Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Världscupsfinalen i Speed 2010 Port St Louis

  • kele

    Medlem
    12 november, 2010 vid 23:58

    Direkt från fabrik?????

    Har man sagt A får man säga B…………

    /Kele

  • andersbq

    Medlem
    14 november, 2010 vid 16:21

    Nu har vi (Daniel, Johan , Jesper och undertecknad) anlänt efter 230 mils biltur. De sista 30 milen var seeeeeeeega. Kanske berodde på att Johan satte luftintaget på recirkulation vid 3-tiden…
    Efter att ha vilat ett par timmar på hotellet så har vi rekat runt Pt St Louis. Idag blåser det ca 20 m/s pålandsvind.
    ca 3 meters brytande vågor och kajtarna körde med 3m2 drakar.
    Nu väntar vi på att siestan ska ta slut så att någon restaurang kan öppna, vi har nämligen inte ätit nåt riktigt idag.

  • andersbq

    Medlem
    14 november, 2010 vid 16:23

    Entrylistan ser ut så här just nu:

  • tobhed

    Medlem
    14 november, 2010 vid 18:49

    Ingen jvdh med i tävlingen alltså?

  • lasse-n

    Medlem
    14 november, 2010 vid 20:58

    Heja sverige !

  • Knatte

    Gäst
    15 november, 2010 vid 06:09

    Skall bli jäkligt spännande att följa och hoppas att svenskarna har bra fart på prylarna i denna tävlingen 😉

  • dr-masse

    Medlem
    15 november, 2010 vid 08:45

    Ah, grymt! Synd att ni fick med er så lite grejor… 😀

    JG är på diet, bara så att ni vet.

  • tobhed

    Medlem
    16 november, 2010 vid 13:23

    Verkar vara start när som helst, blåser upp mot 30m/s om jag har förstått rätt. Livetickern är igång.

  • dr-masse

    Medlem
    16 november, 2010 vid 14:01

    Jädrar, vilken läcker live-ticker! Karta, position och fart. Lite hackigt, men grym potential.

    http://www.mygeolive.com/geoPortal.aspx?pid=0&sid=ba7f96f6-273d-401b-9fad-0e9097b5dc46&lang=en

    Borgelind är för övrigt fransman i listan. Intressant. 😀

    8 bft med byar upp mot 10…

    http://www.windfinder.com/report/istres&fspot=mooring_port_saint_louis

  • tobhed

    Medlem
    16 november, 2010 vid 14:06

    …han har alltid pratat lite konstigt, nu fattar jag varför

  • seve1000

    Medlem
    16 november, 2010 vid 14:17

    Verkar ju kul att kunna se dom Live;-) Undra bara vad Zara Davis gör ett par kilometer upp på land?

  • benke-2

    Medlem
    16 november, 2010 vid 14:41

    Verkar vara stormigt värre där nere, inte så många på vattnet så att säga.
    Dom snackar om 30 i byarna.

  • tobhed

    Medlem
    16 november, 2010 vid 14:57

    Har kört ett heat nyss där cedrik bordes vann

  • andersbq

    Medlem
    16 november, 2010 vid 16:05

    Oj oj grabbar, det var hardcore idag!
    Idag blåste det 60 knop i byarna hela dagen, (30m/s)
    Och gammal sjö kom in med brytande vågor.
    Till att börja med tyckte arrangören att det var för farligt men efterhand så ändarde dom sig och sa att vi kör (fast alla på egen risk).
    Jag gick i valet och kvalet att gå ut, men till slut så stack jag ut med 5,8 och Sp44. Daniel & Johan valde att stanna kvar på land, vilket alla som var på stranden kan förstå.
    Svårt att plana i början och mycket badande, framstroppen släppte direkt (har ni hör den förut eller). Dock på babordsidan, så det var bara att köra. Det var ap-jobbigt med en gate, oneman-zone och bana plus gipp boj på 1,3 km.
    Lyckades iallafall segla en runda med planing, och sedan kryssa i motvind rätt ut i havet i superchopp utan framstropp, kryssade så länge jag orkade, jättetrött och struligt att starta där ute, och lite änglsigt, men kom igång och körde en andra runda (man mäter medel på två rundor).
    Svintrött tog mig igenom men orkade inte en kryss till utan stropp i plus 20 m/s,
    fick hjälp av Johan o Jesper att bära tillbaka 1,5 km. mina farter var väl runt 27-28 knop genom banan, men jag är faktiskt nöjd att ha jag lyckades segla igenom.
    Tror min namne (AB) leder på ca 36 knop. Nu party!

  • jester

    Medlem
    16 november, 2010 vid 16:34

    Stor bedrift att ens ge sig ut i dagens förhållanden. Det blåste en del om man säger så…

Sida 1 av 5

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Världscupsfinalen i Speed 2010 Port St Louis

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.