Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Var f** är vinden?
-
Var f** är vinden?
Publicerad av perkele på 14 april, 2008 vid 07:29Mer än jag som blir tokig på de dåliga prognoserna?
Tsimpa svarade 17 år sedan 6 Medlemmar · 8 Svar -
8 Svar
-
Själv tror jag numera stenhårt på min ”burkteori”.
Det finns en stor burk med vind därute över haven någonstans. Om det blåser väldigt mycket under en period så töms såklart burken mer än vanligt, och det tar tid att fylla på den igen.
Med tanke på hur mycket det blåste i januari och stora delar av februari, så tömdes nog burken dessvärre helt. Påfyllning pågår, men tar tid.
Vi lär inte få se bra vind förrän i maj/juni, är mitt ytterst professionella bedömning.
Men det hindrar ju inte mig från att oxå vara galet frustrerard över detta plågsamma tillstånd och i stort sett hela tiden undra var F-N ÄR VINDEN?!?
-
@dr Masse 458231 wrote:
Själv tror jag numera stenhårt på min ”burkteori”.
Det finns en stor burk med vind därute över haven någonstans. Om det blåser väldigt mycket under en period så töms såklart burken mer än vanligt, och det tar tid att fylla på den igen.
Med tanke på hur mycket det blåste i januari och stora delar av februari, så tömdes nog burken dessvärre helt. Påfyllning pågår, men tar tid.
Vi lär inte få se bra vind förrän i maj/juni, är mitt ytterst professionella bedömning.
Men det hindrar ju inte mig från att oxå vara galet frustrerard över detta plågsamma tillstånd och i stort sett hela tiden undra var F-N ÄR VINDEN?!?
Jag gillar dina teorier, läste denna och fick mig ett riktigt gott skratt mitt i allt elende 😀
http://www.surfzone.se/forum/showthread.php?t=3772//Björn
-
Ha, där fick jag mig en påminnelse!
Våren är ett imaginärt tillstånd, som sagt.
-
Efter att ha läst det där inlägget är jag helt övertygad om att jag inte fattar vad det är jag håller på med. Varför i hel**** började jag med denna aktivitet överhuvudtaget? Det är ju som du skrivit, 9 fall av 10 så lägger det sig när jag når vattenbrynet – och det blåser aldrig när jag kan segla. Är jag däremot förhindrad på jobb, i kyrkan på ett bröllop eller har någon annan obligatorisk uppgift – Ja då jäv*** går mobilen varm med små kryptiska SMS med typ: ”4.5 SV, kommer du?”
Pingis har jag funderat på. – Hur frustrerande kan det vara?
Mer vind nu! – Kan man offra något?
T
@Bjornen 458235 wrote:
Jag gillar dina teorier, läste denna och fick mig ett riktigt gott skratt mitt i allt elende 😀
http://www.surfzone.se/forum/showthread.php?t=3772//Björn
-
Jag röstar för utomhuspingis vid kända vågspots. Kan vara ett bombsäkert sätt att få fram vinden! Rundpingis NM i Åsa?
-
Ta badminton istället. Slipper du kånka runt på ett stort bord.
-
Jag har tagit en för laget nu och bokat upp de närmsta helgerna med en massa annan skit, så nu kommer det väl att börja blåsa som in i helvete. Som vanligt..
Logga in för att svara.