Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Var laga kite i Malmö?
-
Var laga kite i Malmö?
Publicerad av egget_ på 9 juni, 2007 vid 09:08Fick en fet reva i duken (~1 meter) på min ripper när jag var ute sist, så nu får jag se till att få den lagad nånstans.
Har kollat med Sjöbergs Segel på Finlandsgatan men där var 6 veckors väntetid så det var inge bra.
Andra tips någon? Nånstans i Malmö-området helst./Egg
jonaish svarade 17 år, 11 månader sedan 8 Medlemmar · 12 Svar -
12 Svar
-
Gransegel i Limhamn….
Ligger nere vid hamnen. Första höger innan du svänger ner mot gästhamnen.
Lagade en blacktip åt mig så jag inte kunde hitta skadan. -
Kanon, tack för hjälpen, jag ska kolla med Gransegel på måndag 🙂
/Egg
-
like HUggy said, soon we will have our own kite repair shop here in Dalby.. All brands, but of course we favour family riders most.
-
Är ju inte direkt bara till att sy lite mer vetenskap än så inblandat
-
haha nah we will fix the bladders ourself with the new machine, and send the sewing to a sailmaker… its much easier than asking people to go to the sailmaker, leave the kite, come to us, leave the bladder.. blah blah blah….
We all agreed there is no point us selling kites if we dont provide a kite workshop.
-
hehe, jag snacka med en kille som laga kites för ett tag sedan och han ”det är ju inte direkt rocket science”, och jag menar många hade ju syslöjd på lågstadiet. hur svårt kan det vara? 😉
-
yeah, I am thinking for those guys its just an issue of time, taking out seams and re-sewing them and all that stuff….
Still, 1500sek for a rip seems a bit steep to me
-
Skotty, Ludde och Hugge wrote:symaskin!
symaskin?
Så länge INTE revan går igenom några sömmar kan man fixa ALLT med tejp, spinnakerduk, T-röd och en polak!
Logga in för att svara.