Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Var är alla surfare?

• Var är alla surfare?

Publicerad av anonym-anvandare på 12 juni, 2000 vid 10:54

Spanar in div. ”Svenska beach-kameror” och konstaterar att trots i det närmaste perfekta vindar så är det i det inte precis fullt på vattnen.
    Kanske är det JPEG:en som just suddar bort sufare från bilderna.
    Kan nån förklara det här????
    Alla kan ju inte typ vara lika förkylda som jag.

anonym-anvandare svarade 25 år, 6 månader sedan 3 Medlemmar · 4 Svar
  • 4 Svar
  • easyrider

Medlem
    12 juni, 2000 vid 11:12

borrby

• anonym-anvandare

Medlem
    12 juni, 2000 vid 14:31

Ahaaa, då känner jag mig lugn igen

• silversurfarn

Medlem
    13 juni, 2000 vid 08:21

Du har helt rätt. JPEG formatet är ju ett komprimerande format, och själva komprimeringen består i att ta bort alla surfare och ersätta dem med hav = bara blått = mindre information att lagra.

• anonym-anvandare

Medlem
    13 juni, 2000 vid 15:23

Ett ursmart sätt att locka surfare, cam-bilderna visar tomt men i själva verket är det knök-fullt.

Spanade man in idag så var det ju rent episka förhållanden på ett ställe men inte en surfare på bilden. Dom har JPEG-komprimeringen givetvis suddat bort och ersatt med vita gäss.
    Tänk vad förvånad man skulle bli om man åkte dit och såg alla dessa surfare i verkligheten.
    Kanske är det så att dom i själva verket surfar så sakta så att dom bara delete-as av JPEG:s rörelseoskärperutin.

Fast spelar roll nu när man äntligen kan ta in bilder direkt från US Satellite and Command Center och KH-11.
    Uffe minska ut-halet med 2 cm.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA