Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Varberg hur kallt???

• Varberg hur kallt???

Publicerad av pewe på 3 april, 2006 vid 12:31

Tjenare,

Hur kallt är det i Varberg nu?? Ska ner nästa vecka o funderar på att stanna över påsk. Man är ju lite bortskämd med 30grader i luften o 25 i vattnet 🙂 Fast är man riktigt pissnödig kanske varberg funkar 2tim.

/pewe

mat svarade 19 år, 8 månader sedan 5 Medlemmar · 11 Svar
  • 11 Svar
  • nn4an_mike

Medlem
    3 april, 2006 vid 12:43

Det e ca 2 grader i vattnet,

Jag är riktigt sugen på att köra igång fast klurar lite på om min dräkt e tillräcklig.. 5/4 neill pryde, ett par klena våtskor, handskar, samt en tämligen klen luva… räcker det, eller kommer jag avlida vid vattenkontakt ?

hej då

• mat

Medlem
    3 april, 2006 vid 12:47

Hej Peter vattnet är typ 4 grader… kör själv en elasto 6mm, andra har redan en 5,3mm… Inte riktigt Cabarete förhållande, men kan man vara lätt två timmar i vattnet.
    När får vi se bilderna?

/Mat

• nn4an_mike

Medlem
    3 april, 2006 vid 12:51

där ser man, det blev 2 grader varmare på bara 4 min, I kväll kommer det funka med shorty…

• pewe

Medlem
    3 april, 2006 vid 12:59

Brrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr

Jag har ju bara en 4/3 det blir att beställa nya dräkt hör jag!

Bilderna kommer, ska lägga upp dom så snart som möjligt på http://www.surfskolan.se bifogar en rackare på mig.

Jag slår en signal Mat om jag stannar i varberg. Har du köpt ny kamera? Jag skulle vilja ha en ny glögg en fet vidvinkel typ 10, har du ett till salu?

/Tjena

• luuddee

Medlem
    3 april, 2006 vid 14:07
    pewe wrote:
    Brrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr

Jag har ju bara en 4/3 det blir att beställa nya dräkt hör jag!

Bilderna kommer, ska lägga upp dom så snart som möjligt på http://www.surfskolan.se bifogar en rackare på mig.

Jag slår en signal Mat om jag stannar i varberg. Har du köpt ny kamera? Jag skulle vilja ha en ny glögg en fet vidvinkel typ 10, har du ett till salu?

/Tjena
    ja har en flaska blossa glögg . . du kan få köpa för en tia

• pewe

Medlem
    3 april, 2006 vid 14:24

Ge mig en flaska rom oxå! Är du hemma till Valborg Ludde?

/peter

• luuddee

Medlem
    3 april, 2006 vid 14:26

klarrt ja e hemma då kommer den 23.. men ska ha kurs valborg heljen men ja komer ju va på plats iaf.

• mat

Medlem
    3 april, 2006 vid 15:50
    pewe wrote:
    Har du köpt ny kamera? Jag skulle vilja ha en ny glögg en fet vidvinkel typ 10, har du ett till salu?

/Tjena

Är det en riktigt fisheye som du vill ha? har ingen själv! de är ofta väldigt dyra. Sigma har en 8 mm som kostar runt 6000 Kr 🙁
    Annars finns det jätte billiga rysktillverkat varianter som Peleng eller Zenitar.
    (Helt manuellt objektiv…)
    Ses i Varberg!
    Japp! har köpt nya 1D MK2 N 🙂

/Mat

• pihlblad

Medlem
    3 april, 2006 vid 19:23

Tja! jag och en polare Körde 4 timmar i Björkängen i går och vi kör med 6 och7mm dräkt, luva handskar boots och vi fryste inget.
    så varför tveka!:cool2:

• pewe

Medlem
    3 april, 2006 vid 20:05

Gött att du är hemma till Valborg Luddee, då kör vi!

jasså Fetto fetto kamera Mat! Kul, ser fram emot att posa i sommar 🙂
    Jag vill ha mer vidvinkel än 17 som jag har idag så om du kan fixa någon rysk variant är jag sugen!

Jasså björk-alá-shopp-äng, ja vi får se om jag dyker upp i dubbla våtdräkter!

/Pewe

• mat

Medlem
    3 april, 2006 vid 20:44
    pewe wrote:
    Jag vill ha mer vidvinkel än 17 som jag har idag så om du kan fixa någon rysk variant är jag sugen!

/Pewe

kolla http://www.rugift.com/

/Mat
    http://www.alohaphoto.nu

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA