Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Varför tappar jag brädan hela tiden?
-
@debkåusf 458390 wrote:
Kan det vara så att brädan e en stor å tung ”nybörjarbräda” som borde bytas ut eftersom du blivit så skillad nu!
Nae faktiskt inte, men när jag har testat med stor och tung bräda så var problemet klart större. Jag hoppade – brädan låg kvar på vattenytan ;-p Men när man hoppar rakt upp är det nog mer fråga om styrka och kompensation med vristerna när brädan är tung.
Jag har två små brädor, men har mest kört med den ena (som har bäst straps) och den tappar jag. North Dragon S 133×35 (tror jag) och Fone demon 129×39. De väger lite båda två.
-
I normally have my straps pretty tight, also its important to twist your foot a little so that the straps grip a little more on the foot. The boots should help though, notmally the soles give a little more grip on the pad, especially on a board with just wax on it.
-
Kan nån posta ett kort på sina cykelslangs-beprydda straps? På hur slangen är fastsatt. Kan man skruva igenom den utan att den slits av sen eller hur har ni gjort?
-
har gjort på några olika sätt:
1. vika den dubbel, tejpa med silvertejp, göra ett hål för skruven och sen skruva fast slangen
2. sätta buntband runt strappen närmast brädan och sen knyta fast slangen i den
3. knyta fast slangen direkt i strappen, vet att nic är nöjd så men för mig åkte slangen upp (beror väl lite på hur strappen ser ut iofs) så jag kör på 1 och 2 nu -
knyter min, testat att skruva fast den innan men drog av ibland då och det är sjukt störande, har också gjort grymt ont nån gång.
Knyter fast den enkelt med et dubbelt halvslag kring egen part i stroppen. 🙂
-
johnk;458524 wrote:Kan nån posta ett kort på sina cykelslangs-beprydda straps? På hur slangen är fastsatt. Kan man skruva igenom den utan att den slits av sen eller hur har ni gjort?
Man kan göra det avancerat eller så kan man helt enkelt knyta fast den med ett dubbelt halvslag på slangen på varje sida. Börja med att knyta så känner du snabbt om det är något för dig.
Cyckelslang är enkelhet deluxe.
nic
-
Shyssta bindningar och teknik… Jag kör aldrig med heelstraps.. Tycker inte det behövs. Men har du dåliga bindningar så är det mycket lättare att åka ur.
Good luck
-
sen hjälper de ju till att du har såna turk-skor med spiral där framme henke. 🙂
kom på en grej till, fördelen med att knyta framför att skruva är att infästningen blir högre upp vilket gör att dom har svårare att glida av hälen.
-
Naish Grav D löste alla mina ”brädtappsproblem”!
Hade faktiskt stora problem ett tag, cykelslang funkar också bra dock.
-
ok everyone is saying use the tubes from a pushbike.. but if you are going to do that, use moped ones instead, they are much nicer and dont break at the screws…
Logga in för att svara.