Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Vågkitebräda

  • regfellow

    Medlem
    3 augusti, 2010 vid 08:43

    Tanken var att den skulle gå att ha till lättvind, kitevåger och vågbräda som någon sorts allaround, men den mattematiken går inte riktigt ihop! =]

    Har tyvärr inte ett VISA kort som debiterar Australiensiska skattebetalarna och kan köpa alla 3 typerna.

    Har en 12a kite, 134 twintip och nästa steg är tänkt att vara en 7.5-9a kite och en kitevågbräda (så allaround som möjligt).

    /M

  • debkausf

    Medlem
    3 augusti, 2010 vid 09:03
    Regfellow;623796 wrote:
    Tanken var att den skulle gå att ha till lättvind, kitevåger och vågbräda som någon sorts allaround, men den mattematiken går inte riktigt ihop! =]

    Har tyvärr inte ett VISA kort som debiterar Australiensiska skattebetalarna och kan köpa alla 3 typerna.

    Har en 12a kite, 134 twintip och nästa steg är tänkt att vara en 7.5-9a kite och en kitevågbräda (så allaround som möjligt).

    /M

    Kolla in Cabrinhas Vågbrädor på surfers. Dom har vad du söker:cool2: Invigde själv en rrd fatal wave 6″1 förra veckan med den ville ha stora vågor.

  • haze

    Medlem
    3 augusti, 2010 vid 20:51
    debkåusf;623754 wrote:
    Tack för spotvisningen i danmmark Haze. Hanstholm var ju “på riktigt”. Gott att man fick timeat in en 5:a dag!

    Tack för testen av RRD 2011 oxå för den delen. Kändes nice den lilla tiden jag körde den 😉

  • pontusande

    Medlem
    3 augusti, 2010 vid 22:12

    Jag är med sugen på en vågbräda! Finns det någon bräda som funkar både med kite och som vanlig surfbräda? Är det bara att köpa en lite större då eller? Ska tillägga att jag aldrig testat att vågsurfa varken med eller utan drake, men det verkar kul.

  • debkausf

    Medlem
    4 augusti, 2010 vid 11:10
    pontusande;623972 wrote:
    Jag är med sugen på en vågbräda! Finns det någon bräda som funkar både med kite och som vanlig surfbräda? Är det bara att köpa en lite större då eller? Ska tillägga att jag aldrig testat att vågsurfa varken med eller utan drake, men det verkar kul.

    Känns som att man ska lära sig vågsurfa på en longboard men jag e ju inte expert. När man börjar lära sig med kite rek jag en bred 6″2 med ganska bra volym.

  • waimeadude

    Medlem
    4 augusti, 2010 vid 11:43

    Tjena

    De skiljer sig sådär en 2-3 fot eller ca: 60-90 cm på nybörjar vågsurfingbräda typiskt 8-9 fot och en kitevågsurfingbräda 6fot.
    Jag har själv lärt mig surfa på en 12 fotare på Hawaii de va jättelätt men också gjort för att varenda turist ska kunna komma upp, när jag provade 9 fot va de inte lika lätt, dock gick de. Jag har aldrig provat 6 fot, men kan tänka mig att timeing och pop från liggande till stående ska sitta rätt bra när man kör så liten till wave.
    Men de finns ju ett forum för vågsurfing här fråga där vet jag.

  • nundy

    Medlem
    4 augusti, 2010 vid 12:09

    Håller med Nicco, köp en billig vanlig shortboard runt 6’0-6’4 och lär dig grunderna på den… så kan du testa andra brädor sen.. Skillnaden i vind att komma upp och hålla höjd med en fish med mer volym och lite rocker jämfört en vanlig surfbräda är väl inte speciellt stor, så blir det roligare att köra med en shortboard!

  • popeye

    Medlem
    4 augusti, 2010 vid 21:44
  • yann

    Medlem
    5 augusti, 2010 vid 05:05

    Förre årets Cabrinha såg mycket finare ut med klassisk laminering och trästringer. Jag är ingen fan av sandwich-konstruktioner generellt.

  • yann

    Medlem
    5 augusti, 2010 vid 05:18

    Nån som kanske vill köpa min gamla fish? Diverse, Magic Mullet 6’0″ x 20″ x 2 1/2″. Den har sett sina bästa dagar men är hel och fullt fungerande. Fin Solutions-pluggar (FCS-kompatibla), epoxy på klassisk laminering och vanligt skum så den går fint att kladda med polyester på. Perfekt sverige-fish! Ett set Fin Solutions-fenor ingår. Hör jag 1000kr?

  • larssa

    Medlem
    5 augusti, 2010 vid 18:56

    Vad e den ljusblåa brädan för nåt?

  • yann

    Medlem
    5 augusti, 2010 vid 19:49

    En Salomon Noseless 5’3″. Min första strapless kärlek 🙂

  • larssa

    Medlem
    6 augusti, 2010 vid 11:48

    Hur e Diversen att kitea i svenska småvågor?
    Skulle kanske haft något lite större än min 5,8″

  • yann

    Medlem
    6 augusti, 2010 vid 11:55

    Har bara testat att kajta på den lite snabbt en gång. Den är lite för bred i tailen för min smak för kite. Bra när man vågsurfar slappa sverige-vågor men svårare att få kontroll på när man kajtar. Men jag är å andra sidan allergisk mot för feta tailar.

  • haze

    Medlem
    6 augusti, 2010 vid 19:25
    Larssa;624353 wrote:
    Hur e Diversen att kitea i svenska småvågor?
    Skulle kanske haft något lite större än min 5,8″

    Har en Bugz 5,10″ om det är intressant 😉

Sida 2 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Vågkitebräda

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.