Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Var kan jag kita i helgen?

• Var kan jag kita i helgen?

Publicerad av roggan på 15 september, 2011 vid 14:55

Är ledig på lördag och sugen på att ge mig ut och träna lite.

Bor i blekinge men kan tänka mig att köra ganska långt för att komma till nått bra ställe. Kanske södra skåne skulle kunna funka eller?

Måste vara en långgrund sandstrand då jag är nybörjare.

Nästa problem är att jag inte kommer få någon med mig så jag kommer vara själv och då måste det vara nått ställe där det nästan garanterat är mer folk om en olycka skulle hända.
    Jag ger mig inte ut ensam eller försöker launcha själv och det hade ju varit segt att köra dom milen i onödan.

Bäst hade det ju varit om någon mer är i samma situation som mig?

roggan svarade 13 år, 7 månader sedan 4 Medlemmar · 8 Svar
  • 8 Svar
  • richard-m

Medlem
    15 september, 2011 vid 19:14

Lundåkrahamnen i Landskrona blir bra på lördag.

• roggan

Medlem
    15 september, 2011 vid 19:59
    Richard M;669959 wrote:
    Lundåkrahamnen i Landskrona blir bra på lördag.

Ja det kanske kan fungera. Ser ut att vara en fin spot när jag kollar googlemaps.
    Ska hålla koll på vinden och med lite tur kanske man får kita lite i helgen.
    Brukar det vara lagom med folk där? Inte för få men inte heller så det blir trångt?
    Nått särskilt man behöver tänka på där med regler och sånt?

• pontusande

Medlem
    15 september, 2011 vid 21:33

Nackdelen är väl att på SO kan det bli rätt mycket folk i Lundåkra, iaf på helgerna. Inga problem alls i vattnet eftersom det är en stor fin långgrund spot med massor av plats för alla men launch och landningsytan är mycket liten.