Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Vad sysslar Bringdahl med ?
-
Vad sysslar Bringdahl med ?
Publicerad av Knatte på 6 april, 2005 vid 21:13Någon som vet varför inte Bringdahl är med och kör speed i Frankrike i Port St. Louis ?
Denna tävlingen ingår väl i ”Dunkerbecks speed challenge” även om den har lite mer officiell ISA status. Har Anders tappat sugen på speed.??
Det kryllar av fransmän, massor av Holländare, att par danskar i tävlingen.
Men ingen svenskhighflyer svarade 20 år, 1 månad sedan 12 Medlemmar · 16 Svar -
16 Svar
-
Asså jag tror svenskar är för sega om jag ska va ärlig. Dom hänger nog i en hängmatta på maui och kollar ut på havet istället. När dom märker att magen har börjat växa drar dom ut på vågorna och köttar lita
. Speed är inget för oss svenskar helt enkelt…
-
Bringdal var med och tävlade på Jeep Hawaii Pro. Frågan är vad organisatörerna i Port St. Louis sysslade med när de valde datumet för tävlingen eftersom två av årets höjdpunkter nu krockade…
/Jonas
-
Tror snarare han är tooo bizi att designa sina nya fina brädor som bl.a. finns att skåda på surfersparadise…. RRD, JP i all ära men Bringdals nya har sån grym design.
Eller?
-
Knatte
Gäst7 april, 2005 vid 06:36Du kan ju ha en poäng där.
Men rent praktiskt, skulle man väl kunna vara med på båda tävlingarna, även om det hade blivigt tight.. -
Svar till:
Tror snarare han är tooo bizi att designa sina nya fina brädor som bl.a. finns att skåda på surfersparadise…. RRD, JP i all ära men Bringdals nya har sån grym design.
Eller?
[/ QUOTE ]
Design? Snarare avsaknad av sådan. En pappfärgad bräda med ett fult B på som ser ut som en 3-årig ritat dit det.
-
fast du tänker nog på de restbrädorna sp fick in som egentligen inte alls ´är till för försäljning?
-
Svar till:
Svar till:
Eller?
[/ QUOTE ]
Design? Snarare avsaknad av sådan. En pappfärgad bräda med ett fult B på som ser ut som en 3-årig ritat dit det.
[/ QUOTE ]
apapapapap nej nej tänk på att det faktistk står bokstäverna A B på brädan. Hur många treåringar känner du som kan alfabetet!!! Hört att serien kommer fortsätta med C och D nästa år…..
-
Svar till:
Svar till:
Svar till:
Eller?
[/ QUOTE ]
[/ QUOTE ]
apapapapap nej nej tänk på att det faktistk står bokstäverna A B på brädan. Hur många treåringar känner du som kan alfabetet!!! Hört att serien kommer fortsätta med C och D nästa år…..
[/ QUOTE ]
och så vill jag bara säga att jag skrev ovanstående text men glömde logga in…..
-
Anders har det för bra där han är för att åka på allehanda tävlingar. Han har nog lite svårt att få upp motivationen att åka från Maui om det inte är absolut nödvändigt. Han jobbar med sitt AB+ (brädorna på SP är designade av Anders och Mauritzio Umbaldi 2002 och var shapemässigt mycket moderna på den tiden, tyvärr gick rätt många av som stickor, brädorna på SP är dock förstärkta med ett helt extra lager kolfiber i både botten och däck). Trots kvalitetsproblemen under 2002/2003 så ser det ut som AB+ överlever och nu kommer i en andra våg. Kvaliten har man fått till och de 2005or jag kört på är både lätta och riktigt hållbara. På Maui har bland annat slalombrädorna väckt uppmärksamhet och Andres vågshaper har allas respekt. De senaste 2005-shaperna kommer till Sverige inom en månad. Ta kontakt med Ulf Willquist i Linköping som tar in dem. Hans email och nummer finns i en annan tråd om AB+.
Dessutom testkör Anders en hel del för NP. Han är till och med ute och kör formula en del. Under tow-in säsongen är han ute och drar i stort sett alla bra dagar med sin tow-in partner Samuel från Göteborg- the Swedish team!
/Jesper B
-
håller med om att grafiken på hans brädor e värkligen kass ngt han borde satsa mer på lr vad tycker ni?
-
Grafiken på första generationens ABplus (2002/2003) var det en etablerad NewYork-baserad designfirma som stod bakom. Det gäller även själva ABplus-loggan som fortfarande hänger med. Grafiken på 2002/3orna fick många starka reaktioner – antingen älskade eller hatade man den, få ryckte på axlarna. Det var just det som var meningen. Här skulle göras intryck, all uppmärksamhet är av godo.
Förra årets grafik (2004) var en ”utslätad” version av den ursprungliga. Borta var de gula smala ränderna och de stämpelliknande ”front”, ”backfoot here” mm. Färre stötte sig på denna men den väckte inte heller samma uppmärksamhet. Riktigt snygg tycker jag själv.
Inför 2005 är tanken att ingen varken ska älska eller hata grafiken. Den är med flit ganska intetsägande. Detta för att fokús istället ska bli brädornas funktion/prestanda. Helt rätt tycker jag eftersom vindsurfbrädor allt mer börjar bli som snowboards; de säljer på grafiken – under denna hittar man i stort sett samma smet. Jag tycker inte grafiken på ABplus 2005or är speciellt häftig, möjligen tycker jag den gröna färgen på Shockwaven till och med är ful. Men, precis som är tanken – jag faller pladask för brädornas egenskaper på vattnet!
Möjligen kan tilläggas att SPs ABplusar (med 2002 shape) är omlaminerade, omlackade och helt och hållet saknar en genomarbetad grafik. Det gör dock inte den shapen sämre på dem heller (nja kanske lite eftersom man tyvärr slipat av tucken och kanalkanterna rätt mycket).
/Jesper B
-
Damn! Vem är du igentligen jeper_B? Salesmanager för AB-brädorna? Anders B´s bästa kompis? Anställd av den där new york firman som gjorde loggan? Vad gäller brädgrafik så tycker jag f2 maui project från 01/02 är riktigt snygga!
-
”jeper_B” erfaren surfdude som har koll. Om du sedan tycker om tyskbrädor så är det bara att gratulera. Kanske du kan kan hitta någon beg. på Blocket som kan passa din kulöra våtdräkt?!
-
Ja absolut de ”riktiga” AB+ brädorna är riktigt snygga, klart uppseendeväckande. Synd bara att visst folk tycks tro att de brädorna de har på SP har orginalgrafik.
-
jesper tillför nog mer än de flesta här. att han dessutom vet saker som händer bakom kulisserna är roligt-som detaljer med designfirman och olika tillverkningsknep på kolbommar m.m!
Vad gäller bräddesign, eller grafiken rättare sagt så spelar den ingen som helst roll tycker jag utan det bör ses som en bonus i fall brädan som passar en även är snygg.
själv kör jag en jp03 – inte snyggast precis men det märks ändå inte när man kör. på land hör den dessutom hemma i väskan så min bräda kunde gärna se ut som tyska flaggan!(kom ihåg det när ni ser f2s -07:or…)sen blir det mkt diskusioner i samband med brädsläpp om hur de ser ut men det beror nog mycket på att bilderna oftast finns innan mått mm släpps och så har folk inte seglat den och har därmed eg. inte mer att uttala sig om än hur den ser ut.
Logga in för att svara.