Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Varför så lite info om Halmstadsolyckan?

  • Varför så lite info om Halmstadsolyckan?

    Publicerad av gugge på 22 juli, 2005 vid 21:24

    Hur svårt kan det vara? Det var ju ett helt gäng där har jag hört, som såg det hela.

    Jag vill veta vad som hände, hur högt dom drogs upp och hårt långt etc etc. Det kan ju knappast påverka deras familjer?!?!

    Klart jag hoppas att dom klarade sig till slut. Jag är inte intresserad av deras skador i detalj. Men för guds skull, lite info skulle inte skada.

    Har hört ryktesvägen att det skulle vara kursdeltagare som förolyckades, i så fall har jag två frågor:

    1.) Kan inte instruktörerna svara på alla våra frågor?
    2.) Har inte instruktören vett nog att inte köra i åskväder?

    Bonusfråga: IKO lär inte ut om åskväder eller?

    Om nu det nu inte var kursdeltagare som råkade ut för olyckan så glöm det om instruktörerna. Men nån bör vl kunna ge lite info eller?

    /H

    magnush svarade 18 år, 9 månader sedan 22 Medlemmar · 56 Svar
  • 56 Svar
  • walle

    Medlem
    22 juli, 2005 vid 21:39

    helt rätt, informationen kan dessutom hindra andra olyckor!

  • jezaja

    Medlem
    22 juli, 2005 vid 21:48

    http://www.kiteskolan.se/text.asp?TopCategory=2&TxtID=42

    Är verkligen nån på kiteskolan.se IKO-certifierad ?

  • rambo_johnson

    Medlem
    22 juli, 2005 vid 21:50

    Jag har hört att det var kitesurfare som var ute på egen hand!?!???

  • pepa

    Medlem
    22 juli, 2005 vid 23:53

    IKO “ska” ha en hel del info i kurserna angående olika molnformationer. Sen vet man ju inte vilka som följer riktlinjerna här i Svedala…

    Pepon

  • anonym-anvandare

    Medlem
    23 juli, 2005 vid 07:38

    Håller med, info för att hjälpa andra att inte hamna i samma situation.
    Peter

  • rambo_johnson

    Medlem
    23 juli, 2005 vid 08:02

    Sjuuukt mycke Svarta moln i mynningen den dagen, vet inte hur det såg ut i Halmsta dock

  • martent

    Medlem
    23 juli, 2005 vid 09:43

    Ska inte tro på allt du hör!

  • hengo

    Medlem
    23 juli, 2005 vid 12:12

    Svar till:


    IKO “ska” ha en hel del info i kurserna angående olika molnformationer. Sen vet man ju inte vilka som följer riktlinjerna här i Svedala…

    Pepon

    [/ QUOTE ]

    mm precis.. när jag gick fick vi då lära oss jevvligt mycket om konstiga moln, vilka som var farliga osv.

  • anonym-anvandare

    Medlem
    23 juli, 2005 vid 12:26

    Svar till:


    Hur svårt kan det vara? Det var ju ett helt gäng där har jag hört, som såg det hela.

    Jag vill veta vad som hände, hur högt dom drogs upp och hårt långt etc etc. Det kan ju knappast påverka deras familjer?!?!

    Klart jag hoppas att dom klarade sig till slut. Jag är inte intresserad av deras skador i detalj. Men för guds skull, lite info skulle inte skada.

    Har hört ryktesvägen att det skulle vara kursdeltagare som förolyckades, i så fall har jag två frågor:

    1.) Kan inte instruktörerna svara på alla våra frågor?
    2.) Har inte instruktören vett nog att inte köra i åskväder?

    Bonusfråga: IKO lär inte ut om åskväder eller?

    Om nu det nu inte var kursdeltagare som råkade ut för olyckan så glöm det om instruktörerna. Men nån bör vl kunna ge lite info eller?

    /H

    [/ QUOTE ]

    *BUMP*

  • sj0gren

    Medlem
    23 juli, 2005 vid 12:31

    Ja, det är ju lite synd att har kommit så lite info.

  • rocco

    Medlem
    23 juli, 2005 vid 13:29

    För att citera Hallands Nyheter:

    “Det är ingen som vet hur högt upp i luften dom var när dom slog i marken”

  • pjoter

    Medlem
    23 juli, 2005 vid 18:18

    det beror ju på längden från centrumpunkten i människan där man räknar höjd till änden på den lem som först slog i marken. tycekr det troligtvis inte borde va mer än en meter iaf.

  • gugge

    Medlem
    23 juli, 2005 vid 20:00

    Jag träffade en kille i Falkenberg i veckan vars släkting hade varit på plats och sett allt. Själv visste han inte så mycket, han som jag talade med men nån har ju sett det.
    Svårare än så är det inte.

    Ja ja, åskmolm håller jag mig ändå ifrån, vill ju inte ha en åskledare i luften, där jag är jorden.

    Tycker bara tystnaden tyder på att allt inte är helt ok.

    Vi måste få veta helt enkelt. Handlar lite om förtroende tycker jag. Så, allt känns inte helt ok med tystnaden kring det som skett.

    Återigen, jag hoppas innerligt att dom som förolyckades överlever med livet i behåll och inte får några fysiska bestående men.

    /H

  • anonym-anvandare

    Medlem
    23 juli, 2005 vid 21:13

    Svar till:


    Jag träffade en kille i Falkenberg i veckan vars släkting hade varit på plats och sett allt. Själv visste han inte så mycket, han som jag talade med men nån har ju sett det.
    Svårare än så är det inte.

    Ja ja, åskmolm håller jag mig ändå ifrån, vill ju inte ha en åskledare i luften, där jag är jorden.

    Tycker bara tystnaden tyder på att allt inte är helt ok.

    Vi måste få veta helt enkelt. Handlar lite om förtroende tycker jag. Så, allt känns inte helt ok med tystnaden kring det som skett.

    Återigen, jag hoppas innerligt att dom som förolyckades överlever med livet i behåll och inte får några fysiska bestående men.

    /H

    [/ QUOTE ]
    Mycket bra sagt,vem är det som inte vill dela med sig av sina misstag som kanske kan hjälpa andra i framtiden
    Peter

  • anonym-anvandare

    Medlem
    23 juli, 2005 vid 22:19

    Förolyckad = Död genom olycka.
    Vi får hoppas att det inte är fallet nu.
    Tyckte det kändes obehagligt med ett sådant ordfel som kan misstolkas.

Sida 1 av 4

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Varför så lite info om Halmstadsolyckan?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.