Senaste nytt Forums Vågsurfing Var är alla vågsurfare?

  • anonym-anvandare

    Medlem
    14 augusti, 2002 vid 07:07

    jag tänkte summera det senaste:

    -det går helt ok att surfa i sverige, men det fattas kunskap om vanliga surfregler…

    -surfchick skulle hängt med till irland istället

    -det är bättre att surfa i södra sverige vi har alla vindriktningar med max 2.5 h körning..

    fan vad tråkiga jag var nu

    //

    a

    synd surf chick…att det inte blev frankrike….

  • anonym-anvandare

    Medlem
    14 augusti, 2002 vid 07:58

    Kan bara hålla med ang att ni helt säkert har bättre och mer surf där nere än vad vi har här uppe i byn, f-n.

    Dålig stämning i vattnet har jag aldrig stött på här hemma, vissa snackar bara mer än andra.

    Och sen undrar jag givetvis om det blev surf igår och hur det var?

    /Stockholmarn

  • anonym-anvandare

    Medlem
    14 augusti, 2002 vid 13:28

    okej….några killar var ute med 9′ longboard och körde knähögt…det verkar som vinden låg för långt åt väster..

    för danskarna hade midjehögt på deras nordkust och kunde köra med små brädor…

    //

    a

  • anonym-anvandare

    Medlem
    14 augusti, 2002 vid 14:17

    Anders: vad kör du med för bräda i Sverige eller skiftar du från gång till gång?

  • anonym-anvandare

    Medlem
    14 augusti, 2002 vid 19:12

    Fan grabben, du har ju koll på mitt vara och icke vara, det tackar man för. Du som föreslog Irland alltså.

    Jo, jäkligt synd det där med Frankrike.Kan dock trösta mig med att det regnat konstant den senaste tiden samt att de jag skulle möta upp haft inbrott i bilen. Synd för dem men jag fick ju inte komma ned så sympatinivån är sådär.

    //Surfchick

    Ps. Vart/när började du surfa. Ds

  • anonym-anvandare

    Medlem
    14 augusti, 2002 vid 19:21

    Klart att även jag håller med om att surfet är bättre och kommer mer ofta i södra sverige än här uppe, det säger väl sig självt. Jag har heller inte stött på otrevliga surfers i Sverige (eller någon annan stans) vilket jag även tidigare skrivit (verkar dock ha förbigåtts av alla). Det jag menade med “grabbigt i vattnet” var att att det är många (läs bara) grabbar i vattnet. Alla är justa och så men det kan kännas lite ensamt ibland. Särskillt som man blir rätt uttittad (och säkerligen komenterad/diskuterad) var gång man dyker upp.

    Nåväl, kan iaf avsluta med att säga att de bästa dagarna jag har endå är de på vattnet! smile.gif

    //Surfchick

  • anonym-anvandare

    Medlem
    14 augusti, 2002 vid 21:17

    Ok. Mitt inlägg var helt klart under bältet. Massiva ursäkter. Förmodligen är du bättre på att surfa än vad jag är också. Jag blev bara lite sur på alla aggresiva jag-är-bättre-än-dig-inlägg som inte hade något med surf att göra, men jag antar att det är sådant som händer när man inte har fått några surfbara dagar på över en månad och man tvingas ta fram brädseglingsgrejorna…
    Vi får väl hoppas på tidiga höststormar med ihärdig sydvästlig vind runt 15 m/s!!

    (tack Johan och chicken för att ni försöker hålla humöret uppe…)
    /M

  • surfsmurf

    Medlem
    31 augusti, 2002 vid 20:03

    Tja!

    Jo då, jag är reggad. Tyvär är det rätt ofta knas på denna site så det går inte alltid att logga in, ibland är jag för slö för att försöka. Tänkte föresten på det där med duckdiving. Har aldrig behövt pyssla med det särskillt mkt. På Hawaii finns oftast ngn juste utåt-ström som man kan hänga på. Finns det inte det går det bra endå då man alltid kan hitta ngn lugnare spot att paddla ut på. Riktigt lika glajdigt é det ju inte här hemma. F-n, det känns som jag får mer stryk än surf frown.gif

  • anonym-anvandare

    Medlem
    1 september, 2002 vid 02:31

    Kör du med för bräda?

  • surfsmurf

    Medlem
    1 september, 2002 vid 08:58

    Köpte en på Rockaway som skulle passa för svenska förhållanden. En Rip Curl, Nev. Vet inte vad modellen kallas men den är nog rätt så lik en malibu i shapen. Måtten é 7,2;1,8 men den är rätt tjock om magen. Dvs mycket volym. Måste ha en 7,4 boardbag och det är på håret att den får plats endå. Lyckades föresten köra på en stenjävel på Toröp igår kväll. Ena sidofenan Trycktes bakåt och in i brädan. Måste lagas snarast! Man vet ju aldrig när det blir swell härnäst. Några tips på hur man bäst gör det och vart man skaffar grejorna?

  • anonym-anvandare

    Medlem
    2 september, 2002 vid 13:30

    angående brädor så kör jag med en 6’4 19 2 1/2 K-flyer shape…. (väger ca 80-85 kilo) har en till 6’4 sen behöver jag skaffa en 7’0 gun till semestrar

    fet sqaure ger bra flyt genom svängar o sektioner

    weee

    //

    anders

  • anonym-anvandare

    Medlem
    2 september, 2002 vid 17:47

    Tjoh! Det blåser till lite i tråden då vinden kommer.. Missade tyvärr torö i lördags, bummer.. jobbet kallade. Hörde att det gick av ganska schysst, 2-2.5m brytande, inte så illa.. jajja fick iaf en präktig dos ws i åkersberga. Jag kör en custom made pukas 6,3 från spanien som jag köpte billigt av ett pro som inte var riktigt nöjd me tailshapen. Den är kanon för vågor över 1,5m, men mindre så e d kört för min del.. Funtar på att införskaffa mej en lite större rajd mer anpassad efter sv förhållanden men det blir den dagen då spargrisen tar sig ur sin sommaranorexi…
    hade! smile.gif
    //J

  • anonym-anvandare

    Medlem
    27 september, 2002 vid 14:41

    Tjing!

    Tänkte bara kolla om ngn mer än mig fortfarande é kvar här. Kallsupen i all ära men jag gillar detta forum. Upplägget är mer i min smak på någe vis.

    Just checking!

    //Surfchick

  • par

    Medlem
    28 september, 2002 vid 13:50

    Fortfarande kvar. Lite dålig fart på surfdelen den senaste tiden dock.

  • anonym-anvandare

    Medlem
    30 september, 2002 vid 10:51

    Lysande Perra, då har ju vi ett helt forum aldelles för oss själva (tror jag iaf). Får se hur kul det är i längden iof. Antar att du (som jag) pysslar med annat än bara vågplask. Är det vind el. kite el. kanske nåt annat? Brukar själv “hälsa på” surftråden när jag är inne för att kolla vind el. kite dito.

    -Kjams

    //Surfchick

Sida 5 av 7

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vågsurfing Var är alla vågsurfare?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.