Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Våtdräkter
-
Våtdräkter
Publicerad av eller på 3 september, 2006 vid 19:15Det börjar bli kallare och dräkten består till mestadels lagningar vilket ställer frågan om ny dräkt (runt 2000:-). Hur är kvaliten hos Maui Magic jämfört med Neil Pryde och specifikt är det någon som inte gillar nedanstående dräkter?
Maui Magic Maxx 5/3 SL 2006
Mystic Venom Steamer 5/3 SL 2006
Neil Pryde Våtdräkt 3000 5/3 SDViktor
tetras svarade 18 år, 8 månader sedan 7 Medlemmar · 7 Svar -
7 Svar
-
ION våtdräkter är det bästa jag någonsin haft på mig. Stretchiga och supervarma. Rekommenderar starkt
-
Körde men min nyinköpta Mystic Venom Steamer 5/3 SL 2006 för första gången igår! Jävligt mjuk skön, tät, varm o goo! ca 2200 tror jag att jag gav för den.. (http://www.ontopsports.com) Var egentligen för sjuk för att vara ute igår, men det var typ lika varmt i dräkten som om jag hade legat hemma i sängen, så va fan tänkte jag… Men idag är jag fortfarande sjuk så….
-
Nya dräkter i all ära men efter ett tag så degraderar materialet i dräkterna. Skulle gärna se att dräkten håller lite längre än ett år innan jag pungar ut massa pengar. Har en NP och den har ju klarat ett tag men andra dräkter jag har haft har blivit icke-strechiga och sedan pajjat ganska omgående.
Använder alla tillverkar samma neopren eller använder några billigare?Viktor
-
Har precis fått min RipCurl E-bomb 6/4 (från http://www.fahlensurf.se) med integrerad huva. Den är riktigt fet. Mjuk som 17 å inga dragkedjor nära kroppen. Fast frågan är om den inte är mest för december-februari. En 4/3 är nog bra allround när det inte ligger is på vattnet.
Funderar på att komplettera med en 4/3a med batwing å avtagbar huva.
Size Charten på ripcurls sida funkar bra för att beställa rätt storlek förresten…
nic
-
Jag har själv använt GUL och NP och är väldigt nöjd med både kvalitet och isolering. Om du inte skall köra mitt i vintern (vatten temp < 7 c) skulle jag rekommendera en 4/3 mm. När temperaturen börjar krypa ner under 12 C tar du på dig en "rushgard" närmast kroppen för ytterligare isolering. Då klarar du dig med en dräkt året runt eventuellt kan du komplettera med en "shortis" för sommaren men det är inte nödvändigt åtminstone inte om du seglar i Sverige.:cool2:
Logga in för att svara.