Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Varberg imorgon.

  • luwa1111

    Medlem
    26 februari, 2008 vid 18:35

    Vi är några som kör i Läjet från ca 14.00!

    //Hellman

  • s31

    Medlem
    26 februari, 2008 vid 19:27

    Kommer köra Lejet från 13-tiden.
    //Mathias 😀

  • robrox

    Medlem
    26 februari, 2008 vid 19:51

    Hellman din gamle tok, tycker du ska dyka ner runt 12 så jag kan ta lite bilder på dig istället för alla tunnlar jag brukade göra på dig på plasthockeyn 😉 hade faktiskt varit riktigt kul att få med dig på kort. Jag kollar av med Gurra imorgon var det bär av. Ha det bra gubbs

  • gurra1978

    Medlem
    26 februari, 2008 vid 20:19

    Jag tror det blir Lejet för mig med faktiskt. Med så mycket vind så blir det mer lätt seglat i Lejet pga cleana vågor. Jag kan tänka mig köra från 10-tiden och framåt.

  • tomasn

    Medlem
    26 februari, 2008 vid 20:29

    Jag blir så nyfiken..vad har Gurra för arbete? 🙂 eftersom han kan komma loss o va på havet så mkt.

  • gurra1978

    Medlem
    26 februari, 2008 vid 20:35

    Jag har inget arbete denna vecka. Det är UNDERBART! Jag sa upp mig från ett jobb i Göteborg för en månad sen och börjar på det nya jobbet på måndag. Så denna vecka är jag ledig. Att jag sen har flyt med att det blåser massor denna vecka är ju inte helt fel.

    Nackdelen är att jag fick skitkass lön men det enda jag gör är surfa och det är gratis så det går ihop ändå. Den där platta tv:n får vänta några månader.

    Nya jobbet är ett vanlig 07-15:30 jobb vardagar men eftersom jag bor och jobbar så nära havet kan jag alltid surfa. Det gäller att styra upp sitt liv så man kan segla ofta.

  • robrox

    Medlem
    26 februari, 2008 vid 20:37

    Det har han nog inte eller så är han havsguden och jobbar i havet typ kanske….. hmmm I alla fall kommer jag ner till läjet vid lunch jag kommer stå . på piren så håll ögonen öppna och vill ni fastna på bild kom så nära det går. Syns imorgon då 🙂

  • usel

    Medlem
    26 februari, 2008 vid 21:01

    Jepp blir Lejet! Hoppas kunna åka vid 10 tiden från gbg!

  • tomasn

    Medlem
    26 februari, 2008 vid 21:02

    Men du har skippat hela det där akademiska, du hade väl en tung utbildning i grunden? ursäkta att jag är frågvis, men funderar på att göra ngt liknande.

  • gurra1978

    Medlem
    26 februari, 2008 vid 21:11
    TomasN;447626 wrote:
    Men du har skippat hela det där akademiska, du hade väl en tung utbildning i grunden? ursäkta att jag är frågvis, men funderar på att göra ngt liknande.

    Jag var sopgubbe i Stockholm men började plugga kemi på KTH. Tog en examen i Kemiteknik 120 p och insåg att surfet i Stockholm var värdelöst. Jag insåg att vindsurfingen var meningen i mitt liv, lämnade biltullar bakom mig och flyttade till hålan Varberg med min fru och nyfödda grabb. Vi kände ingen här och jag hade inget jobb. Det löste sig dock snabbt då jag fick ett jobb i Göteborg. Genom vindsurfingen har man träffat många nya människor och flytten till Varberg är det bästa jag gjort. Vindsurfingen här är mycket bra.
    Nyligen fick jag två nya jobb erbjudanden med anknytning till min utbildning. Nu har jag nära till surfet, bra jobb med bra förmåner hyffsat nära hemmet, en grabb som går på dagis 100 m från hemmet och sist men inte minst, havsutsikt.

    Livet blir vad man gör det till men gör det för fan inte i Stockholm 😉

    Så nu vet alla min historia. Vill du veta mer får du bjuda på några öl på krogen :laugh::laugh::laugh:

  • sioman

    Medlem
    26 februari, 2008 vid 21:23

    Fan att man går i skolan :/

  • davo

    Medlem
    26 februari, 2008 vid 21:51

    Respekt Gurra med familj. Det är så jävla coolt med folk som vågar ta steget, göra det där ovanliga, utmana och se vad som händer. Kul att allt har gått så bra. Vi ses vid vattnet!
    /D

  • rrd

    Medlem
    27 februari, 2008 vid 07:15

    Att plugga på högskola/universitet ger många år av fantastiska surfmöjligheter. Ofta ger det även jobb med stor frihet.
    Stor frihet att disponera sin egen tid. Exjobbet skrevs även det till stor del efter bra surf i viken i en surfbuss.

    Jag och min fru har läst många tunga kurser i surfbussen i Apelviken och haft långa surfsemestrar utomlands direkt efter sista tentan.

    Sen gäller det där med jobb-surfing och barn, då funkade husbil i några år sen blev den slutliga lösningen att flytta till Varberg 1998, Sveriges vågspot nr 1.

    Att hitta två bra jobb kräver ju lite ansträngning men det funkade.

    Den flytten har vi aldrig ångrat.

    800 m till Apelviken/ 1 km till Lejet.

  • robrox

    Medlem
    27 februari, 2008 vid 07:56

    Kom igen nu jag kommer dra ner på lunchen och fota. Fan ladda på nu så vi får riktigt coola bilder ladda så nära det går så blir det nog jävligt bra bilder idag ser det ju ut att inte regna tummen upp.

    BeeCrazy

    PZ Robert

  • sinker

    Medlem
    27 februari, 2008 vid 08:30

    Sinker är på. Men är det verkligen rätt med Lejet med vinkel på 270?
    /sinker

Sida 1 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Varberg imorgon.

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.