Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Var är bäst i Shlm i helgen?

  • Var är bäst i Shlm i helgen?

    Publicerad av claes6 på 2 juli, 2010 vid 09:57

    Ser ut att bli ok vind i helgen, och jag funderar på antingen Torö (kärringviken), Fituna eller gamla hederliga Björkvik.

    Någon annan som funderar i samma banor? Eller har några bättre tips? Kan den “världsberömda” brisen komma igång på Fituna, tro?

    vindsokaren svarade 13 år, 10 månader sedan 16 Medlemmar · 21 Svar
  • 21 Svar
  • mexi_

    Medlem
    2 juli, 2010 vid 11:09

    Björkvik för mig, kan nog få till någon timme på lördag och sen söndag em. Kan bli svårt med alla badj-lar bara….

  • jp-soul

    Medlem
    2 juli, 2010 vid 11:23

    Fituna är nog bästa valet, Torö likaså men glöm inte bort Dalarö vid lite mer sydväst än syd, vattnet är nog en aning kallar runt Dalarö än i Fituna så sjöbrisen blir nog starkare där men det ser ju så här långt ut att bli vind ändå utan sjöbris. Tror det blir Fituna för mig för första gången på 10 år..:laugh:

    Ett annat annorlunda tips är Saltsjöbaden, det blir normalt riktigt stark sjöbris vid hotellviken, i förrgår blåste det jämna 10 hela eftermiddagen men toppar uppåt 12-13. Tipset är att gå ut på lilla holmen vid expressbryggorna. Det är rätt nice att plana omkring bland nakenbadare och lyxbåtar:grin:

  • patriks

    Medlem
    2 juli, 2010 vid 12:22

    Åh, 30 grader, strålande sol och fin grundvind. Jösses vilken bra helg det kan bli! Synd att man jobbar…. (!!!!!!)

  • olabac

    Medlem
    3 juli, 2010 vid 06:31

    Tyvärr ingen segling lördag (idag) för mig :frown:, men i morgon:grin:.
    Vad tros om att segla vid åkersberga?

    /Ola

  • jesperg

    Medlem
    3 juli, 2010 vid 07:56

    Ser ju ut som det skall blåsa mer i norra skärgårn’. Någon som känner ett spot norrut på sydliga vindar?

  • gifvars

    Medlem
    3 juli, 2010 vid 08:09

    Jag drar till Fituna. Känns som det ändå behövs lite bris för min del.
    Rapport Ni vet var…

    Mvh,
    -JG

  • boman

    Medlem
    3 juli, 2010 vid 17:06

    Kapellskär om man orkar åka ut från stor stan…

    Söndag eftermiddag ser ju bra ut 🙂
    mvh

  • psn

    Medlem
    3 juli, 2010 vid 17:24

    Förmodligen var Dalarö INTE bäst i Sthlm idag iaf. Guppade omkring mellan kl 12-15 med 6.9 och hade planing totalt kanske 20meter, medan lättvinds-kitarna åkte i cirklar runt mig. Min fru som varit på en badstrand i drevviken meddelade att där hade det blåst apa och hon hade sett vindsurfare i full planing. jaha.. vad är felet? S-SSV borde ju vara toppen där.. Blir det någon motverkande briseffekt? Iof skön dag så man ska inte klaga, men känner mig lite “blåst” på vinden…

  • //TOMMY//

    Gäst
    3 juli, 2010 vid 18:43

    Jag styr ut till Kapellskär sön-em.

  • forfun

    Medlem
    3 juli, 2010 vid 19:39

    Lite bilder från en fin dag på Fituna !
    Kan ju hoppas på en repris i morgon…

  • christer-b

    Medlem
    3 juli, 2010 vid 20:24

    Var ute vid Björkvik (Ingarö) idag vid 14 tiden och där var några som guppade fram samt att det var fullt med badgäster, dykare och omöjligt att hitta parkeringsplats. Jag åkte då till baggen vid mjölkudden och seglade i full planing med 7,5 mellan kl 15-18 kanondag…..förhoppningsvis repris imorrgon…..

  • stefanlindmark

    Medlem
    3 juli, 2010 vid 20:27

    5 vindsurfare vid Österskär idag. Alla fick plana. Formula, freeride och Kona. Segel från 7.5 till 12.5.

    Ca 3 st noterades åka från Brevik men observationer från spejare meddelade icke-planing med rätt små segel riggade.

  • kesoone

    Medlem
    3 juli, 2010 vid 21:11

    Jag tror också på Kapellskär, om inte prognosen ökar rör jag mig ditåt i morgon förmiddag.

  • forfun

    Medlem
    4 juli, 2010 vid 19:47

    Reprisen !
    Till och med ett par snäpp bättre än igår !

  • forfun

    Medlem
    4 juli, 2010 vid 19:54

    Reprisen !
    Till och med ett par snäpp bättre än igår !

    Lite till…

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Var är bäst i Shlm i helgen?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.