Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing vågsurfingmaskin i lindvallen

  • skanepaul

    Medlem
    26 februari, 2008 vid 11:47

    Skistar kan…

  • dalen

    Medlem
    26 februari, 2008 vid 18:54

    stackars Marsel som har jobbat med att få en till Hbg i ett år nu.

  • above_the_law

    Medlem
    26 februari, 2008 vid 21:02

    Äntligen har någon fattat;-), men det är bara så jävla synd att dom lägger den i Sälen!!!
    Finns få så överreklamerade skidanläggningar i världen som dom små kullarna….suck! Dessutom envisas dom med att bygga liftar som går ca 200 m för långt, så att man tvingas sparka eller staka samma sträcka för att komma fram till någon som helst lutning……Visst är det nära, men Trysil är ju många gånger bättre och lika nära Götet i alla fall.
    Ledsen om jag är så negativ i det här fallet, men jag åker i alla fall hellre en gång till t ex Engelberg eller La Grave än 10 ggr till Sälen, hur stor prisskillnaden än är och hur många flowrides dom än bygger!

  • haze

    Medlem
    26 februari, 2008 vid 21:08

    Du skojar inte bort off-pisten bortanför väggen. Kan vara en av de bästa i Sverige. Framför allt i vinter. Hellre 200 meter fallhöjd med 30 cm puder än 3 veckor med sol härnere 🙁

    Sen kan man ju surfa oxå!!

    Hahahahaha

  • above_the_law

    Medlem
    26 februari, 2008 vid 21:30
    Haze;447631 wrote:
    Du skojar inte bort off-pisten bortanför väggen. Kan vara en av de bästa i Sverige. Framför allt i vinter. Hellre 200 meter fallhöjd med 30 cm puder än 3 veckor med sol härnere 🙁

    Sen kan man ju surfa oxå!!

    Hahahahaha

    Ha ha!
    Hasse min vän, bara att dom kallar den skiten för “väggen” får mig att bli förbannad!

    Står du verkligen för ditt inlägg? Eller är det bara för att du haft några veckor utan nysnö? Det går säkert att hitta nordliga rännor i Schweiz ännu också om du är beredd att ta på stighudar eller snöskor.
    Ang Sälens orörda delar bortom “!”#¤%&”: Visst om man är villig att hyra skoter eller knalla längre än i någon “bra” ort och det råkar vara puder så kan det området vara värt besväret….men var är det inte värt att hika om det är rätt sorts snö i massor?:wink:

    Mitt inlägg handlade ju dessutom om deras val av ort för flowridern….

    Du får nog din snö också till slut….men antagligen först till dess att jag ska ner till Davos, he he:wink:

  • haze

    Medlem
    26 februari, 2008 vid 21:37

    Skojade ju bara så klart 😉

  • samhansson

    Medlem
    26 februari, 2008 vid 23:16

    sjukt GAY så deet gillar väll 08orna

  • celestial

    Medlem
    26 februari, 2008 vid 23:48

    Ja, Det finns ju en anledning till varför man väljer att hänga här på vintermånaderna…

    Hur najs somhellst!

  • mav

    Medlem
    27 februari, 2008 vid 00:21

    haha… skönt att vår 16bäddars kitestuga ligger gångavstånd från det kommande Experium!

    Den grymma kitingen och speciellt vinden i Sälen är Tack vare de mjukare sluttningarna, så vi som kitar är rätt tacksamma! Vi kan alltid köra samma spot oberoende vindriktning, har gryyymmmma raviner som ger de bäst åkarna i världen nått att bita i =) sen finns det mer än 12kvm puder tillgängligt från en och samma lift… (Resten av Sälen, dvs god mat, party, afterkite finns ju också)

    Bifogar tre teasers från helgens åkning

    (måste sova igen mig nu efter kiteträningsvärken som tvingade mig att rulla ur sängen imorse… har ju fått 15cm nysnö under dagen =))

    PS Nya Mayhem från Caution är en otroligt skön kite… mmm…

  • skanepaul

    Medlem
    27 februari, 2008 vid 06:47

    @above_the_law 447641 wrote:

    Ha ha!
    Hasse min vän, bara att dom kallar den skiten för “väggen” får mig att bli förbannad!

    Står du verkligen för ditt inlägg? Eller är det bara för att du haft några veckor utan nysnö? Det går säkert att hitta nordliga rännor i Schweiz ännu också om du är beredd att ta på stighudar eller snöskor.
    Ang Sälens orörda delar bortom “!”#¤%&”: Visst om man är villig att hyra skoter eller knalla längre än i någon “bra” ort och det råkar vara puder så kan det området vara värt besväret….men var är det inte värt att hika om det är rätt sorts snö i massor?:wink:

    Mitt inlägg handlade ju dessutom om deras val av ort för flowridern….

    Du får nog din snö också till slut….men antagligen först till dess att jag ska ner till Davos, he he:wink:

    Men gissa EN gång på varför den ligger i Sälen, svaret finner du i andra inlägget i denna tråd.

    Med tanke på prislappen på det hela så är väl valet av ort inte så konstigt.

  • yann

    Medlem
    27 februari, 2008 vid 07:16

    Hur som helst, om det är en flowrider det är tal om så verkar det måttligt skojigt. Vågen bryter ju inte ens sen och det är inte djupt tillräckligt för att kunna köra med riktiga fenor. Visst, man kan köra lite småtricks å sånt men det kommer ju inte ens i närheten av en äkta våg.

  • nundy

    Medlem
    27 februari, 2008 vid 08:14

    Det är inte det minsta likt en vanlig våg men sköjj är det som satan! Fenor är överskattat :).. Men kul att det kommer en till svedala, ingångsbiljetten kommer nog att kosta dock..

  • yann

    Medlem
    27 februari, 2008 vid 10:09

    Jag antar att du kört den som finns i Stavanger och den verkar ju roligare än en flowrider eftersom den har lite vert så det går att göra aerials.

    Fast vi vet väl inte vad det är som kommer till Sälen än va?

  • johnk

    Medlem
    27 februari, 2008 vid 22:17

    @Mav 447673 wrote:

    …sen finns det mer än 12kvm puder tillgängligt från en och samma lift…

    12 kvkm?

  • cortex

    Medlem
    27 februari, 2008 vid 22:42

    12 kvadratkilometer ska det nog vara… 😎

    kvkm? kkm? Whatever…

    /Kaj(Tech)

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing vågsurfingmaskin i lindvallen

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.