Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Vatten i brädan
-
Vatten i brädan
Publicerad av anonym-anvandare på 25 maj, 2004 vid 11:23Hur bär man sig åt för att få ut typ en liter? Sprickan är väldig liten.
anonym-anvandare svarade 20 år, 11 månader sedan 5 Medlemmar · 5 Svar -
5 Svar
-
du borrar ett hål i nosen eller aktern på brädan sen ställer du brädan med hålet neråt och låter vattner rinna… sen får du laga håler med lite poxey.
Det funkade skit fint för mig iaf, tömmde säkert en liter vatten nu i vintras!Lycka Till!
-
dammsugare funkade för mig, men ta inte ”findammsugaren” för dammsugare mår inte bra att suga mot vakum/hårt motstånd vilket det lätt kan bli om man försöker suga luft/vatten ur brädan. de blir lätt för varma och förhoppningsvis har de en termostat (som min hade, lärde jag mig) som slår ifrån innan den brinner upp/skär.
Ställ den med den delen av brädan som har vattnet längst ner och låt gravitationen göra sitt i en vecka eller två. glöm inte att ta bort luftskruven och eller göra hål ovanför där du tror att vattnet finns så att vattnet inte sugs fast utan kan rinna lätt.
Du måste nog hålla din bräda öppen ett tag för kapillärkraften gör nog att en del vatten aldrig kommer att rinna bort utan måste avdusta.
/P
-
Jepp.. håller med om det där med värmen, viktigt att få ut det sista.. Ställ den inomhus i ett varmt rum en vecka. Har aldrig testat med en bastu men det borde ju funka om du har en sån till hands, låg värme (35 grader max) rekommenderas dock!
Lycka till!
-
Eps (frigolit) är ju bra att bygga brädor i men inte så kul när man får sprickor/hål.
Värst är det ju med sprickor runt infästningar som kan va svåra att se.Har läst att man även kan blåsa in luft FÖRSIKTIGT mha en kompressor genom ventilskruvhålet?!
Nån som vet nåt om detta??
G-son
Logga in för att svara.