Senaste nytt Forums Vågsurfing Vågsurfing i göteborg

  • Vågsurfing i göteborg

    Publicerad av anonym-anvandare på 15 februari, 2002 vid 23:09

    Jag är en vind surfare som skall flytta i göteborg. Är ruskigt sugen på att börja vågsurfa där. Undrar om det finns underlag till det. Finns det några vågor i gbg?
    Likaså undrar jag vad jag ska ha för bräda och om det finns någon som vill sälja en till mig? Jag vägert ca:100kg och har ingen aning om vad jag ska ha för bräda.
    /Hellgren

    hellgren svarade 12 år, 7 månader sedan 13 Medlemmar · 33 Svar
  • 33 Svar
  • anonym-anvandare

    Medlem
    18 februari, 2002 vid 13:14

    Om du ska vågsurfa i Götet så får du vänta på de riktigt stora stormarna… jag vet faktiskt inte vart man kan vågsurfa här för vi brukar ta oss till Åsa eller Varberg när det smäller på….
    Brädan rekommenderas den största du kan hitta! SP i varberg har fina softdeck brädor som funkar bra vid små vågor, köp 9 fotaren så bör du klara dina 100 kg!

  • anonym-anvandare

    Medlem
    18 februari, 2002 vid 20:47

    Hur långt är det till åsa eller varberg ifrån götet?

  • anonym-anvandare

    Medlem
    20 februari, 2002 vid 09:37

    mellan 5 och 8 mil på ett ungefär…

  • anonym-anvandare

    Medlem
    23 februari, 2002 vid 12:27

    ok det e ju inte så långt.
    Måsste jag verkligen ha 9 fotaren det e väll en longboard?

  • anonym-anvandare

    Medlem
    25 februari, 2002 vid 12:56

    Det är mkt svårt att hitta bra vågor i sverige utan longboard, har du en så ökar det antalet surfbara dagar radikalt (även om det inte kryllar av dem ändå)

  • anonym-anvandare

    Medlem
    13 mars, 2002 vid 10:05

    Banta…

  • anonym-anvandare

    Medlem
    18 mars, 2002 vid 02:15

    Ok!! Och du jepps.. Muskler kan man inte banta ner!

  • anonym-anvandare

    Medlem
    20 mars, 2002 vid 06:58

    Om du inte vill ha 9 fotaren kan du få köpa en 7´9:a av mig!! (läs om den. http://www.bicsport.com klicka fram till 7´9 natural surf, “…den perfekta nybörjarbrädan”.)
    packae@spray.se

    /packä

  • anonym-anvandare

    Medlem
    21 mars, 2002 vid 22:18

    Alvarligt talat… 9 fot… dåliga vågor i sverige… va snackar ni om…. skämtar ni eller…??? VAKNA!!!

  • anonym-anvandare

    Medlem
    22 mars, 2002 vid 17:13

    Berätta nu då alla dina surfspots, sitt inte där och kläm på dem, ut med det nuuu….mfff…ja..kom igen…surfspått, surfspått…cha

  • anonym-anvandare

    Medlem
    22 mars, 2002 vid 17:19

    Seriöst så finns det inte bra vågor i sverige förutom kanske någon timme efter stormen…om det ska bilda vågor så behöver det blåsa fett!!!och då blir det onshore sönder trasade vågor….och om inte så måste det blåsa ännu mer så att vågorna vrider sig i mot vinden men då måste oftast blåsa fett fett mycket och det brukar det inte göra…

  • surferic

    Medlem
    22 mars, 2002 vid 21:30

    För en gångs skull bor man på rätt sida av Sverige. Kom till Ostkusten, här kan vi dagen efter en nordlig kuling på Bottenviken ha helt glassy conditions. Ta en titt på en karta var Sikhjälma ligger och hur långt det är upp till Haparanda.

  • anonym-anvandare

    Medlem
    23 mars, 2002 vid 13:08

    Tar hellre och lägger ut nån tusen lapp mer och åker till norge,men jag ska dit nångång och kolla läget!

  • anonym-anvandare

    Medlem
    24 april, 2002 vid 12:33

    Är ingen vågsurfare men har några gånger varit med båt på en ö strax väster om Älvsborgs fästning i älvmynningen (egentligen är det två klippor sammanbundna med ett sandrev). Hursom helst blev det ca 1 meter nästan tubande vågor i bukten när Stena Line kom förbi på väg in. Man borde kunna surfa efter deras tidtabell!!! Man måste ha båt för att ta sig dit. Lägg till på norra sidan!!! Av egen erfarenhet(dumhet?) vet jag att det inte är lämpligt att lägga båten i bukten mot farleden. Det var hyfsat jobbigt att få loss 1500 kg segelbåt med 1 m djupgående från knädjupt vatten.=) Jag ser fram emot en rapport från någon som vill testa!

  • anonym-anvandare

    Medlem
    24 april, 2002 vid 16:58

    ni losers som inte anser att det går att surfa i sverige kan ta o kolla in bilder på http://hem.passagen.se/wavetamer/

    så ska ni få se på epic västkust surf…

Sida 1 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vågsurfing Vågsurfing i göteborg

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.