Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Var beställa polyester och glasfiberväv?

• Var beställa polyester och glasfiberväv?

Publicerad av rixn på 30 december, 2008 vid 17:58

För 20 år sedan byggde jag ett flertal brädor. Den sista blev aldrig färdig utan den färdigshejpade Clark Foam-kärnan har legat på vinden fram tills nu.

Jag hade tänkt att bygga färdigt den nu, men är lite osäker på vilken teknik som gäller idag. Har någon länktips så blir jag glad.

Då, när det begav sig, jobbade jag med Polyester och Glasfiberväv.
    Var kan jag köpa sånt idag?
    Jag behöver också fenboxar och mastskena.

Tacksam för svar.

carl-r svarade 16 år, 12 månader sedan 3 Medlemmar · 2 Svar
  • 2 Svar
  • surfslusken

Medlem
    30 december, 2008 vid 19:55

OJ!!
    Har du tänkt färdigställa den enbart för att ta död på lite (läs VÄLDIGT mkt) tid o kasta lite slantar i sjön när du engång håller på. Eller har ett rent terapi syfte me projektet så är de väl bara o köra.
    Men om du tänkt att du ska segla på den så gör du dej själv en stor tjänst genom att lägga dom slantarna du tänkt lägga på väv, plast mm o köpa en beggad bräda. För dom pengarna bör du lätt få tag på en sandwich bräda från sent 90-tal som är ljusår roligare på vattnet än ditt bygge kommer bli.

Menar inte att dissa ditt bygge eller din talang som shapare/laminerare. Men Clark Foam, polyester o shape från 80-talet låter inte som nåt vidare recept på nåt som man vill ge sej ut på vattnet me.

• carl-r

Medlem
    30 december, 2008 vid 20:22

Mats i Norrköpings windsurfingklubb driver ett eget företag som håller på med kompositer; MD komposit. Han är väldigt hjälpsam och bra tycker jag.
    Telefonnummer finns på hans spartanska hemsida. 😉
    http://mdkomposit.3w.se/

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA