-
Vart skall man åka i december?
Det börjar närma sig den där efterlängtade månaden december då några polare och jag skall unna oss cirkus 4 veckor windsurfing. Ett ”litet” problem är att vi inte ännu bestämt oss för vart vi skall åka.
Personligen är jag ingen w-surfmästare. Beach-/vattenstarter går för det mesta fint. Gippen är rätt nära, slaget sitter ibland. Med andra ord kan jag inte riktigt vända än, men förhoppningsvis snart. Vidare ingen direkt erfarenhet av vågsegling ännu.
Hur som helst vill vi åka till ett ställe med varierande utbud, dvs både vågsegling, flackare vatten för freestyle osv så man verkligen kan utveckla sin segling. Det viktiga är att det är vindsäkert i december och relativt varmt! Polarna mina är inne på sydafrika, de är också mer erfarna av vågor, ja, av w-surf överhuvudtaget. Jag håller med om att Sydafrika ser bra ut. En nackdel, som jag ser det, är att det finns hajar. När man ligger där och sprattlar i vattnet efter en misslyckad gipp tror jag det kommer kännas rätt jobbigt! Känns fel att lägga massa pengar och behöva oroa sig!
Kanske en vänlig själ skulle kunna ge mig/oss några tips på vart vi skall åka? Eller har varit i Sydafrika (överlevt) och kan övertyga mig om dess förträfflighet.
Tacksam för lite vägledning!
Logga in för att svara.