Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Varberg (V) vs Torö (SV)?

  • Varberg (V) vs Torö (SV)?

    Publicerad av oaxen på 11 juni, 2010 vid 07:17

    Som en åsna mellan två hötappar…

    Ola eller nån. Vart blir det bäst vågridning med rådande prognos, västkusten (Åsa/Varberg) eller Torö?

    stoorfaen svarade 13 år, 11 månader sedan 21 Medlemmar · 40 Svar
  • 40 Svar
  • goose

    Medlem
    11 juni, 2010 vid 07:19

    Skulle gärna också ha svar på den frågan….verkar bli rak onshore i varberg.

  • jesper-b

    Medlem
    11 juni, 2010 vid 07:31

    Vilshärad H-stad, Dalen Skåne, men framför allt södra Gotland är det som gäller i min värld på den rådande rapporten.

    Visst skulle det kunna bli nåt på Torö, jag tänker själv åka dit (kommer inte iväg längre denna gång), men rapporten är tveksam. Tror det blir en liten knöl för surf på Torö (sent) lördag eftermiddag och tidig söndag morgon, men vette 17 om vind.

    OM jag skulle åka lite längre skulle det stå och väga mellan södra Gotland och södra västkusten/skåne. Troligen det förstnämnda.

    Drar ni till Torö – ta med surf (dvs utan rigg) också.

    /JB

  • oaxen

    Medlem
    11 juni, 2010 vid 07:40

    Vilshärad?
    Det blir ju mer eller mindre rak onshore!

    Gotland lockar ju, men inte för en dags segling.

  • steffo

    Medlem
    11 juni, 2010 vid 07:59
    Jesper B;616352 wrote:
    Vilshärad H-stad, Dalen Skåne, men framför allt södra Gotland är det som gäller i min värld på den rådande rapporten.

    Visst skulle det kunna bli nåt på Torö, jag tänker själv åka dit (kommer inte iväg längre denna gång), men rapporten är tveksam. Tror det blir en liten knöl för surf på Torö (sent) lördag eftermiddag och tidig söndag morgon, men vette 17 om vind.

    OM jag skulle åka lite längre skulle det stå och väga mellan södra Gotland och södra västkusten/skåne. Troligen det förstnämnda.

    Drar ni till Torö – ta med surf (dvs utan rigg) också.

    /JB

    Jag tror Torö kommer att leverera bra vågor 2-3 m och bra med vind (5,3) sent på lördag eller tidigt på söndag. Men det är klart, Gotland eller v-kusten bjuder nog på softare segling.

  • goose

    Medlem
    11 juni, 2010 vid 08:16

    Försöker ni skrämma bort lite surfare så det blir mindre trängsel..? 😉

    Prognoserna är skruvats upp för Torö, det kommer blåsa 10-15 m/s SV från lunch fram till kvällen så jag tror inte man behöver ta med sig storsegel eller vanlig surfbräda. Då är det mer en fråga om man ska satsa på 8 timmar ToR Varberg eller köra Torö….

  • goose

    Medlem
    11 juni, 2010 vid 08:44

    Ser trevligt ut även för Torö :-))

    Men det är helt klart eftermiddagen som gäller, både för vind och vågor!

  • broderisak

    Medlem
    11 juni, 2010 vid 08:47

    Det kommer att bli bra med Vind på Torö= med mycket folk.

  • surfslusken

    Medlem
    11 juni, 2010 vid 08:55

    Helt klart Torö som gäller!!! Ses där!

  • goose

    Medlem
    11 juni, 2010 vid 09:02

    Nää, stanna hemma slusken, här finns ingen cocktailsurf. Det blir dock för min del twinpremiär i helgen , oavsett val av surfplats!

  • stoorfaen

    Medlem
    11 juni, 2010 vid 10:03

    Lördag – Torö, Söndag – Salnö står det i min bok!

  • jesper-b

    Medlem
    11 juni, 2010 vid 10:21

    Nej för fasen. Torö är bara en massa överskattade stenar, byig vind, stökiga cross-onförhållanden. OK visst ska det vrida till Nord för att Vildshärad ska gå av, men södra G-land har ren side-shore på vanlig sydväst…. Var det inte nån som snackade Dalarö och Fituna, där är vågorna klockrena och vinden jämn och fin side off!!!

    Jag tar numera nästan alltid med allt till Torö. Allt annat är väldigt riskfyllt…

    Ses på line up!

    /JB

    PS: Över dan (om man inkluderar lite natt i det) kan man åka både till Gislöv och G-land från stan. Jag har framgångsrikt provat båda denna vår.

  • surfslusken

    Medlem
    11 juni, 2010 vid 11:00
    Jesper B;616401 wrote:
    /JB

    PS: Över dan (om man inkluderar lite natt i det) kan man åka både till Gislöv och G-land från stan. Jag har framgångsrikt provat båda denna vår.

    Men Docent Blomberg har ännu inte testat Dalen, o kanske t o m vart lite avskräck (läs SKITNÖDIG) för stället efter att sett bliderna på dom masthöga vågorna från sensate sessionen där???

  • coffan

    Medlem
    11 juni, 2010 vid 11:11

    Appropå så har jag en fråga ang. Varberg imorgon; Det skall börja blåsa redan ikväll sen fortsätta under natten, hur ser det ut i apelviken i morgon då? Stora/små/inga vågor, eller lite halvlagom rentutav?! Skall ju blåsa V så blir väl rakt in?

    Har en FSW på typ 80 liter, men aldrig kört vågor egentligen (någon gång måste ju bli den första:). Så vad tror ni, kommer det vara något där lagom för mig eller skall jag hålla mig till Åsa..

  • surfslusken

    Medlem
    11 juni, 2010 vid 11:22
    coffan;616414 wrote:
    Så vad tror ni, kommer det vara något där lagom för mig eller skall jag hålla mig till Åsa..

    Ja, kör på Åsa. Skulle hon va avig/upptagen så ring Annika.

  • coffan

    Medlem
    11 juni, 2010 vid 11:24
    surfslusken;616416 wrote:
    Ja, kör på Åsa. Skulle hon va avig/upptagen så ring Annika.

    Tack för tipset… Åsa brukar alltid ha tid för mig:)

Sida 1 av 3

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Varberg (V) vs Torö (SV)?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.