Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Välkommen till King of Paradise

  • lasso

    Medlem
    3 augusti, 2010 vid 21:35

    ha ha exakt

  • imported_mickeo

    Medlem
    4 augusti, 2010 vid 09:24

    Grattis jävligt bra kört det är du väl värd efter alt slit.
    Mycket imponerande.
    Mvh
    MickeÖ

  • seve1000

    Medlem
    4 augusti, 2010 vid 12:22

    Här kommer lite bilder från Karpathos 22/7-29/7.

    Finns mängder med fler för er som har tillgång till Servern ni fått info om på mail.

    Mvh

  • seve1000

    Medlem
    4 augusti, 2010 vid 12:33

    några bilder till.

  • jester

    Medlem
    4 augusti, 2010 vid 13:20

    Fina bilder!

    Och när kommer min kastfallssekvens? (lyckades med bedriften att få kastfall utan sele i Chickenbay… :))

  • seve1000

    Medlem
    4 augusti, 2010 vid 14:44

    Del 2 av Team Mythos ligger på kastfallsguldkornen;-)

  • lasso

    Medlem
    7 augusti, 2010 vid 20:54

    Tack Henrick, Kanske den enda surfbilden på Lasso från Karpathos > en samlarbild! (Finns mer båt-bilder)

  • andersbq

    Medlem
    9 augusti, 2010 vid 10:28

    Lite film och text från vår Kroatiske deltagare:
    http://windsurf-postira.com/comment.php?comment.news.946

    http://soulwindsurf.com/index.php?option=com_content&view=article&id=121:easy-speed-run&catid=46:i-am-the-wind&Itemid=29

    Google Translatat:
    Jag har inte avsett eller planerat i förväg också – ägde rum i sista minuten arrangemang, eftersom vinden odeslio från de delar av den kroatiska genom vilken vanligen är i rörelse.
    Karpathos visade sig återigen vara en tillförlitlig plats för en sommar bris. Tre dagar på ca 25 knop, och tre dagar över 40 knop. Den största segel – 6,3 (standardstorlek för andra män från 3,0 till 4,7).
    Det finns några bilder och video på min webbplats soulwindsurf.com. Kamera på hjälmen jag in en hastighet köra med en max hastighet på 36 kt. Bland andra detaljiće – Jag tror att det är trevligt att titta på, framkallar en atmosfär av Karpathos.

    Det hände att jag deltog i GPS-fart som arrangerades av svenska Anders speedsurfer Björkqvist. Det var ungefär femton Sverige med ett plan fullt av utrustning. Fem eller sex konkurrenter i VM, och har resultaten av över 40 kt (5×10 genomsnitt). Därför är det troligt att jag kommer att lära sig något nytt, eftersom mina resultat inte ens tillnärmelsevis så.

    Så, titta på hur man kan leva når 43 kt fart, insåg jag att vissa saker jag vill dela med dig:

    Först Killarna är stora. I den genomsnittliga vikt och styrka. Kanske är det sant att det är enklare speedsurfera, men jag tror att de är i minoritet. Om jag dessutom de flesta av dem ser ut som smulor, så vet du vad jag talar om. 100-110 pounds är vanligt, och vissa av dem är fortfarande transporterar ryggsäckar som, plus ett dussin pounds av last på ryggen. Med dessa goda 130-140 pounds, med volymen hastighet styrelsen 60-70 upplysta, och segel 6,2 till 7,5 (vid tillstånd där jag kunde hålla 6,3 och jag korsade 5,4).

    2. Båda var saker som jag aldrig skulle ha och förmodligen aldrig kommer: full fart under en hacka, så det är! Hon är en stor risk att det slutar chrashom, men tydligen, “nej tarmar, ingen ära”, ett allmänt accepterat regel. I processen kostnader (låt säga i två dagar bröts upp tre segel – mycket dyrt), men resultaten var utmärkta.

    3. Motstridiga punkt två, så var försiktig säkerhet. Något sätt – absolut ingen chans – att någon kommer speedati utan hjälm och tröjor effekt! Fler av dem hade två eller tre av skydd runt kroppen – en även en ljus skjorta av metall ringar (som du använde för att riddarna!), Och genom detta hårda neopren, och även effekterna klänning fodrad i en svamp. Tydligen, killarna vet att gör ont när du faller i hastigheter över 30 kt. Varje nod mer, ökar risken geometriskt. Nämna, eftersom många av oss tände eld på hastighet, och inte bara ser någon bära en hjälm eller något skydd. Även Stim kan göra ont, men utan att det govoto säker. Så än en gång, kunniga i huvudet innan nästa styrelse eller segel som kommer att ta den noden mer, se till att köpa en hjälm och effekt västen.

    4. Ett intressant påstående han sa till mig när vi Andres razgovrali om krav på snabbhet i Sverige och Kroatien (i hans ord, nästan samma sak – Hacka, hacka, och hacka). Säger mannen att vi måste flytta med hastighetsskyltar, slalom i styrelserna! 🙂 Varför? Eftersom de är smalare och bättre skära hacka. På plan, säger han, det är liten skillnad mellan de låga hastighetsskyltar, slalom och plankor. De hugger bör till förmån för hastighet skivor! Men så är detta strider mot allt jag har tänkt (slalom brädor in hugga bättre än hastighet skivor). Annars hade alla minskat Carbon Art Speed styrelser med vardera minst två av tre olika storlekar.

    Allt som allt en bra vecka – lite svårt på grund av problem med handen, men jag lärde mig mycket. Kan inte vänta att tillämpa i praktiken! bilder och video

  • imported_macts

    Medlem
    9 augusti, 2010 vid 11:21

    Google-översättningen var ju onekligen lika rolig som vanligt. Skönt också att dom också använder det klassiska uttrycket: “nej tarmar, ingen ära”

  • jester

    Medlem
    9 augusti, 2010 vid 12:18

    Denna texten fick mig att genomlida ett tråkigt möte med ett leende på läpparna… 🙂

  • dr-masse

    Medlem
    9 augusti, 2010 vid 12:32

    Google translate måste ju vara programmerat av ett gäng vassa humorister! Hacka, hacka och hacka!

  • andersbq

    Medlem
    9 augusti, 2010 vid 12:49

    Chop, chop, chop!

  • jester

    Medlem
    9 augusti, 2010 vid 12:53
    Quote:
    Säger mannen att vi måste flytta med hastighetsskyltar, slalom i styrelserna! 🙂 Varför? Eftersom de är smalare och bättre skära hacka. På plan, säger han, det är liten skillnad mellan de låga hastighetsskyltar, slalom och plankor.

    Underbart!!

  • lasso

    Medlem
    9 augusti, 2010 vid 14:43

    “-Först Killarna är stora. I den genomsnittliga vikt och styrka. Kanske är det sant att det är enklare speedsurfera, men jag tror att de är i minoritet. Om jag dessutom de flesta av dem ser ut som smulor, så vet du vad jag talar om..”

    >>Ha ha, kanon

  • jester

    Medlem
    9 augusti, 2010 vid 15:52

    Tihi.. Jag är med på filmen…

Sida 10 av 12

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Välkommen till King of Paradise

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.