Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › våtdräkt/torrdräkt till hösten/vintern?
-
våtdräkt/torrdräkt till hösten/vintern?
Publicerad av ninoh på 30 augusti, 2007 vid 18:00vad är det som gäller om man vill kunna köra hela hösten fram tills snön kommer utan att frysa? har hört att man ska kunna köra med semidry 5/3 typ men det låter jävligt kallt? någon som har erfarehet av dessa i jämförelse med tex torrdräkt, vad rekommenderas. har nu en NPX Assassin 4/3 som jag hittils inte frusit i men antar att d blir kallt snart..
patrikol svarade 17 år, 8 månader sedan 6 Medlemmar · 7 Svar -
7 Svar
-
@ninoh 410149 wrote:
vad är det som gäller om man vill kunna köra hela hösten fram tills snön kommer utan att frysa? har hört att man ska kunna köra med semidry 5/3 typ men det låter jävligt kallt? någon som har erfarehet av dessa i jämförelse med tex torrdräkt, vad rekommenderas. har nu en NPX Assassin 4/3 som jag hittils inte frusit i men antar att d blir kallt snart..
Du kan fortsätta att använda din 4/3:a. När det börjar bli lite kallare tar du på dig en rushguard under våtdräkten och ett par wetsuit boots och du klarar dig ett bra tag till.
-
tetras;410154 wrote:Du kan fortsätta att använda din 4/3:a. När det börjar bli lite kallare tar du på dig en rushguard under våtdräkten och ett par wetsuit boots och du klarar dig ett bra tag till.
ok, tack för svaret. jag testar så. 🙂
-
fyfan för o köra en 4/3 på vintern hehe.. du klara dej dock ett tag till blir ju inte riktigt kallt i vattnet förrän december eller nått. men hade rekomenderat en titanium rashguard eller väst under en vanligt hjälper inte mycket.. mystic har sådana värmer rätt bra men det gäller att din dräkt är ordentligt tät för att du itne ska frysa annars får du upp i en 5,4,3 eller en varm 5.3 men med en väst eller nått under.. annars e det faktiskt najs med torrdräkt man ser ut som ett miffo och blir rätt klumpig men skönt när man bytar om
-
Jag har en pyro med nya fina muddar i storlek medium till salu!!
-
@Luuddee 410177 wrote:
fyfan för o köra en 4/3 på vintern hehe.. du klara dej dock ett tag till blir ju inte riktigt kallt i vattnet förrän december eller nått. men hade rekomenderat en titanium rashguard eller väst under en vanligt hjälper inte mycket.. mystic har sådana värmer rätt bra men det gäller att din dräkt är ordentligt tät för att du itne ska frysa annars får du upp i en 5,4,3 eller en varm 5.3 men med en väst eller nått under.. annars e det faktiskt najs med torrdräkt man ser ut som ett miffo och blir rätt klumpig men skönt när man bytar om
Ja håller med. Jag kör 5/4/3 eller torrdräkt på vintern funkar rätt bra vilket som torrdräkten lite klumpigare, våt dräkten begränsar surfandet till en 1-2 timmar vilket inte torrdräkten gör.
-
Jag körde min 3/3 semidry (som inte är torr på något vis längre) med dubbla underställströjor o långkallingar i mars (3/3 grader) och det funkade fint, frös bara om fötterna. Hade skor, handskar och huva.
Tycker man håller sig varm om kroppen iom selen och att man anstränger ryggen hela tiden -
@WakeNils 410687 wrote:
Jag körde min 3/3 semidry (som inte är torr på något vis längre) med dubbla underställströjor o långkallingar i mars (3/3 grader) och det funkade fint, frös bara om fötterna. Hade skor, handskar och huva.
Tycker man håller sig varm om kroppen iom selen och att man anstränger ryggen hela tidenSäkert så.
Jag har ett par riktiga torrhandska dyra men väldigt sköna brukar bli kallt om tassarna!
Logga in för att svara.