Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Var på västkusten imorgon(tisdag)?

  • Var på västkusten imorgon(tisdag)?

    Publicerad av stewen på 22 maj, 2006 vid 14:38

    Ser onekligen bra ut!
    Jag gillar smhis prognos!:laugh:

    Tisdag eftermiddag: Syd vridande till väst, 11-15 m/s och ökande till 18-22 m/s.
    Sannolikhet 10 m/s*: 99%

    Så vart köra? vridande mot väst… Apelviken kanske? Ringenäs?

    jonatan svarade 18 år, 2 månader sedan 22 Medlemmar · 53 Svar
  • 53 Svar
  • MastahKnege

    Gäst
    22 maj, 2006 vid 14:40

    Yes, tips på fungerande vågspot lite längre ner, typ inom Skånes gränser, tas också tacksamt emot 🙂

  • s

    Medlem
    22 maj, 2006 vid 15:32
    Stewen wrote:
    Ser onekligen bra ut!
    Jag gillar smhis prognos!:laugh:

    Tisdag eftermiddag: Syd vridande till väst, 11-15 m/s och ökande till 18-22 m/s.
    Sannolikhet 10 m/s*: 99%

    Så vart köra? vridande mot väst… Apelviken kanske? Ringenäs?

    Jag är besviken att SMHI fegar och inte vågar sätta 100%:s sannolikhet för vindar över 10m/s! 99%…. Det är lååååågt!!!!

    Runt Halmstad har du ställen på allt från syd till väst. Om man orkar åka så långt… Från Göteborg är det en bit. Men Dogshit kan ju bli jäkligt bra vid såhär hård vind!
    S-SV, Vilshärad.
    SV-VSV, Dogshit.
    V-NV, Ringenäs.
    Typ så är det. Det är ett glapp där Dogshit inte fungerar bra och Ringenäs har tokig onshore, ni får hoppas att det är ett snabbt vrid förbi det!

    Varberg har Apelviken där allt fungerar utom VSV, då det är rak onshore.
    Och i Träslövsläge är det rak onshore vid SV. Så det gäller att tajma lunch då det vrider över dessa irriterande riktingar.

    /Staffan

  • _alexander

    Medlem
    22 maj, 2006 vid 17:04
    Stewen wrote:
    Ser onekligen bra ut!
    Jag gillar smhis prognos!:laugh:

    Tisdag eftermiddag: Syd vridande till väst, 11-15 m/s och ökande till 18-22 m/s.
    Sannolikhet 10 m/s*: 99%

    Så vart köra? vridande mot väst… Apelviken kanske? Ringenäs?
    ringenäs kan du med all säkrthet stryka! dogge kommer bli sjukt cleant imorgon med hoppramper som heta duga asså!

  • Oregistrerad

    Gäst
    22 maj, 2006 vid 17:17

    Ok, vi är några väldigt kungliga juniorer som vill köra riktiga vågor för första gången. Erafenheten än så länge är typ Lomma på NV kuling (= närkontakt med piren). Just nu klurar vi på Dogge alternativt Vejbystrand. Vart blir det cleanast, vart blir det störst? Och finns det andra alternativ?

    Tacksam för fet hjälp

  • _alexander

    Medlem
    22 maj, 2006 vid 17:26
    Oregistrerad wrote:
    Ok, vi är några väldigt kungliga juniorer som vill köra riktiga vågor för första gången. Erafenheten än så länge är typ Lomma på NV kuling (= närkontakt med piren). Just nu klurar vi på Dogge alternativt Vejbystrand. Vart blir det cleanast, vart blir det störst? Och finns det andra alternativ?

    Tacksam för fet hjälp
    dogge blir väldigt cleant mellan vågorna och ni bottnar väldigt långt ut så det är lättkört, om det blir för mycket väst som det verkar kunna bli är det alltför byigt om det inte blåser orkan

  • donpedro

    Medlem
    22 maj, 2006 vid 17:27

    Vejbystrand e skitbra på NV blir rent och stort, och du kan välja mellan att köra ute på revet eller på vågorna vid hamnen. Ett mycket bra alternativ, men dock blire rätt så strömt.

  • Oregistrerad

    Gäst
    22 maj, 2006 vid 17:36

    Tack för info! Nu ser det ju ut att bli VSV enligt DMI? För västligt för båda Dogge och Vejby? Hjälp!

  • stewen

    Medlem
    22 maj, 2006 vid 18:22

    Nu ser det inge vidare ut för västkusten…
    Nu är det snarare blekinges sydkust som ser ut att bli bra…
    Funkar Lindö på SV?
    Och är det som det skrivs på ytspänning… tok mycket sten? låter ogästvänligt
    Är det fler som funderar på att åka dit?

  • perkele

    Medlem
    22 maj, 2006 vid 19:13

    Vi är ett pack som ska ut vid 17 – 18 tiden i vejby om det blir som de lovat.
    Sväng ner vid udden, bättre där på SV (gul bod längst kusten…)

    Ses om ni kommer.

    T

  • ola_p

    Medlem
    22 maj, 2006 vid 19:17

    VSV som prognosen ser ut nu så finns det ju ett ställe som kommer att gå av rejält, men alla kanske inte gillar att käka sten till eftermiddagsfikat. :p

  • johnjrambo

    Medlem
    22 maj, 2006 vid 19:24

    fan tjötar du om stewen, de rockar 3.7-4.2 imorgon vid 20.00!!!!
    http://www.dmi.dk/dmi/print/index/danmark/farvandsudsigter/kattegat_skagerrak-udskrift.htm

  • johnjrambo

    Medlem
    22 maj, 2006 vid 19:26

    vafan står de Noobe under mitt namn för, hahahaha

  • hstrom

    Medlem
    22 maj, 2006 vid 19:47

    Så blir det när man flyr landet för länge….

    Vart ska ni imorrn??

    /Jonas

  • johnjrambo

    Medlem
    22 maj, 2006 vid 19:54

    haha du säger de, isfl kan jag offra ett par noobe till under mitt namn, moahaha.

    Vettefan, jag lär sikta på Varberg efter fängelset

  • kate

    Medlem
    22 maj, 2006 vid 19:55

    Ola!
    Ska du till Åsa imorgon?
    Vilken tid? Jag komma åka söderut vid 4-5 tiden…
    /kate

Sida 1 av 4

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Var på västkusten imorgon(tisdag)?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.