Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Vad skall jag köpa?

• walle

Medlem
    31 januari, 2005 vid 17:29

allvarligt, om det nu går att vara det tongue.gif, så gör ju Naish bra kites, utan tvekan.

Däremot vet jag inte om det e ”måttstocken” innom kitesurfindustrin…

• patrikol

Medlem
    31 januari, 2005 vid 18:48

Svar till:

Ska du köpa begagnat så köp endast 2004 modeller. Det händer mycket i utvecklingen.

Ska du bara köpa en kite köp en 14 m2

Ska du köpa en ny kite så köp en Naish (enligt min personliga åsikt de slitstarkaste på marknaden).

Bräda: Köp en runt 130 cm – inte längre än 140.

Satsa på ett bra säkerhetssystem på bommen.

Köp den tjockaste våtdräckten. Du fryser oftare än du är för varm.

Välkommen i klubben!

[/ QUOTE ]

Du kan utan problem handla 03 kites med.

Äldre än 03 hade inte samma kvalite´. Annars är det inte så väldigt stor skillnad på 03 och 04a att en nybörjare känner någon skillnad.

• nilsson

Medlem
    31 januari, 2005 vid 20:56

Svar till:

Svar till:

Ska du köpa en ny kite så köp en Naish (enligt min personliga åsikt de slitstarkaste på marknaden).

[/ QUOTE ]

slitstark kanske, men bra? hade hellre köpt en Slingshot jag, om vi nu ska snacka slitstarka kites. Sverige är nog dessutom världens klimat-snällaste land mot kites: ingen sol, ingen vind och lite sand.

[/ QUOTE ]
    Håller med, ”serviceminded” personal oxå i L-krona.

• zoolander

Medlem
    31 januari, 2005 vid 21:07

jag har en naish ar3a 13,25 kvadrat att sälja för 6tusen

• patrikol

Medlem
    1 februari, 2005 vid 00:05

grin.gif

• denrica

Medlem
    1 februari, 2005 vid 05:06

Om du kollar in Cabrinha har de ett mycket bra säkerhetssystem. Jag tycker jag har haft nytta av det, speciellt nu i början. Man behöver inte vara rädd att man blir dragen över stock och sten. Det känns skönt. Men det gäller naturligtvis att vara försiktig i alla fall.
    /DJ

• niklas82

Medlem
    1 februari, 2005 vid 23:45

med det här velandet kommer det bara att bli stående på stranden och undra ifall det blåser för mycket eller om du ska våga dig ut…

köp en fin cykel istället.

• luuddee

Medlem
    2 februari, 2005 vid 11:26

Svar till:

köp en fin cykel istället.

[/ QUOTE ]

ja det e aldrig fel..

• jezaja

Medlem
    2 februari, 2005 vid 22:45

Svar till:

Sverige är nog dessutom världens klimat-snällaste land mot kites: ingen sol, ingen vind och lite sand.

[/ QUOTE ]

Annat är det i cabarete, hit kommer man och hotellchefen säger att det inte blåst på 5 månader smile.gif

Finns förresten en tub av kalles juva kaviar till dig le Hugo, hämtas snart innan vi börjar längta efter den också smile.gif

• luuddee

Medlem
    3 februari, 2005 vid 12:02

haha.. köp dej en moppe och en vågbräda för mycket vind hade inte vi iaf.. smirk.gif

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Vad skall jag köpa?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.