Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Slalom, Speed & Racing › varför
-
varför
Publicerad av marden på 12 juni, 2007 vid 14:35fick denna bild idag som jag inte sett förut.
finns förklaringen där till att jag inte tyckte jag fick något drag på haga?
s-414marden svarade 17 år, 11 månader sedan 5 Medlemmar · 7 Svar -
7 Svar
-
Kul. Inte alla som är med på helsida i pressen 🙂
Vilken utrustning kör du med på bilden?
-
menigen var att ni skulle börja leta fel på riggning, hängsele ,stans, material osv
fast just här ser det ut som jag är på väg in till stranden -
Bli inte rädd nu men du har en stor kille precis bakom dig som snor all vind…
-
Enligt det gamla oraklet Peter Hart är ”underhandsfattning” inte bra, det ger inte tilläcklig med kontroll och tryck i bommen.
Har du testat att höja bommen och försöka lägga mer tryck på fenan, dvs trycka ifrån med benen?Annars, så är det ju brutalt kul att du har en helsidesbild!
-
Fi faen va elakt o sno din vind sådär!!!
Svenne: Det där med stance, och tryck på fenor osv är så otroligt individuellt, så det är omöjligt att säga vad som är rätt… Själv kör jag med underhandsfattning åt ena hållet, och över åt andra. Fråga mig inte varför, men jag är i fint sällskap då även Finian kör så… 😀
Vad gäller utrustning, så är det ett Gaastra Vapor 2006, och brädan ser väl ut att vara en F2, eller?
-
Jester;390015 wrote:Fi faen va elakt o sno din vind sådär!!!
Svenne: Det där med stance, och tryck på fenor osv är så otroligt individuellt, så det är omöjligt att säga vad som är rätt…
Visst är det så. Jag jämförde bara med min egen stance. 🙂
Jag har dessutom ändrat mycket på hur jag surfar sen i höstas. Jag började redan då flytta tillbaka linorna och efter några sessioner med ett par riktigt duktiga killar på Karpathos har jag flyttat de ännu mer och ändrat min stance ganska radikalt för att få tillbaka balansen i seglet igen. Det var värt varenda öre, jag kryssar sjukt högt helt plötsligt utan ansträngning.
-
@Jester 390015 wrote:
Fi faen va elakt o sno din vind sådär!!!
Svenne: Det där med stance, och tryck på fenor osv är så otroligt individuellt, så det är omöjligt att säga vad som är rätt… Själv kör jag med underhandsfattning åt ena hållet, och över åt andra. Fråga mig inte varför, men jag är i fint sällskap då även Finian kör så… 😀
Vad gäller utrustning, så är det ett Gaastra Vapor 2006, och brädan ser väl ut att vara en F2, eller?
va micke där bakom hela tiden?:)
det kändes så, iofs hade jag dragit mycke nerhal o sänkt bomen lite för dom välväxta gubbarna hade väl 0,5m2 mindre segel än lilla jag o det justerbara uthalet tog jag bort sista dan o satta uthalet på rek,men jag tycker buken ser liten ut kan det va så enkelt att jag har ”fel” mast?
när jag väl va i speedbanan stördes jag inte så mycket av chopet utan fick mest spinnouter när jag i brist på tryck i riggen försökte tryck me benen i stället.
och ja vapor 6,5 f2 sxs o curtis32/selekt28kommer det inte lite rörliga bilder snart o studera
Logga in för att svara.