Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vanlig vindsurfing bräda på snön

  • Vanlig vindsurfing bräda på snön

    Publicerad av pure på 8 november, 2006 vid 18:25

    Har ju funderat på o bygga windski o sådär men denna killen ser ju ut att köra vanlig bräda på snön och det ser ju ut att gå rätt bra.. nån som testat?

    http://video.google.com/videoplay?docid=-955408116378562167&q=windsurfing

    “Nowa odmiana windsurfingu, która powstała poprzez zastąpienie statecznika ok 5 cm płozą wykonaną z blachy nierdzewnej. Super fun gwarantowany!!!”

    Kan inte det språket men skulle gissa på att det står nått om 5cm’s fena.. såvida han inte hänvisar till nått annat som är den längden 😉

    imported_macts svarade 17 år, 6 månader sedan 14 Medlemmar · 20 Svar
  • 20 Svar
  • callep

    Medlem
    8 november, 2006 vid 18:41

    borde man inte få spinout jätte ofta?
    det ser ju ändå ´ganska soft ut

  • donpedro

    Medlem
    8 november, 2006 vid 18:45

    Grymmt ballt sjysst å träna på looparna så där. De ser ju ut att funka bra, men ingen tokspetta direkt.

  • jps

    Medlem
    8 november, 2006 vid 18:58

    Allt som är kul är värt att testa! Behövs ju bara en gammal bräda och lite snö.

    Ser ut att gå lite långsamt jämfört med en windski (behöver mer vind också kanske) men å andra sidan verkar det ju gå att gippa och slå rätt normalt vilket är omöjligt eller väldigt svårt på en windski.

  • lolve

    Medlem
    8 november, 2006 vid 20:41

    fan vad coolt det verkar, men undra om dom har vallat brädan… eller om det över huvudtaget behövs!?
    /love

  • alex_

    Medlem
    8 november, 2006 vid 20:42

    iom att den sjunker ner lite i snön så är det väl inte jäääättenödvändigt att ha en “fena”… men vallning/vaxning är nog ett måste…

  • kulig

    Gäst
    8 november, 2006 vid 20:49
    pure wrote:
    Har ju funderat på o bygga windski o sådär men denna killen ser ju ut att köra vanlig bräda på snön och det ser ju ut att gå rätt bra.. nån som testat?

    http://video.google.com/videoplay?docid=-955408116378562167&q=windsurfing

    “Nowa odmiana windsurfingu, która powstała poprzez zastąpienie statecznika ok 5 cm płozą wykonaną z blachy nierdzewnej. Super fun gwarantowany!!!”

    Kan inte det språket men skulle gissa på att det står nått om 5cm’s fena.. såvida han inte hänvisar till nått annat som är den längden 😉

    FYI:

    språket är polska men för mycket surf-fackspråk för mig att översätta 🙂

    /semi-polacken

  • pure

    Medlem
    8 november, 2006 vid 21:05

    “”Nowa odmiana windsurfingu, która powstała poprzez zastąpienie statecznika ok 5 cm płozą wykonaną z blachy nierdzewnej. Super fun gwarantowany!!!”

    Blir på engelska enligt http://www.poltran.com/ :

    emerge ” new change windsurfingu, which (who) emerge through substitute from sheet metal 5 cm runner executed ok statecznika nierdzewnej. Warranted < guarantee > Super fun! “

    Vilket på svenska borde bli 😉

    “Ny vindsurfing sport, vilket var möjligt genom att byta ut fenan med en metall skena på 5 cm, garanterat super roligt !”


    updaterat:
    Efter lite research på en polsk chat så fick jag fram att man bytt ut fenan mot en 5 cm’ers nånting. Om man söker på ett av orden på google images så får jag fram en bild på en långfärdskridsko skena.

  • bananen

    Medlem
    9 november, 2006 vid 08:43

    Fan, jag var på tippen härom veckan och dumpade min Tiga Slalom från 90-talets början. Den hade varit fin att valla upp och köra med kanske.

  • anders_hoffman

    Medlem
    9 november, 2006 vid 08:50

    Sjysst att han skjuter ifrån med fötterna för att få fart efter nån vändning där, kanske är det man ska göra istället för att pumpa, försöka paddla upp sig i planing!

  • drakglenn

    Medlem
    9 november, 2006 vid 08:51
    bananen wrote:
    …..min Tiga Slalom från 90-talets början. Den hade varit fin att valla upp och köra med kanske.

    Japp ,den gamla plast tigan hade varit fin till denna “myckna” aktivitet.

    Ser underbart ut på filmen:smirk: , är helt övertygad om att det går att få upp speed, ser ju inte direkt ut att blåsa kuling i filmen….

    //Glenn

  • Knatte

    Gäst
    9 november, 2006 vid 09:32

    De använder ju en Tiga 254 i den sista delen av videon i alla fall. Måste ju vara oslagbart hållbart att använda en sådan bräda…:tongue:

  • Knatte

    Gäst
    9 november, 2006 vid 09:34
    Alex_ wrote:
    iom att den sjunker ner lite i snön så är det väl inte jäääättenödvändigt att ha en “fena”… men vallning/vaxning är nog ett måste…

    Det skulle väl vara utmärkt att valla med alpin glidvalla i dessa lägerna. Du bör det bli fint gliiiid på brädan.:laugh: :laugh: :laugh:

  • bananen

    Medlem
    9 november, 2006 vid 12:08
    Knatte wrote:
    De använder ju en Tiga 254 i den sista delen av videon i alla fall. Måste ju vara oslagbart hållbart att använda en sådan bräda…:tongue:

    Innan jag skulle slänga den tänkte jag kolla hur mycket den verkligen tål. Jag körde över den upprepade ggr med bilen – inte en skroma. Vi kastade den från balkongen, inget hände. “Stång-stötning” gade ingen effekt.

    Till slut hittade vi ett sätt – genom att hålla brädan ldrätt och banka ner aktern med full kraft lyckades jag få aktern att spricka. :laugh:

    Fan vilken solid konstruktion. OK, den är tung och inte styv, men frågan är om en modern shape med den konstruktionen inte hade varit fel – åtminstone inte som första/rea bräda. Jag minns när jag vurpade med cykel kärran tillverkad av svetsade element rör (vägde bergis 50 kg) och brädan hamnade underst – inget hände. En annan gå seglade jag på grund i full sptea och åkte över hela skäret – tror ni den gick sönder? Ja – fen boxen slets ur, inget annat.

    OK, det var inte bättre förr men solidare 🙂

  • mexi_

    Medlem
    9 november, 2006 vid 12:45

    skönt att man inte fått tummen ur och slängt sin gamla bic presto, den måste vara kanon till lite snösurf, bara att fixa fena och vänta. Golfbanan måste vara kanon att köra på platt och bra underlag.

  • jester

    Medlem
    9 november, 2006 vid 13:06

    Hmmm… Vad tror ni om en Starboard Hypersonic? Konkaviteter på 2cm på den brädan. Bra eller dåligt för snösurf? Vågar nog inte spänna upp mina cambersegel på vintern, iofs…

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vanlig vindsurfing bräda på snön

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.