Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vart i Stockholm till helgen??

  • jps

    Medlem
    27 september, 2008 vid 11:51

    Blir Sätrastrandbadets härligt byiga vind för min del 🙂 Framme ca 14.30.

    (Kollade ut mellan Alvik och hägersten nyss. Gäss och fullt med segelbåtar. Dessutom soligt och fint!)

  • goretex

    Medlem
    27 september, 2008 vid 13:43

    Snackade just med “Budda” från forumet, han har ett par km kvar till Sigtuna/Munkholmen…
    Ska be han skicka en rapport om hur det ser ut.
    http://spotguide.kicks-ass.net/default.asp?Area=1&Page=2&WindDir=0&Platt=0&Surf=0&Grunt=0&KiteLaunch=0&SpotID=249

  • lowsahl

    Medlem
    27 september, 2008 vid 14:37

    Närlunda bjöd på 40% planing 60% gupp med 7,5segel å 115 bräda.

    Helt okej för en som väntat på vind sååååå länge, äntligen.

  • rizze

    Medlem
    27 september, 2008 vid 15:54

    Nån som ska prova närlunda imorrn på dan? Jag funderar på det iaf!

    Eller vart drar alla?

  • argulander

    Medlem
    27 september, 2008 vid 16:48

    Farstanäs var hyggligt idag ca 30-40 % planing och resten guppa hade 8,3 och 125 liters bräda. En något lättare person körde 6,7 och 104 liter och planade ungefär lika mycket. I morgon fm verkar det bli VNV, drar nog till Ravinvägen i Saltis (Erstaviken). Lite långt till Torö.

    Klas

  • tim-eriksson

    Medlem
    27 september, 2008 vid 16:51

    Alnäs verkar suga åt sig all vind… Vi hade vind från 11 snåret tills mörkret kom. Började lätt med 7.0 men riggade ner till 5.7 som var klockrent för mig större delen av dagen, 98 liters freewave.

    Planade i stort sett hela tiden, lite byigt dock 🙂

  • jps

    Medlem
    27 september, 2008 vid 17:46

    Till och med Sätrabadet funkade skapligt idag. Vinden kom och gick lite men det var inte byigt i byarna som det brukar vara 😉

    Hyfsad blandning mellan planing och guppande mellan 15 och 16.30 sedan för lite vind. Bättre vind från 18 tiden igen.

    Körde 100 liters och 6.3.

  • goretex

    Medlem
    28 september, 2008 vid 09:15

    Vad tror ni om idag? Här i Väsby ser det ut att va stiltje nästan… På TV varnar de för storm och kuling…

    Vind? NV…

  • broderisak

    Medlem
    28 september, 2008 vid 10:21

    Jag är själv för bakfull idag samt att det sser ju inte ut som det blåser ett skit? Så det får bli en husvisning samt lite F1 på tv på eftermiddagen. Men det skall väl blåsa på onsdag????

  • goretex

    Medlem
    28 september, 2008 vid 10:27

    Tors ser de ut som enligt windguru och nästa söndag ser lovande ut precis som den här söndagen gjorde för en vecka sen!
    Kör på film och pizza idag ja…

  • schnitzler

    Medlem
    28 september, 2008 vid 15:27

    jag körde i edsviken(sollentuna) idag och det var helt okej. ibland guppandes, ibland fullt tryck med 7.0.
    hur var det längre ut mot kusten?

  • argulander

    Medlem
    28 september, 2008 vid 16:05

    Erstaviken var helt ok på fm jag gick ut vid Ravinvägen i Saltis, flera andra gick ut från TWC surfklubben i Tyresö. Gick bra vilket som. Mestadels bra planing med 8,3 och 125 liters bräda, (väger 86 kg). Verkade funka hyggligt fortfarande när jag åkte hem vid 12.30 Man längtar ju dock till att få köra lite mindre grejor igen.

    Klas

  • pataba

    Medlem
    28 september, 2008 vid 17:18

    Och jag som trodde att det alltid blåste sämre vid mitt landställe på Adelsö men i dag har jag seglat 6,3 med mestandels fullt tryck. Skönt att jag hade fel 😉

  • andreas-t

    Medlem
    29 september, 2008 vid 08:32

    @schnitzler 503262 wrote:

    jag körde i edsviken(sollentuna) idag och det var helt okej. ibland guppandes, ibland fullt tryck med 7.0.
    hur var det längre ut mot kusten?

    Var det du som körde vid Bergendal mitt på dagen? Jag var ute där med formulan mellan 17 och 18 (fint i solnedgången, men inte mycket vind kvar). Det kom fram flera personer och snackade och de sa att de sett någon köra där vid 13-tiden, och de undrade om det var jag som var ute då också. “då blåste det rejält”, sa de. 🙂

    Bergendal var ett för mig nytt ställe att starta ifrån. Parkerade i kröken på Borgvägen och klev i precis intill bryggan. Fina gräsytor att rigga på och tillräcklig strandsnutt att kliva i ifrån. Det var det hittills bästa stället jag kört från på Edsviken, och VNV var rätt vindriktning. Visst var det byigt och så här också, men klart bättre än när jag klivit i vid Sätra äng tidigare, och lättare att komma ut än om man startar från Fasanviken vid VNV.

  • nachoman

    Medlem
    29 september, 2008 vid 08:40

    Måste bara säga att Karlsudd är ett helt ok ställe att köra vid på S-V. Man får bara akta sig i farleden då det kan bli lite otäckt med finlandsfärjorna.

Sida 5 av 6

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vart i Stockholm till helgen??

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.