Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › väddö
-
väddö
Publicerad av anonym-anvandare på 15 mars, 2002 vid 19:05nån som vet hur de är att segla på väddö,då vid haken och salnö.vilka vindriktningar funkar bäst?
boman svarade 23 år, 1 månad sedan 2 Medlemmar · 6 Svar -
6 Svar
-
hur bra blir det i haken? vågmässigt alltså, för det är ju därför man åker till nya ställen… har seglat sandviken, aldrig sett en brytande våg, är det en myt eller menar folk dyning när de pratar vågor? annars kan man ju kasta i grejerna var som helst ifrån menar jag.
-
jag är mycket ute på väddö kusten höst som vår oftast med fiske spöt men ibland me brädan.och jag lovar vågorna kan bli mycket stora.(inga dyningar alltså).bla vid haken men främst vid singö (turhuvud).dom ligger ofta kvar ett par dagar efter en blåsig dag,pga djupet.om då vinden vrider mot nord blir det kul för er skulle jag tro.så e de
-
Hej Fiskarn!
Jag seglar en del på väddö, men har alldrig seglat vid haken, har hört att det finns en hel del otäcka stenar i vattnet där, stämmer det? -
japp de stämmer det.de ligger 2 st stenrev en bit ut,vid högvatten blir vågorna fina runt om,men annars e de ingen fara.de e bara att vänta på ostliga vindar,dom e väl inte riktigt bra i norrtälje.
-
Tack! jag ska pröva haken nästa gång vinden brallar i
Ostligt funkar ganska bra i kapellskär, då det rullar in lite dyningar längs med farleden.
Logga in för att svara.