojj sorry, didn’t notice…vet inte vad som räknas som speed, men 30 knop förra året va tillräckligt med speed för mig iaf 🙂

    Över 30 tycker jag e fort, har du gjort det på en kona så e jag impad!
    Det viktigaste är att man har roligt, inte vilka prylar man seglar på.

  • hanko

    Medlem
    13 mars, 2009 vid 08:05

    Jag skrev på mitt inofficiella kontrakt för 2009 igår ! Ett kombikontrakt med F2 (SX M) och MauiSails TR-4 så nu ska det bli åka av….med tom pengapung…! Nu kan ni börja på att erbjuda spons på fenor oxå hehe! Tack Larsch för all logistikhjälp.

  • faster

    Medlem
    13 mars, 2009 vid 08:44
    Hänkö;534676 wrote:
    Jag skrev på mitt inofficiella kontrakt för 2009 igår ! Ett kombikontrakt med F2 (SX M) och MauiSails TR-4 så nu ska det bli åka av….med tom pengapung…! Nu kan ni börja på att erbjuda spons på fenor oxå hehe! Tack Larsch för all logistikhjälp.

    tror du att det är välgörenhetsforum det här, är pungen tom får du stå ditt kast 🙂

  • imported_macts

    Medlem
    13 mars, 2009 vid 09:48

    Nu enligt rykte så finns mina nya segel i Varberg…så jag kommer att köra:

    Naish (09) redline 8,8, Stealth (dom rosa ni vet) 7,8-7,0-6,4-5,8

    Plankor: Sp135 (09), 110, 95, 80 (har kvar 08-brädorna)

  • hanko

    Medlem
    13 mars, 2009 vid 09:55

    @faster 534680 wrote:

    tror du att det är välgörenhetsforum det här, är pungen tom får du stå ditt kast 🙂

    Japp Faster..jag hoppades på det hehe 🙂 ! men du är väl “sur” att jag inte köpte dina brädor :laugh: ! Nej då..jag lär köra på EN fena o inget annat! Men i min lilla junky-world så är detta ett STORT steg framåt för mig. Happy Speed Weekend alla!

Sida 4 av 5

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Vad ska ni segla på 2009?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.