Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Vågkite, REO. Hur ska vi göra??

  • Vågkite, REO. Hur ska vi göra??

    Publicerad av milkman på 5 augusti, 2011 vid 21:46

    Tjena

    Jag har världens besvär att bestämma hur jag ska göra med nya REO. Det lär vara en grym kite för vågor enlig de som testat. Och vågsässongen är på väg!
    Men jag har inte testat själv, och känner ingen som testat på riktigt så jag antar bara att de har rätt. Men jag vet ju inte.
    Sen säljs den bara som kite only tills nya bommar släpps. Vilken fyralinorskite som helst funkar, bara linorna är lika långa. Och Ozone säljer bom/linor löst om man vill ha komplett innan de bommar som ska packas med kommer.

    Dessutom är det inte nu jag som importör vill chansa och ta in ett rejält parti kiter.
    Å andra sidan så är det för närvarande bara 20 dagars leveranstid att flyga hem från fabriken.

    Så nu har jag ett dilemma:
    – Jag kanske har världens bästa kites för vågkiting på väg hem och/eller lätt att få tag i.
    – Det är rätt säsong för vågor på G.
    – Men jag vill inte ligga med dessa på lager över vintern

    Så nu undrar jag vad ni tycker. Ska vi köra en introkampanj på kite only med en rejäl rabatt på en helt nysläppt drake. Då måste kunden tåla 3 veckors leverans i värsta fall, när vi sålt slut de vi har så måste vi beställa direkt från fabrik ju.

    Eller ska vi ta det lugnt och vänta på lite reviews och på att de släpper kompletta kit med bom och sikta på våren och planera lagerhållningen så vi alltid kan leverera direkt som vi brukar göra? ..

    Hur skulle ni göra?
    /Jens

    Här är Ozones info om draken: http://www.flyozone.com/kitesurf/en/products/kites/reo-wave-kite/info/
    Här är den upplagd i shopen: http://surfbussen.nu/shop/ozone-reo-kite-only/

    milkman svarade 12 år, 8 månader sedan 9 Medlemmar · 17 Svar
  • 17 Svar
  • dalen

    Medlem
    6 augusti, 2011 vid 07:37

    Hur svårt kan det vara? Jag vill ha två. Man vill ju inte missa dagar med vågor när det kommer vind.
    Flera som skall ha?

  • haze

    Medlem
    6 augusti, 2011 vid 10:05

    Efter att testat den i 1 timme igår så säger jag efter första timmen:Köp den!!!! Klart du säljer den!

    Skall köra den i Episka förhållanden imorgon som det ser ut och kan återkomma med en rec. efter den åkturen som en opartisk åkare när det gäller Ozone!

  • oskarryden

    Medlem
    6 augusti, 2011 vid 13:10

    Låt efterfrågan bestämma. Ta in beställningar fram till ett datum, sen beställ hem, sen repetera. Snygga till priset lite för att få ut Ozone på vattnet och i vågorna, introducera den.
    Tänk vilket försprång till vårens beställningar om folk redan kunnat testa den nu i höst.

  • virena

    Medlem
    6 augusti, 2011 vid 16:43

    Ta in några, jag kommer nog att vilja ha 4 st. Vill köra många fina downwinders i Cumbuco:)

  • milkman

    Medlem
    7 augusti, 2011 vid 01:43

    Hmm… Verkar ju vara ett rätt självklart beslut då? Så här genom ett par glas på syrrans brölopp så verkar det som intropris med lite leveranstid inte är en helt dum idé! Varken för oss som brinner för Ozone av bara farten, eller för de som kan vänta nån vecka på leverans?

    Får nyktra till och tänka till… /J

  • milkman

    Medlem
    8 augusti, 2011 vid 16:34
    Haze;664488 wrote:
    Efter att testat den i 1 timme igår så säger jag efter första timmen:Köp den!!!! Klart du säljer den!

    Skall köra den i Episka förhållanden imorgon som det ser ut och kan återkomma med en rec. efter den åkturen som en opartisk åkare när det gäller Ozone!

    Fick du testa den nått mer? Om du vill vara hemlig så PM:a mig. Själv så lär det bli ett tag innan jag får testa i rätt förhållanden.

  • milkman

    Medlem
    8 augusti, 2011 vid 21:41

    Dåså, då har vi bestämt. Vi lanserar nya priserna i morgon när vi öppnar kl 12:00. Det kommer inte löna sig att välja något annat alternativ bland 2012 modellerna ute just nu.

    Här kommer info om kampanjen ligga: http://surfbussen.nu/2011/08/ozone-reo-introduktionspris/

  • nick

    Medlem
    17 augusti, 2011 vid 09:51

    Jag vill ha reo! tror jag…
    Ni som testat, hur är de?
    Är de bra att hoppa med?
    Hur funkar de som “vanlig kite” när man inte kör i vågor?

  • xshaolin

    Medlem
    18 augusti, 2011 vid 10:32

    Shit va sugen ja blev på en… vilken storlek skall man ha om man väger 72 pannor? och vad är wind rangen på de?

  • gurra_g

    Medlem
    18 augusti, 2011 vid 12:03

    Är det ingen som testat som kan ge en review!???

    Mycket nyfiken på Reon!

  • nick

    Medlem
    19 augusti, 2011 vid 12:46

    Vad anger Ozone för vindspann för de olika storlekarna?
    Jag har letat på deras hemsida, men hittar inget. Har du någon info, Jens?

  • emerson

    Medlem
    19 augusti, 2011 vid 13:11
  • xshaolin

    Medlem
    19 augusti, 2011 vid 13:33

    Jag är inget fan av den där windcharten som Ozone använder. Den är alltför dumbed down. Enligt den ger en Catalyst 14 samma windrange som en Zephyr 17 om det var sant skulle ingen köpa en Zephyr ju… Den visar i huvud taget inte low end på kitesen eftersom den visar grönt = beginner på vindar där kiten inte ens lyfter…
    Någon som har tal på Reons windrange?

  • nick

    Medlem
    19 augusti, 2011 vid 13:48

    Jag håller med, det ser lite märkligt ut. Men tack för länken i alla fall, jag missade tydligen den helt när jag letade…

  • milkman

    Medlem
    19 augusti, 2011 vid 14:41

    Sizecharten ska läsas som att gul är sweetspot, blå funkar om du är duktig, röd funkar om du tycker det är ok att depowra. Men jag tycker i övrigt också att den är rätt dålig.

    För att göra storleksvalet för REO lättare så välj en som är 1 kvm större än vad du är van vid på platta kiter. Det är mer C-form på den och då går lite duk åt i tipparna.

    Efter helgen hoppas vi få lite fler reviews, jag är spänd som fn. 🙂

    /Jens

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Vågkite, REO. Hur ska vi göra??

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.