Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Västkusten eller Öland?

• Västkusten eller Öland?

Publicerad av mrquality på 28 april, 2025 vid 10:29

Hej,

Jag tänkte åka till Västkusten eller Öland under 30 April till 04 April.

Vill åka någostans där jag kan blasta runt flera dagar i streck.

Pga bor i bilen hade tänkt att kan köra en dag på ett ställer sen åka 1/2 timmar bort till andra spot.

Hade tänkt typ Läjet /Fiskebäck/Lomma

Eller HagaPark/ Grönhögen

Jag kör mest freerace och foil i Stockholm men kan vara bra att köra lite av allt.

Typs på en sånt resa där kan man få mest dagar på vatten?.

Bifogare proggen i Varberg och Haga Park

mrquality svarade 7 månader, 1 vecka sedan 3 Medlemmar · 7 Svar
  • 7 Svar
  • erland

Medlem
    28 april, 2025 vid 11:45

En bit kvar till dess och fronten rör sig lite men proggen för västkusten ser ju riktigt schysst ut fredag- lördag och kanske söndag morgon. kanske lite partisk som bor i gbg men jag hade inte lämnat västkusten denna helg. iaf om man kollar på Windy.
    Sen så är det nog rätt fett i grönhögen då södra öland ser ut att få en bit av vindkakan, men det är ju mkt västligt i vinden så det är nog bättre på västkusten ner till skåne.
    Måndag tisdag onsdag nästa vecka ser ju luriga ut. kanske tom bättre på öland där men det är nog en chansning.

• erland

Medlem
    28 april, 2025 vid 11:49

Sen detdär med brisen på Haga blir jag aldrig klok på. den är nog bättre där än här i gbg iaf… tror den inte spelar så stor roll iaf nu när det är en riktig front vi talar om.

• mrquality

Medlem
    28 april, 2025 vid 12:51

Tack för svaret Erland, vet om det går att köra foil på Läjet dem dagarna som inte blåser? Jag tänkte även Habo Ljung kan fungerar om jag vill köra platt vatten en dag. Kanske bäst Västkusten som du säger , vi få se imorgon proggen

• steffo

Medlem
    28 april, 2025 vid 18:18

Både västkusten och öland ser ju riktigt bra ut.

Sjöbrisen spelar nog ingen större roll i det här läget.

• erland

Medlem
    30 april, 2025 vid 10:59

Hej igen!

Jag har inte kört själv men det är många som foilar i läjet. Mest vingar men även enstaka vindfoil. Även i apelviken kör en del foil.
    Det finns ju en del spots i gbg-området om vinden skulle fastna häruppe. Jag kan inga foil-spots direkt men de flesta går ju att köra både och. Däremot har jag koll på ok spots för hårdvind häruppe när proggen sviker söderut. Ring eller skriv då så kan jag berätta beroende på vindriktning: 073 993 1738. Inte några hemliga saker men blir för mycket att skriva om alla nu med alla detaljer om parkering mm..

Proggen är annars klart klurig med alla konstiga vrid efter lördag, men om du ändå tänker habo ljung är ju skåne nära och då lär det väl finnas nån spot på alla vindar.

• mrquality

Medlem
    2 maj, 2025 vid 09:19

Hej!

Jag är i Läjet, kommer att köra här eller Apelviken pga är lite bättre med V riktning. Från kl 12.00 idag fredag ser bra ut , sol och stark vind😃

• mrquality

Medlem
    4 maj, 2025 vid 21:35

Då blev Läjet i fredags och sen 2 dagar på Trönningenäs så båda wave och freerace. Västkusten levererade alla dagar jag var där, behövde ingen foil. Fina ramper i Läjet, i Stockholm sådana fina och linjära vågor är svårt att hitta tycker jag.Tack för alla svar!

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA