Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Våtdräkt för hösten

  • oscar

    Medlem
    26 augusti, 2011 vid 05:15
    Lars_K;667289 wrote:
    Det är många som vindsurfar med vågsurfdräkter, typ Mutant. Så att det inte funkar är bara snack. Smidiga och slitstarka dräkter och med de nya materialen är kyleffekten beskedlig trots att det är dubbelneo.

    NJA, är nog inte bara snack, om man är tunn som en sticka kan det funka men har man lite armmuskler så kan det påverka.

  • jester

    Medlem
    26 augusti, 2011 vid 05:55
    Bollen;667300 wrote:
    Tjena,

    Är det någon som hittat en våtdräkt med rymliga underarmar? Jag har inte lyckats …
    Kör med en ION Quantum 5/4 som är en storlek större än min sommarderäkt. Men får/har alltid kramp efter ett tag…

    /Pop-eye

    Prova en med dubbelnylon i armarna! Fungerar bättre. Har samma problem som du, och den som funkat bäst hittills ur denna aspekt är NPX Zealot, enkelnylon på kroppen, men dubbel i armarna.

  • dr-masse

    Medlem
    26 augusti, 2011 vid 06:24

    En till röst för NPX Zealot med enkel i kroppen men dubbelnylon i armarna (och andra ställen som slits mer).

    Otroligt varm dräkt, testad på Lofoten…

  • lars_k

    Medlem
    26 augusti, 2011 vid 07:13

    Oscar: Snicksnack! Om man köper fel storlek eller fel modell får man skylla sej själv. Man måste ju prova att gummit inte spänner åt för mkt innan köp. Jag har kanske inte de fetaste armmusklerna men finns hur många biffar som helst här på västkusten iaf som kör vågsurfdräkter! Typ Mutant, Psyco, Zealot etc… Snack! 😉

  • basse

    Medlem
    26 augusti, 2011 vid 11:14

    Mutanten är fet, inte lika fet som Oscar kanske 😉 sorry kunde inte hålla mig, men fet.
    Har kört Zealot med fast huva innan min Mutant med avtagbar huva och tycker de är likvärdiga i värme med huva MEN jag föredrar Mutanten eftersom den går att ta av huvan på vilket är smutt på vår och höst.
    För er som kör inbyggd huva kan jag rekommendera att kapa ärmarna på ett superunderställ och köra under istället för något neoprenigt. Det funkar skitbra och värmen sitter där den skall, över kroppen, samtidigt som det inte påverkar pumpen i underarmarna. Smidigare dessutom.

    Mutant vs Psycho 2
    Mutanten är inte riktigt lika smidig i neoprenet som Psychon. Dels så är den 1mm tjockare coh dels så tror jag inte det är samma stretch i gummit som använts.
    Värmen uttalar jag mig inte om eftersom jag inte kört båda i kalla förhållanden.

    O’neill åt alla!

  • jester

    Medlem
    26 augusti, 2011 vid 12:41
    Quote:
    Har kört Zealot med fast huva innan min Mutant med avtagbar huva och tycker de är likvärdiga i värme med huva MEN jag föredrar Mutanten eftersom den går att ta av huvan på vilket är smutt på vår och höst.

    Jag klippte av huvan på min… Blev för trångt i nacken om man “cabbade ner” luvan. Har fått förstärka min i grenen, där skulle definitivt behövas dubbelnylon…

  • john1

    Medlem
    27 augusti, 2011 vid 13:54

    Till Bollen;
    Har också underarmsbesvär. Har provat det mästa i affärerna. Ville egentligen ha en Oneill Windfreak (large) i Halmstad, men den är alldeles för trång i underarmen. Fick ondt redan i affären.
    Provade så den dyraste Neilpryde Xl (Elite, men det blev en Neilpryde 5000. Om Neil pryde Elite passar dig så ta den. Den är dyr, men ingen annan dräckt har så bra slutning i halsen, funkar exakt som en torrdräckt i halsen. Min 5000 dräckt är ok, men den slipper inn lite i kragen baktill.
    JJ

  • m3lk3r

    Medlem
    27 augusti, 2011 vid 14:28

    Ah men den mest prisvärda dräkten då? för oss som inte har nå cash

    Själv har jag en prolimit nu, vette fan vad det är för modell men den är skitkass, sitter inte tight alls jämfört med andra dräkter i samma storlek

  • bollen

    Medlem
    27 augusti, 2011 vid 20:44

    John1:
    Testade Eliten innan jag köpte min Quantum, och jag tyckte att den var rätt tajt. Men då provade jag den storleken som jag har på sommar dräkten. Borde ju inte behöva en storlek större? Ah – man har väll kassa gener och saknar talang för surfing så det är bara att gilla läget … 😀

    Jesper: Kan ju alltid testa den nästa gång! Tack för tipset!

  • culing

    Medlem
    27 augusti, 2011 vid 21:50

    Varmaste dräkten= NP Elite 2 ‘
    Smidigate dräkten= O´neill Psycho 2, lite väl tight i underarmarna för racing, annars helt ok.
    Mest värme för pengarna= NP 3000 2011års modell
    Varm och smidig, O´neill Windfreak, dyr, varm i kropppen men kalll i armarna.

    Detta är endast av egna erfarenheter.
    Jag har en Elite 2 när det är riktigt kallt, sen blir det Psycho 2 när det blir över 12 gr i vattnet och sen blir det NP 3000 3/3 på sommaren.

  • billie

    Medlem
    28 augusti, 2011 vid 08:06

    Varför tittar ni inte på Ascan Polar 5/4/3mm som fått 17 goda recensioner.

  • m3lk3r

    Medlem
    28 augusti, 2011 vid 11:43
    Billie;667607 wrote:
    Varför tittar ni inte på Ascan Polar 5/4/3mm som fått 17 goda recensioner.

    Den e så fuuuul

  • donron

    Medlem
    28 augusti, 2011 vid 20:14

    Funderar på att köpa mig en Rip Curl F-Bomb 6/5/4 nu inför höst,vinter.
    Någon som har erfaranhet utav denna?

  • bicless

    Medlem
    28 augusti, 2011 vid 21:06

    Ascan Polaren är snyggare i verkligheten än på bilden. Ascan använder 2 olika fabriker, en är samma som oneill använder så kvaliten är mycket bra.
    Polaren är megaflexig när den är ny och lite stel efter 3 säsonger. Precis som de 4000:- dräkter jag testat.

    Bicless

  • hanness

    Medlem
    29 augusti, 2011 vid 05:41
    Bicless;667703 wrote:
    Ascan Polaren är snyggare i verkligheten än på bilden. Ascan använder 2 olika fabriker, en är samma som oneill använder så kvaliten är mycket bra.
    Polaren är megaflexig när den är ny och lite stel efter 3 säsonger. Precis som de 4000:- dräkter jag testat.

    Bicless

    jag har använt min i 4 säsonger nu och den har inte blivit stelare. Fast jag har i för sig sköljt av min efter varje gång jag använt den.

Sida 2 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Våtdräkt för hösten

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.