Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing varför säljs inga stora brädor

• varför säljs inga stora brädor

Publicerad av anonym-anvandare på 16 oktober, 2005 vid 19:50

är på jakt efter stor slalom/freeride eller courseracer
    något nittiotals stuk men inga brädor säljes i den storleken
    varför ???
    kollat säljkonfen ett tag men magert med courseracers.
    /NillePryd

jester svarade 19 år, 6 månader sedan 9 Medlemmar · 11 Svar
  • 11 Svar
  • dude

Medlem
    16 oktober, 2005 vid 20:04

Svaret på din fråga är att de ligger och dräller på lite olika ställen runt omkring i landet. Ett typ av ställe där de brukar ligga och drälla är på surfklubbar.

På Erstavikens Surfcenter vid Erstaviken i Stockholm ligger det till exempel några stycken. Brädboden där är typ full av gamla brädor som vissa bara används någon gång om året eller har glömts bort. (Vissa betalar inte heller årsavgiften för förvaringen och surfklubben kan då vara glada att bli av med brädan genom att förmedla köpet…)

Om du bor i Stockholm, eller har vägarna förbi så kan du ju ringa Oliver på surfcentret på 08-717 86 43 eller hem på 08-717 15 53.

Lycka till!

/ Niklas

• jonaish

Medlem
    16 oktober, 2005 vid 20:05

kolla blocket !! jag har tänkt köpa ett sånt paket för ja vill ha riggen men du kan köpa brädan om du vill smirk.gif

• surfjohan

Medlem
    16 oktober, 2005 vid 20:24

Jag kan fixa så att du får en top of the line courseracer nämligen mistral equipe som var helt outstanding på sin tid. Robby N lyckades till och med loopa den enligt legenden. 370 lång och en vikt på 12.6 kg. Komplett med centerbord, och mistral originalfena i kolfiber.
    Snabb som en oljad bäver!
    http://www.gla.ac.uk/medicalgenetics/suplands/9007equipe2.jpg
    skicka mig ett mail om du är intresserad.

• peter_a

Medlem
    17 oktober, 2005 vid 19:27

Eller kan det bero på att folk betalar för dåligt. Har själv en 130 liters freeridebräda jag funderat på att sälja men att få 2000kr när man la ut 10000 för några år sedan så får det va

• soundwave

Medlem
    17 oktober, 2005 vid 20:14

det är tillverkarens problem… egentligen.
    Jag undrar egentligen hur många som köper nytt, jag tycker det är vansinne att köpa en bräda för 10 papp men jag är juh inget äss heller.

• johan_gbg

Medlem
    18 oktober, 2005 vid 06:11

Kan även bero på att de gamla brädorna är helt värdelösa! Det enda de passar till är offerbål på standen när det inte blåser.
    Ett tips är att borra massor av hål först och hälla i bensin, sedan ställa den upp som en totempåle och futta på.

/J

• imported_macts

Medlem
    18 oktober, 2005 vid 07:14

En del av mig håller med att det är dumt att köpa nytt men en (större) del tycker att det är alldeles underbart med kartongnytt!

• anonym-anvandare

Medlem
    18 oktober, 2005 vid 07:49

tänkte ha en courseracer till att puttra omkring på
    då det blåser för lite för 100liter och 105kg kroppsvikt.
    Lite dåligt med brädor med mycket volym, kanske eventuellt
    en score111, men bra höjdtagning och fart vore bra.
    //NillePryd

• jester

Medlem
    18 oktober, 2005 vid 08:12

Köp en beggad formula istället. Utav en ren slump råkar jag sälja en sådan dessutom… Kolla länken nedan..

• anonym-anvandare

Medlem
    18 oktober, 2005 vid 08:40

vad kostar bara bräda och boardbag.

• jester

Medlem
    18 oktober, 2005 vid 08:41

Säljes bara komplett, tyvärr

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing varför säljs inga stora brädor

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.