Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Vart åker man för säkrast vind!

• Vart åker man för säkrast vind!

Publicerad av snygging på 6 juli, 2005 vid 06:54

Vart och vilken säsong åker man för säkrast vind och bäst kite för billigast peng(resa+boende),
    gran canaria,brasilien,venezuella, cabarete.
    (man borde ha en websida med en världskarta med alla resmål och vilka perioder de funkar i och vindsäkerhet wink.gif )

nic svarade 19 år, 10 månader sedan 8 Medlemmar · 14 Svar
  • 14 Svar
  • nic

Medlem
    6 juli, 2005 vid 07:36

Tarifa

http://www.sterlingticket.com

Klicka på fairfinder (se fler erbjudanden) så hittar du billigaste resan till Malaga.
    Boka billigaste bilen redan på nätet.
    Boka i tid så får du billig resa. Tarifa är bra på tidig vår/ sen höst när det inte är jobbigt varmt och knökat med kitare på beacherna + att det är skönt att komma från ett kallt Sverige då + att hotellen har lägre priser.
    Det finns bra ställen runt Tarifa där vinden är svagare när det blåser för mkt i Tarifa. Bilen är ett måste för att fylla sina surfdagar.

nic

• pepa

Medlem
    6 juli, 2005 vid 08:12
  • snygging

Medlem
    6 juli, 2005 vid 08:44

ahhh tack för tipset!

• adde

Medlem
    6 juli, 2005 vid 08:47

…och man kan träffa tomten i Tarifa!

/adde

• snygging

Medlem
    6 juli, 2005 vid 08:47

jo den har man varit inne på men jag vet inte lite svår att överblicka och göra sökningar på olika kriterier om jag inte minns fel. nu verkar den för tillfället ha data problem

• snygging

Medlem
    6 juli, 2005 vid 08:48

tomten är farlig, han gillar bara korv!

• higgins

Medlem
    6 juli, 2005 vid 16:30

E d nån som har varit borta i kroatien eller nått sånt ”billigt” land o testat? Sägs att stränderna är skitfina men blåser d?

• danielsan

Medlem
    6 juli, 2005 vid 16:46

Norra Kroatien (Istrien) är bara steniga stränder
    För att få fina sandstränder får man åka längre söderut, typ till Split…

• kongos

Medlem
    6 juli, 2005 vid 16:55

Kroatien
    helt livsfarligt ju.

/E

• kongos

Medlem
    6 juli, 2005 vid 17:02

Polisen???
    Vad fan skulle polisen göra?
    Sätta upp en vattenfarledsspärr och ta ifrån hajjen dess hajlegitimation för att olovligt befinna sig i landet?
    Utvisning?

?

• nic

Medlem
    6 juli, 2005 vid 17:13

Jag var precis i nordvästra grekland på gränsen till södra kroatien. Har aldrig sett sån bleke.

PICT0138.jpg

Blåste inte någon dag när jag var där utom när jag inte kunde åka, dan jag kom och dan jag åkte. Såg massor av kitare då iofs. Veckan eftrer blåste det hela veckan istället. Jag hade nog bara dålig timing…

PICT0178.jpg

nic

• higgins

Medlem
    6 juli, 2005 vid 17:22

Va d billigt o bo o leva där nere vid d fina stränderna osså?

• skanepaul

Medlem
    6 juli, 2005 vid 18:23

Något tips på boende i tarifa? var hyra bil? var ska man annars bli av i september (har semester då) typ, ngn?? Paros har jag funderat på, Apollo har charter dit men tyvärr bara på östra sidan och vinden finns på västra. Kanarieöarna? Finns tyvärr inget till fuerte förrens i typ okt/nov.

• nic

Medlem
    6 juli, 2005 vid 19:51

Vi hade segelbåt. Mat är normaldyrt på öarna och billigt på fastlandet. Fast nu är ju det fortfarande grekland även om gränsen är nära. Kroatien är nog billigare på allt överlag. Fast jag hade nog slängt ett kik på typ Portugal. Billigare än spanien å fina atlantvågor som rulla in och där måste det ju blåsa rätt regelbundet. Inte långt från Tarifa om det inte skulle blåsa heller.
    Annars har jag även kitat en del på Korsica och där är det grymt fint.

20030916_53.jpg
    Corsika, Calvi

Om man ska ha flickvän med sig är det inget att tveka på. Bonus att det även går att kita emellanåt. Sardinien brukar mina vänner åka till. De har tydligen några bra spots.
    I södra grekland (övärlden) ska vinden vara mer pålitlig än i nordvästra delen säger alla.

nic

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Vart åker man för säkrast vind!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.