Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Vad skulle du gjort i min sits?!

  • Vad skulle du gjort i min sits?!

    Publicerad av _sofia_ på 24 mars, 2009 vid 16:49

    Jag har varit (är) så redig att jag har läst i snabbare takt på min utbildning som är färdig till sommaren 2010. Har nu en lucka på oktober-mars där jag inte vet vad jag skall göra, surf står högt upp på listan, de ideér jag har är;

    1. Studera utomlands för att bredda mina kunskaper och här har jag två alternativ;

    a) I Valencia där jag endast behöver stå för fickpengar då utbildning och boende betalas av stipendie/skolan. Här kan man både våg och kitesurfa, inte de bästa förhållandena kanske mför att bredda mina kunskaper, men tarifa ligger ju int allt för långt bort.

    b) På Hawaii eller i AUS där jag får ta ett studielån från CSN vilket säkert kommer kosta apa. Erfarenheten och upplevelsen kommer nog vara awesome.

    2. Att dra dit det blåser på jorden för att få surfa kite och våg. Antingen drar de en resan mot Peru, Brazil, Västindien eller en resa mot AUS. Kanske både :laugh: Finansiering står ja för såklart själv (för pappa betalar inte och har aldrig gjort), får jobba häcken av mig i sommar 😀

    3. Förslag what to do…?

    //Sofia :smirk:

    skotten svarade 14 år, 9 månader sedan 35 Medlemmar · 68 Svar
  • 68 Svar
  • neven

    Medlem
    24 mars, 2009 vid 17:17

    nummer 2! Lätt!

  • blackadder

    Medlem
    24 mars, 2009 vid 17:31

    Nummer 1b. CSN-lån är ganska förmånliga (iofs inte nu men på lång sikt). Fast 2 är också bra, då slipper du plugga (vilket iofs inte ser så betungande ut med tanke på vad filip och rimsson har postat här på steffo).

  • litease

    Medlem
    24 mars, 2009 vid 17:47

    Haha, gillar din definition på att bredda dina kunskaper tydligen inte innehöll studierna utan mest surfingen. 🙂

    Jag hade dragit till sydafrika och pluggat i kapstaden. Ligger ett riktigt bra universitet där och surfingen verkar det tydligen inte vara något fel på enligt steffos bilder. Det är vad jag har tänkt göra iaf 😛

  • jonaish

    Medlem
    24 mars, 2009 vid 18:20

    Nummer 3. Lumpen!

    De tycker jag låter bäst 😉

  • krillan82

    Medlem
    24 mars, 2009 vid 18:24

    3. ta över mitt jobb ett par månader så drar jag å surfar å du betalar. DEAL?

  • nissex3m

    Medlem
    24 mars, 2009 vid 18:29

    Ring universitetet i Cape Town, Sydafrika. Billigt att studera, vår krona är fortfarande värd nånting och j-igt bra vind, vågor, stränder, uteliv, restauranger, äventyr etc etc… Du kommer INTE att ångra dig!

  • waimeadude

    Medlem
    24 mars, 2009 vid 18:45

    1b. Åk till Hawaii, plugga på HPU ta studielån men ta också en examen i business eller något annat, på fritiden lär dig surfa våg och kite där det fortfarande är tillåtet.
    De kostar dig en slant men Oahu är en väldigt fin ö.

    /John

  • gonzo

    Medlem
    24 mars, 2009 vid 18:55

    köp en husvagn å hyr en plats i björkäng hela vintern. fint surf 🙂

  • blackadder

    Medlem
    24 mars, 2009 vid 18:58

    The famous Björkäng-swell skojar man inte bort

  • smaskens

    Medlem
    24 mars, 2009 vid 19:04

    1b australien. Passa på att plugga och resa i kombination. Kanske du kan får kontakter som alstrar jobbmöjligheter.
    Jag tycker aus låter jäkligt trevligt. Men som studiereferens på CV:en finns platser med bättre skolor. Aus är ökänt för studenter som vill slacka utomlands ett år. Erik

  • skotten

    Medlem
    24 mars, 2009 vid 22:33

    I took a year out of uni, and in retrospect it was pretty smart, you will find that soon after finishing uni – work, or a relationship will tie you down and you will never get around to it.

    Dont leave yourself in too much debt after uni.. its not worth it.. strike number 2.

    Working your ass off this summer is going to be harder than you imagine.. I know you well enough to say you are gonna get bored of not hitting the beach when you want to in the sun, and with me obviously… strike 3.

    well just number one left, Velencia is the smart choice and you will get just as much back out of it as any of the other choices, just bust out that sexy swedish surferchick accent and ask a fellow surfdude to zip you up, and you wont have to pay for your beer either…

  • trumpeten

    Medlem
    25 mars, 2009 vid 06:19

    Perth ar vall hyffsat bra vid den tidpunkten

  • tim-eriksson

    Medlem
    25 mars, 2009 vid 07:04

    Åh… I sådana banor tänker jag också..

    Ansökte idag om att få läsa 150% studietakt för att kunna skapa en lucka i studierna och ut och resa, mina tankar hittills har gått på att ta en termin i kapstaden alternativt bara ut och surfa i 3 månader någonstans.

    Följer tråden med intresse :)!

  • kvabbso

    Medlem
    25 mars, 2009 vid 07:28

    1 b. utan tvekan. Kommer bli grym surf i Aus, goa glada mäniskor, garanterat gött väder, samtidigt som du pluggar dig smart(are)

  • neven

    Medlem
    25 mars, 2009 vid 07:51

    Jag håller med första delen av skottens. Plugga och jobba göra man i precis heeela resten av ens liv. Det är grymt svårt att komma loss sen…

    Dessutom, är det inte på sätt o vis värre att plugga/jobba på ett surfparadis än här hemma? Här hemma missar man ju nödvändigtvis inte så mycket eftersom det aldrig blåser, men där missar man ju värdefulla timmar VARJE dag! Tortyr!

Sida 1 av 5

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Vad skulle du gjort i min sits?!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.