Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Varamon Onsdag

  • bohn2fly

    Medlem
    13 juli, 2005 vid 11:31

    Just nu: Lemunda ca 5 m/s, Udden 9 m/s – Västligt

    Det är ju sjävla faan…

  • lasse62

    Medlem
    13 juli, 2005 vid 18:25

    O de va så jvl bra, iaf efter 2 tiden, lite i minsta lagen innan även om det kom o gick. Sedan var det bra drag 14/16 m2.
    Udden så BRA!!!

  • jbi

    Medlem
    13 juli, 2005 vid 18:29

    Kört mellan 11.30 och 19.00 på udden, duktigt tryck med 14m2 efter lunch o framåt.Hur var läget i Varamon med folk och vind?

  • biorno

    Medlem
    13 juli, 2005 vid 20:34

    ….hade ni någon wet t-shirt competition på udden?

    Det var det tydligen i varat, men i bromma där vi var så var det lite klent i början men blev sedan bra så man kunde spätta på med det näst minsta man hade dock så fungerar den spoten som sagt bäst i SV då det nästan kom lite över träden i V.

  • biorno

    Medlem
    13 juli, 2005 vid 20:35

    Inte för att vara allt för positiv men vindprognoserna ser inte helt fel ut närmsta tiden, måste vara nåt skumt för jag börjar ju min semester idag !

  • bohn2fly

    Medlem
    13 juli, 2005 vid 20:36

    RIIISPECT säger jag för att köra på Udden. blush.gif

    Själv la jag 15 mil med bilen mellan Vadstena och Motala och Vadstena igen. Kita 20 minuter, linan gick av i kiten och en tappad bräda. Lagom irreterad och fly förbannad. Långt ute i Vätterviksabadets vik var det 3 grabbar som fick tag i den.

    De såg jävligt skumma ut i kikaren, så jag simma dit och grabb helvetet frågade “Hur vet vi att det är din bräda?”, Efter all bilåkning och det lilla kitandet, så var det nära att jag dränkte alla 3. Men jag lyckades behärska mig och fick fram ett “Tack så mycket ge hit det nu”.

    Tack för din utkik, Kajsa och tack för lånet av kikaren Rikard, samt tack för kaffet Erik.

    Jaa, som sagt Udden kräver sin man…

    /Peter

  • mrmille

    Medlem
    13 juli, 2005 vid 20:46

    Mmmmmmm

    Vi började i Maricon, totaldött, helskumt. Men vinden kom inte in alls.
    Sen blev det Säbyviken, fett med tryck, körde en 15m2 och var duktigt överriggad. jag rekomenderar nog ingen att köra där med kite. Jag fick gå 500 meter ut för att slippa ha stenar precis under ytan stora som folkabussar. Ruggigt äckligt, ingen avslappnande åkning precis.
    Efter det blev det Vätterviks istället. Fint drag i 12an, stundom överriggad stundom normalriggad. Klart fin bris som kommer in där!

    Vad blir det imorgon?

  • coffer

    Medlem
    13 juli, 2005 vid 22:48

    Svar till:


    Vi började i Maricon, totaldött, helskumt. Men vinden kom inte in alls.

    [/ QUOTE ]
    Hmm var har jag läst d förut?

    Svar till:


    Sen blev det Säbyviken, fett med tryck, körde en 15m2 och var duktigt överriggad. jag rekomenderar nog ingen att köra där med kite.

    [/ QUOTE ]
    O fan, d känner jag oxå igen!

  • mrmille

    Medlem
    13 juli, 2005 vid 22:51

    wink.gif

    Jaja, vätterviksbadet är i alla fall helt enkelt klockrent!
    Hur gick det i bromma?

  • coffer

    Medlem
    13 juli, 2005 vid 23:06

    D gick fint!

    Men jag tog en kvällssession i varamon sen..
    Det var riktigt gudomlig surf… Lite bastu o dryck efteråt.
    Synd bara att d blir mörkt vid 11, kunde hålla på hela natten annars, 6-8 m/s. V-SV

  • anonym-anvandare

    Medlem
    14 juli, 2005 vid 06:25

    Fasen, det finns ju inget finare att surfa sunsets surf i Varamon en varm sommarkväll.

    Jag såg annars att du åkte borta vid alla badarna i Varamon och försökte styla i går…Hehehe, ockej att de hade Wet T-shirt COntest därborta, men förfasen, se till att sätta tricken nästa gång Coffer smirk.gif

  • jerkera

    Medlem
    14 juli, 2005 vid 06:26

    blev bra med vind och folk till slut, men något byigt som sagt, men bättre än ingen vind alls. En äldre herre klagade lite över vår bilparkering men han verkade rätt lugn, är ju inte speciellt många tillfällen på en sommar som strålande sol och vind råkar sammanfalla.

  • coffer

    Medlem
    14 juli, 2005 vid 10:31

    Svar till:


    Fasen, det finns ju inget finare att surfa sunsets surf i Varamon en varm sommarkväll.

    Jag såg annars att du åkte borta vid alla badarna i Varamon och försökte styla i går…Hehehe, ockej att de hade Wet T-shirt COntest därborta, men förfasen, se till att sätta tricken nästa gång Coffer smirk.gif

    [/ QUOTE ]

    Haha, jävla krav du har, d e nästa steg i utvecklingen! Jag lär mig alla trick först o sen när jag kan alla trick så ska jag lära mig sätta dem… tongue.gif

    Hehe, tyvär e jag inte mkt bättre än att jag bara sätter dem varannan gång. Men det kommer laugh.gif

    O ja!
    Fan va fint surf d blev på kvällen.

  • anonym-anvandare

    Medlem
    14 juli, 2005 vid 10:43

    Efter lite bilåkande blev det ju bra i Vätterviksbadet till slut. Sov över vid Tycklingen och det blåste ganska bra där i morse. Plattvatten, lite skymd vind första biten. Det stället borde vi kika lite närmare på oxå. Var på vippen att sticka ut med windsurfprylarna men Lutheranen i mig tvingade mig tyvärr till BT. Skönt att det snart är semester!

    I det allmänna tackandet så ska Mrs Mille nämnas som redde ut mitt groteska lintrassel med sjögräs, grenar, o allt.

    /Rille

  • mrmille

    Medlem
    14 juli, 2005 vid 10:45

    vi drar till bromma nu o kikar
    för rapport är det bara ringa

    / mr & mrs

Sida 2 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Varamon Onsdag

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.