Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Var i skälderviken
-
Var i skälderviken
Publicerad av larssa på 29 maj, 2009 vid 09:35e bäst på NO?
Brukar det vara byigt i Jonstorp?
Funkar det i Arild?
larssa svarade 15 år, 11 månader sedan 10 Medlemmar · 18 Svar -
18 Svar
-
Hjälps tyvärr inte, blåser inte nu heller! Visade väderbilden för kl 15 för att jag vet hur lång tid det tar för dig att komma ut!
Kanske satsa på att grilla på din terass ikväll istället? -
Nä idag ser det ju inte så hoppfullt ut men vad tror ni om imorrn då??
-
annasofia;549567 wrote:Nä idag ser det ju inte så hoppfullt ut men vad tror ni om imorrn då??
om prognosen håller i sig tror jag Lundåkra funkar
-
sonkie;549602 wrote:Lundåkra i NO är väl frånlandsvind?
njae, skulle jag säga. är väl inte optimalt, men det funkar. Det blåser typ längs med strandremsan.
jag brukar se till att ta gott om höjd för att få marginal och sen hålla mig innanför rännan så jag bottnar ifall det blir problem. så tycker jag det funkar finfint.de flesta som kommer till Lundåkra på NO brukar ju dock hålla sig i höjd med launchytan och det förstår jag inte alls. får man problem då hamnar man antingen i danmark eller på industritomten på andra sidan båtrännan.
Jonstorp och Farhult uppåt Ängelholm ska tydligen funka på NO. Aldrig varit där, nån som kan ge en kort recension om det är nåt att ha?
-
Borrby är det ända stället som funkar imorgon, NO 12-14 ms! Inte lönt att fundera vart det funkar här hemma, Borrby is the shit!
-
Hbgkitare;549617 wrote:Borrby är det ända stället som funkar imorgon, NO 12-14 ms! Inte lönt att fundera vart det funkar här hemma, Borrby is the shit!
Snigge snagg, klart det borde funka i Jonstorp eller längre västerut. Har hört folk va i Skäret.
Nån som hänger på o kolla i morgon?
-
Var ute och körde 9a i Farhult/Jonstorp idag 3 timmar från 12. Hade man vart där tidigare hade det vart ännu bättre men var fortfarande gryyymt bra, en 12a så hade man haft perfa. Soligt, varmt i vattnet, långgrunt, platt som satan längst inne i bukten, och helt själva.. Farhult levererar alltid
-
Davids;549663 wrote:Var ute och körde 9a i Farhult/Jonstorp idag 3 timmar från 12. Hade man vart där tidigare hade det vart ännu bättre men var fortfarande gryyymt bra, en 12a så hade man haft perfa. Soligt, varmt i vattnet, långgrunt, platt som satan längst inne i bukten, och helt själva.. Farhult levererar alltid
Var du ute igår norr om Margreteberg?
-
Larssa;549652 wrote:Snigge snagg, klart det borde funka i Jonstorp eller längre västerut. Har hört folk va i Skäret.
Jag testar gärna Jonstorp. Hör av dig om du tänker åka.
-
Larssa;549652 wrote:Snigge snagg, klart det borde funka i Jonstorp eller längre västerut. Har hört folk va i Skäret.
Mycket nord farfult, mycket ost jonstorp
Logga in för att svara.