Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Var köpa Core contour?

  • anonym-anvandare

    Medlem
    15 augusti, 2001 vid 09:28

    Kolla SeaFun, Gävle 026 684040

    //Mac

  • ola_p

    Medlem
    16 augusti, 2001 vid 17:20

    Dom hade inte.
    Någon som vet någon lämplig postorder verksamhet?

    /Ola
    [email=” [email]aloha@purpleturtle.com[/email] “] aloha@purpleturtle.com

  • anonym-anvandare

    Medlem
    16 augusti, 2001 vid 21:18

    det verkar iaf vara många som vill ha såna stroppar..

  • oscar

    Medlem
    17 augusti, 2001 vid 12:37

    Om nu inte szamer vill ta in dem i år, så kanske man kan gå ihop och beställa från tyskland.

  • anonym-anvandare

    Medlem
    18 augusti, 2001 vid 08:28

    låter ju som en bra ide.. hur många är det som vill ha egentligen?

  • voodoo

    Medlem
    19 augusti, 2001 vid 06:46

    jag är med direkt ..vill ha 6 st.

    “If you never get hurt, you’re just not radical enough”

  • oscar

    Medlem
    19 augusti, 2001 vid 07:35

    Stropparna säljs i ett paket med 2 front och en bakstropp. Kostar ca 550 spänn.

    Jag vill ha 2 paket!

    skishop@skishop.dk säljer dakine i Danmark. Nån som känner för att kolla upp det hela. Tenatapluggar själv så har lite dåligt med tid.

  • anonym-anvandare

    Medlem
    19 augusti, 2001 vid 08:30

    Det säjs i någon artikel att dom är inte bra om man har skor.Stämmer det???

  • anonym-anvandare

    Medlem
    19 augusti, 2001 vid 14:01

    Beror på dojan.

    Använder man sig av en sk split toe doja så kan det vara lite knöligt att komma ur stroppen pga att dessa skor är ganska breda framtill. En mer traditionell sko funkar kalas!

    Ps köpte mina på GC.

  • johan

    Medlem
    20 augusti, 2001 vid 08:45

    Jag har dessa stroppar, och dom är helt klart dom skönaste stroppar jag haft.
    Dom är både as-sköna på foten + att foten verkligen sitter som den ska. Man behöver inte tänka på att curla tårna/sne ställa foten osv i hopp.

    Det som som inte har nämts i debatten är ju det att för att ställa om sizen på dom är det ju fram med sruvmejseln som gäller.
    Och vad det gäller dojjor, så behöver iallafall jag skruva dom bredare i skruv hålen (i brädan).
    Stopparna funkar ju givetvis med dojjor, men för att känna hur sköna stropparna verkligen är så är det barfota som gäller (tycker jag).
    En annan aspekt är ju att dojjor sliter mera på stropparna, med tanke på att det inte går att köpa dessa i sverige.

    /Johan wink.gif

  • ola-h

    Medlem
    20 augusti, 2001 vid 09:04

    Jag har skrivit till en shop på Hawaii och bett om pris vid köp av större antal. USA betyder antagligen att man åker på att betala svensk moms. Jag skall kolla om jag hitta någon europeisk leverantör.

    Som det låter borde vi kunna ta hem 10-15 set (a 2 fram + 1 bak).

    Ola H.

  • anonym-anvandare

    Medlem
    20 augusti, 2001 vid 09:22

    jag vill ha ett paket!
    /Jonatan

  • calle

    Medlem
    20 augusti, 2001 vid 10:12

    Jag är också sugen!
    / Calle

  • s

    Medlem
    20 augusti, 2001 vid 13:46

    Hej

    Jag kan tänka mig att köpa en uppsättning.
    Jag har redan på vågbrädan men inte på freestylen (köptes i Marocko).

    Samlar någon adresser till de köpsugna?

    S..

  • s

    Medlem
    20 augusti, 2001 vid 15:04

    Jag kör alltid med skor. De sitter bra!
    De kanske inte är lika bra med skor som om man kör barfota – men de är bättre än vanliga stroppar trots allt.

    Det krävs att man seglar in sig på dem, att man blir lite van. De är inte riktigt som andra stroppar.
    Man sitter fast bättre men kan också sparka ur lättare! Underligt va?
    Eftersom framstropparna är assymetriska så sluter de runt foten med hela stroppens bredd. Det vill säga att man sitter fast bra, det är enklare att “knipa fast” foten – men om man vill sparka ur så lossar de bra också för så fort en del av foten lossar ur stroppen så lossar hela. Det går också att köra med en större stropp eftersom det är så enkelt att “knipa fast”.
    Bakstroppen är ungefär samma sak. Bakstroppen var lurigast att vänja sig vid. En sak som känns lite skevt är när man snedmonterar bakstroppen för att vågrida bättre. Jag tycker att det knappt går pga att den är assy. Det blir skitbra på vågridningshållet men mycket konstigt på hopphållet.

    En sak till som ingen sagt.
    Stroppen är mycket styv och stoppningen är fast. De kan klämma på “fel” ställen innan de blir inseglade. De har inte den mjuka känsla som andra stroppar har med detsamma.
    Men!
    Pga att de är så styva får ni mycket bättre brädkontakt. Hela paketet känns styvare och ni känner varje rörelse brädan gör i fötterna.
    Det är skitskönt!

    Köp om ni får tillfälle.

    Köptorsken Staffan

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Var köpa Core contour?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.