• fredrik-plantin

    Medlem
    22 september, 2013 vid 19:28

    Det verkar så, i dubbel bemärkelse 🙂

    @oldschool 716321 wrote:

    Får man sällskap måndag fm/lunch på salnö???? Ser ut att bli bra…..just nu iaf. Laddar med lite Cold Hawaii LIVE web cast! 🙂

  • nicke5

    Medlem
    22 september, 2013 vid 19:58

    Lutar åt det imorrn bitti. Mkt länge sen var där. Vägbeskrivning?

  • stoorfaen

    Medlem
    23 september, 2013 vid 13:23

    Jag siktar på ett eftermiddagsmöte i stället, skicka ett PM om ni/du är sugen på att haka! (jag bjussar på snutjava också)

  • maca

    Medlem
    24 september, 2013 vid 12:37

    @stoorfaen 716372 wrote:

    Jag siktar på ett eftermiddagsmöte i stället, skicka ett PM om ni/du är sugen på att haka! (jag bjussar på snutjava också)

    Gissar att din eftermiddag kändes som leken “hela havet stormar” till tonerna av “öppna din dörr”. Mäktiga förhållanden, men ack så överriggat för en lättviktare med 4.0 😉

  • challgren

    Medlem
    24 september, 2013 vid 12:55

    Jävlar va det blåste!
    21.9 i medel och 25 i byarna på Remmargrundet(VIVA-obs) när jag gav upp på Salnö.

  • sailortrash

    Medlem
    24 september, 2013 vid 13:24

    mer stormchase än så blir det inte…inte ens på tasmanien..

  • dr-masse

    Medlem
    24 september, 2013 vid 14:33

    Missade Påvens vindgåva denna gång… men Väddö/Salnö är faktiskt den plats i Sverige där jag oftast kört 3.7, det kan verkligen trycka på bra ner mot Arholma med både vind och vågor. ‘Tratten’ på nordligt från Bottenviken och Ålands hav skjuter på fint när det vill sig.

    Gott att alla som var där fick smaka på Full Power, Både vind och vågor.

  • jerker04

    Medlem
    24 september, 2013 vid 17:43

    Ja, det var en och annan fet dyning och våg som trillade in. Bland det största jag kört på ostkusten, fast det var lite väl mkt vind så det var svårt att lyckas rida vågorna. Men det var kul att få uppleva en riktig stor dag på Väddö med skönt sällskap.

  • fnassel

    Medlem
    25 september, 2013 vid 06:27

    Var är det ni kör? Jag, Ted och Christina började på Rullsand men tyckte inte det var bra så vi drog ner till Öregrund, där var det fulltryck 4,0-4,5 men det är ju ganska svår hoppat och svårridet där! så det vore kul att hitta upp till Er vid Väddö/Salnö, men jag har ju aldrig varit där. Ser ut att kunna bli en del nu i veckan?!

  • _frippe_

    Medlem
    26 september, 2013 vid 08:34

    Har tagit ledigt imorgon och hoppades på Väddö enligt tidigare prognoser men nu ser det inte ut att vara värt resan upp va…?

  • stoorfaen

    Medlem
    26 september, 2013 vid 14:58

    @MacA 716428 wrote:

    Gissar att din eftermiddag kändes som leken “hela havet stormar” till tonerna av “öppna din dörr”. Mäktiga förhållanden, men ack så överriggat för en lättviktare med 4.0 😉

    I wish MacA, mitt möte handlade om någon form av jobb som jag skulle göra enligt chefen, men jag minns inte så noga, mina tankar var på Salnö… Kom inte du heller ut eller?

  • maca

    Medlem
    26 september, 2013 vid 19:38

    @_Frippe_ 716501 wrote:

    Har tagit ledigt imorgon och hoppades på Väddö enligt tidigare prognoser men nu ser det inte ut att vara värt resan upp va…?

    Chansar på en tidig morgon med fin vinkel. Alltid najs med sällskap…

  • _frippe_

    Medlem
    26 september, 2013 vid 21:49

    Hmmm, kommer inte iväg förrän vid nio. Ser observationerna OK ut då så åker jag upp. Annars blir det större bräda närmre Stockholm.

  • dr-masse

    Medlem
    27 september, 2013 vid 07:47

    Salnö var riktigt fint igår, svårt att förstå att vi bara var tre pers på brytet. En av mina bästa Salnö-dagar, bra vinkel också.

    Idag kan det funka runt och strax efter lunch, får se om vinden plockar upp snart.

  • maca

    Medlem
    27 september, 2013 vid 07:58

    @dr Masse 716549 wrote:

    Salnö var riktigt fint igår, svårt att förstå att vi bara var tre pers på brytet. En av mina bästa Salnö-dagar, bra vinkel också.

    Idag kan det funka runt och strax efter lunch, får se om vinden plockar upp snart.

    Morning glory!
    Side off plymer, bröst till axel i setten, glassy o superfint från ca 6.30 😉
    Guppa/plana 5.6 på revet men d var svårt så in i h-vete att komma in igen.

    Grät en skvätt över att sitta helt fast igår och chansade på i morse – helt rätt väl.

    Nu verkar vinden fylla i lite igen. Jag har dessvärre andra åtaganden…

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.